Σε κινητοποιήσεις καλούν οι Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις ΠΕ, στο στο Υπουργείο Εσωτερικών τη Δευτέρα 24 Αυγούστου και στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 25 Αυγούστου.
Οι Παρεμβάσεις ζητούν επιπλέον προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες που γεννά η πανδημία και να καταστεί δυνατή η συγκρότηση μικρότερων τμημάτων, με 15 μαθητές ανά τάξη.
Αναλυτικά το δελτίο:
Στα πρόθυρα της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, η έγνοια της κυβέρνησης και του Υπουργείου παιδείας είναι να αξιοποιήσει όλο το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό οπλοστάσιο που κληρονόμησε από τις προγούμενες κυβερνήσεις και διεύρυνε με ιλιγγιώδη ταχύτητα και με συνοπτικές διαδικασίας εν μέσω καλοκαιριού και κορονοϊού. Σκοπός της, να εφαρμόσει την καταστροφική πολιτική της, ντύνοντάς με τον επικοινωνιακό μανδύα της σπουδής της «να είναι όλα στη θέση τους» την 1η Σεπτέμβρη.
Έτσι λοιπόν, τη στιγμή που οι ελάχιστοι διορισμοί στην ειδική αγωγή είναι γεγονός, ως αποτέλεσμα της πίεσης του κινήματος και των αγώνων των εκπαιδευτικών ενάντια στη χρόνια αδιοριστία, η εφαρμογή του προσοντολογίου έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες απολυμένων εκπαιδευτικών, χιλιάδες αποκλεισμένων από τους πίνακες λόγω παραβόλου, μη εξομοίωσης πτυχίου ή τυχαίων διαδικαστικών- γραφειοκρατικών λαθών και χιλιάδες θυμάτων ανακατάταξης στις θέσεις των πινάκων, αποδεικνύοντας τη διάθεση της Κυβέρνησης να προωθήσει τις απολύσεις και τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα με κάθε ευκαιρία, προσπαθούν να συρρικνώνουν τα κενά και να περικόπτουν θέσεις εργασίας. Για του λόγου το αληθές, το Υπουργείο Παιδείας: Με αυγουστιάτικη εγκύκλιο προχωρά στον «προσδιορισμό» των λειτουργικών κενών των σχολείων εσπευσμένα πριν το άνοιγμα και «κατά το δοκούν» της κατασκευής μιας «κανονικότητας» με ελάχιστα κενά, πολλούς «πλεονάζοντες» και τις λιγότερες δυνατές προσλήψεις αναπληρωτών. Επαναλαμβάνει τη γνωστή «καλή πρακτική» των προσλήψεων σε φάσεις που κρατούν σε διαρκή αναστάτωση τα σχολεία κάθε χρόνο αλλά εξυπηρετούν τη μαγική εικόνα της συρρίκνωσης των κενών. Δεν αναλαμβάνει καμία απολύτως δέσμευση για τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών, για το χρόνο και τον αριθμό προσλήψεων σε ΖΕΠ και Παράλληλη Στήριξη παρότι οι ανάγκες σε πρώτη φάση είναι δηλωμένες από τον Ιούνιο. Κερασάκι στην τούρτα η Υπουργική Απόφαση 104627/ΓΔ5 σύμφωνα με την οποία η Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχει την αρμοδιότητα να ορίζει τη σειρά προτεραιότητας κάλυψης των κενών αξιολογώντας και ιεραρχώντας τα κενά, με λίγα λόγια να αποκρύψει κενά ή να αφήσει ακάλυπτα χωρίς καμία αιτιολογία. Πρακτικά δηλαδή θα γίνει αξιολόγηση και ιεράρχηση των αναγκών του κάθε παιδιού και της κάθε σχολικής μονάδας, από τους νέους, διορισμένους, «άριστους» διευθυντές εκπαίδευσης. Είναι ολοφάνερο το ότι δεν έχουν κανένα απολύτως σκοπό να καλύψουν όλα τα κενά και όλες τις ανάγκες. Ταυτόχρονα καταστρατηγούν το δικαίωμα από τους αναπληρωτές να γνωρίζουν το σύνολο των κενών προκειμένου να κάνουν δήλωση τοποθέτησης, επανάληψη σκηνικού όλων των προηγούμενων χρόνων, που έχει ως αποτέλεσμα ρουσφετολογική διαχείριση των τοποθετήσεων και αδικίες σε βάρος των αναπληρωτών και βέβαια σοβαρή αναστάστωση στη λειτουργία των σχολείων.
Η ίδια εγκύκλιος καταργεί τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών πλήττοντας κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα και βάλλοντας κατάφωρα τον πληθυσμό με αναπηρία καθώς χιλιάδες συναδέλφισσες/οι με προβλήματα υγείας ή κάποια μορφή αναπηρίας δεν θα έχουν το δικαίωμα να προηγηθούν στις τοποθετήσεις. Άλλη μια συνέπεια του προσοντολογίου Γαβρόγλου και των αποφάσεων Κεραμέως, αντιμετωπίζουν την αναπηρία ως επαιτεία, δίνοντας λίγα μόρια ελεημοσύνης, χωρίς καμία μέριμνα για τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε μέρη κοντινά ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στο σύγχρονο μοντέλο της οικονομίας που θέλει να φτιάξει σε κάθε εργασιακό χώρο φθηνούς, ελαστικά εργαζόμενους διαθέσιμους, «καταρτισμένους» και ευπροσάρμοστους σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας, στο σχολείο της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των ακραίων ανισοτήτων απαντάμε αποφασιστικά ότι δεν είναι πολυτέλεια η απαίτηση για μόνιμους διορισμούς στο ύψος των αναγκών των μαθητών μας. Απαιτούμε την κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών για όλα τα ΠΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποκλειστικά με μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, πλήρη στελέχωση όλων των υποστηρικτικών δομών, τη φοίτηση όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά τμήματα, την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 κ.α.
Απέναντι στις απολύσεις, τους αποκλεισμούς και την επισφαλή εργασία, μόνος δρόμος είναι η κατάργηση του προσοντολογίου, του νόμου Κεραμέως για την «αναβάθμιση» του σχολείου και όλων των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών νόμων.
Η λογική να αποδεχόμαστε τα νούμερα του Υπουργείου και να προσπαθούμε να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη ποσόστωση από την μικρή πίτα που μας προσφέρεται είναι άκρως συντεχνιακή, διασπαστική και αντισυναδελφική. Δεν αποδεχόμαστε καμία κατανομή λιγότερη από τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων όσων δουλεύουν τόσα χρόνια. Δεν ζητάμε καμία αναλογία σε α/θμια και β/θμια παρά μόνο τον διορισμό/μονιμοποίηση όλων και μέτρα για νέες θέσεις εργασίας (μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης, κλπ).
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει ΤΩΡΑ να συγκροτηθεί και να απαιτήσει:
·Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
·Εδώ και τώρα νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης κλπ.
·Κατάργηση του ν.4589/19
·Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4692/20
·Κάλυψη του 100% των κενών σε μία φάση, συγχρόνως σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς ( δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π ) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων , παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.)
·Οι τοποθετήσεις να γίνουν με δημοσιοποιημένα όλα τα κενά και να πραγματοποιηθούν από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
·Όχι στη χρήση των προσωρινών πινάκων για προσλήψεις αναπληρωτών. Να ανακληθεί τώρα η πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως αναπληρωτές από τους προσωρινούς πίνακες. Εδώ και τώρα να δοθεί η δυνατότητα σε όλες και όλους να κάνουν αιτήσεις με κατάρτιση πινάκων με πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, στοιχεία που είναι ΗΔΗ καταχωρημένα στον ΟΠΣΥΔ.
·Άνοιγμα των σχολείων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές και τήρηση των απαιτούμενων προφυλάξεων με 15 μαθητές το ανώτερο στην τάξη σε όλα τα σχολεία και πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.
·Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» σύγχρονης ή ασύγχρονης με ανοιχτά σχολεία. Δια ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικούς και όλους τους μαθητές παρόντες.
·Κατάργηση της τροπολογίας για την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με ανοιχτά σχολεία.
Η εργαλειοποίηση της πανδημίας με στόχο επιπλέον περικοπές, εγκλεισμό και καταστολή των κινημάτων ΔΕΝ θα περάσει. Η συσπείρωσή μας στα σωματεία και η συμμετοχή μας στις κινηματικές διαδικασιες είναι η απάντηση στις πολιτικές διάλυσης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Συμμετέχουμε μαζικά και καλούμε στις κινητοποιήσεις:
στο Υπουργείο Εσωτερικών για τα ζητήματα όλων των απορριφθέντων των πινάκων του ΑΣΕΠ και αίτημα τη μη χρήση των προσωρινών πινάκων του ν. 4589
τη Δευτέρα 24 Αυγούστου στις 10:30π.μ.
στο Υπουργείο Παιδείας για όλα τα ζητήματα των αναπληρωτών ενόψει της νέας χρονιάς
την Τρίτη 25 Αυγούστου στις 11:00π.μ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη