Εκπαιδευτικοί προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη κατά της αλλαγής του προγράμματος μαθημάτων στα Λύκεια
Πενήντα εκπαιδευτικοί ειδικότητας ζητούν από την Διοικητική Δικαιοσύνη να ακυρωθεί η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στα Λύκεια

Πενήντα εκπαιδευτικοί ειδικότητας ΠΕ 78 κοινωνικών επιστημόνων, διορισμένοι σε Λύκεια ανά την χώρα, ζητούν από την Διοικητική Δικαιοσύνη να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η από 15.6.20 απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στα Λύκεια, με το οποίο, μεταξύ των άλλων, καταργούνται τα «Λατινικά».

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να ακυρωθεί η από 15.6.20 απόφαση της υφυπουργού Παιδείας με την οποία καταρτίστηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου, κατά το μέρος που στην:

1) Α’ τάξη μειώνονται οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογίας)» από 3 ώρες σε 2,

2) Β’ τάξη καταργούνται από τη γενική παιδεία το μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» και από την ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη, στο εξής Β.Α.Κ.Ε.) και

3) Γ’ τάξη καταργείται από την ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών το μάθημα «Κοινωνιολογία» (μεταβατικά, η κατάργηση του εν λόγω μαθήματος θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2021 – 2022).

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν την κατάργηση του από 6.2020 πρακτικού του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα η εισήγηση του προέδρου του για την «τροποποίηση εισήγησης σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφορικά με τα ωρολόγια προγράμματα, κ.λπ.».

Οι εκπαιδευτικοί, δια του δικηγόρους τους Φώτη Χατζηφώτη, υποστηρίζουν ότι οι επίμαχη υπουργική απόφαση παραβιάζει:

1) Το άρθρο 16 του Συντάγματος, στο μέτρο που δεν επιτυγχάνεται ο συνταγματικός σκοπός της καλλιέργειας δημοκρατικής – πολιτικής συνείδησης στους μαθητές,

2) Το Ενωσιακό Δίκαιο, ιδίως τα άρθρα 2 και 3 της ΣΕΕ και το άρθρο 165 της ΣΛΕΕ, στο μέτρο που δεν προωθείται ο Ενωσιακός σκοπός της διαμόρφωσης ενεργών πολιτών,

3) Το άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος,

4) Το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος, στο μέτρο που το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα αντικαθιστά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα την «Κοινωνιολογία» με τα «Λατινικά» και

5) Την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου.

Ειδικότερα, επισημαίνουν ότι με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση παραβιάζεται το άρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος, στο μέτρο που με το προσβαλλόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτυγχάνεται ο συνταγματικός σκοπός της καλλιέργειας δημοκρατικής – πολιτικής συνείδησης στους μαθητές, καθόσον, με την απουσία μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, το σχολείο δεν μπορεί να επιτύχει τη διαμόρφωση ελεύθερων και υπεύθυνων, ενεργών πολιτών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kalorifer.jpg
Γιατί η τοποθέτηση ρούχων πάνω σε καλοριφέρ δεν είναι καλή ιδέα
Η συνήθης πρακτική να τα κρεμάμε απευθείας πάνω σε καλοριφέρ ή θερμοπομπού φαίνεται βολική, αλλά ειδικοί προειδοποιούν ότι μπορεί να δημιουργήσει...
Γιατί η τοποθέτηση ρούχων πάνω σε καλοριφέρ δεν είναι καλή ιδέα
ιστορια
Διεθνείς σχέσεις και νοσταλγία της παράδοσης: Πώς οι παλιές πρακτικές επιστρέφουν σήμερα
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από κοινωνική και οικονομική αβεβαιότητα, οι παραδοσιακές αφηγήσεις γύρω από το φύλο και τις σχέσεις ξαναέρχονται στο...
Διεθνείς σχέσεις και νοσταλγία της παράδοσης: Πώς οι παλιές πρακτικές επιστρέφουν σήμερα