elies
Οι μικροί μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου παράγουν ντομάτες, καθώς και ελιές, στις οποίες έβαλαν τη δική τους ετικέτα στα βαζάκια

«Από ένα σποράκι έγινε φυτό... Αυτές είναι οι ντομάτες του σχολείου!», γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook μαθητής του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου, «ποστάροντας» μια φωτογραφία με τη φρεσκομαζεμένη σοδειά του. Παράγουν τα σχολεία ...ντομάτες (ή έστω φυτά); Κι, όμως, το συγκεκριμένο σχολείο, που βρίσκεται σ' ένα κατ' εξοχήν αγροτικό χωριό μεταξύ της Κασσάνδρας και της Σιθωνίας, στη Χαλκιδική, διαθέτει και λαχανόκηπο και θερμοκήπιο!

Στόχος είναι, όπως εξήγησε ο διευθυντής του σχολείου Βασίλης Μισαηλίδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», η συστηματική ενασχόληση με δράσεις που αναπτύσσουν την εκτίμηση και τον σεβασμό για τη γη και το περιβάλλον. Απώτερο σκοπό έχουν, δε, να εμφυσήσουν στους μικρούς μαθητές μια γενικότερη οικολογική στάση ζωής, μέσω της βιωματικής καλλιέργειας φυτών, τα οποία διατίθενται προς καλλιέργεια τόσο στους μαθητές όσο και σε ιδρύματα και φορείς.

«Ήταν το 2011, όταν αρχίσαμε δειλά δειλά να κάνουμε φυτά από παραδοσιακές ποικιλίες αξιοποιώντας μέρος της τεράστιας αυλής (9,5 στρέμματα) που διαθέτει το σχολείο. Τότε στήθηκε το πρώτο θερμοκήπιο», ανέφερε ο κ. Μισαηλίδης, επισημαίνοντας πως με την πάροδο των ετών το σχολείο εντάχθηκε σε πολλά προγράμματα, τόσο εθνικά όσο και ευρωπαϊκά, επεκτείνοντας το φάσμα των δραστηριοτήτων του.

«Αν και ζούμε σε χωριά, τα παιδιά μας αποκτούν αστικές συνήθειες. Γι’ αυτό και με δεδομένο ότι οι περισσότεροι γονείς είναι αγρότες, θελήσαμε να ασχοληθούμε με τη βιολογική γεωργία και την παραγωγή διαφόρων φυτών. Εκεί ήταν και η έκπληξή μας, όταν διαπιστώσαμε ότι πολλοί μαθητές δεν γνώριζαν ότι η ντομάτα βγαίνει από ένα σποράκι!», σημείωσε ο κ. Μισαηλίδης, εξηγώντας πώς άνοιξε ο «κύκλος» για τη διατήρηση παραδοσιακών σπόρων.

«Τα παιδιά είναι κατενθουσιασμένα και μάλιστα πολλά απ' αυτά παίρνουν φυτά από τα θερμοκήπιά μας και τα καλλιεργούν στους κήπους τους. Ασχολούνται με τη φύση κι αυτό που έχουμε καταφέρει είναι να τους κάνουμε να χαίρονται που έρχονται στο σχολείο», λέει ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου, το οποίο για δράσεις όπως αυτή -αλλά όχι μόνο- κέρδισε το αργυρό βραβείο για την «Καινοτομία στη Διδασκαλία», στο πλαίσιο των Education Leadres Awards 2020.

«Δεμένη» με τη φύση και τους καρπούς της είναι και μια άλλη δράση που ανέπτυξε το σχολείο σε συνεργασία με τους βιοκαλλιεργητές πράσινης ελιάς της περιοχής. Οι μαθητές έφτιαξαν και τυποποίησαν, με τον παραδοσιακό τρόπο, πράσινες ελιές, βάζοντας μάλιστα τη δική τους ετικέτα στα βαζάκια.

Πέραν, όμως, της ενασχόλησης με τη φύση, το σχολείο έχει αναπτύξει και άλλες σημαντικές καινοτόμες δράσεις, όπως το Διαδραστικό Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής σε μικρογραφία, το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με παιδαγωγικά κριτήρια, ακολουθώντας -και σε αυτή την περίπτωση- τη βιωματική μάθηση, με στοχευμένες δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά γι' αυτό. Στόχος είναι η δημιουργία της αυριανής γενιάς οδηγών που θα διαθέτουν την απαραίτητη κυκλοφοριακή αγωγή. «Έγινε με προδιαγραφές να υποστηρίζει την εκπαίδευση μαθητών παιδικής ηλικίας. Καταλαμβάνει έναν χώρο 500τ.μ. κι έχει γίνει με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος», ανέφερε ο κ. Μισαηλίδης, εξηγώντας πως και άλλα σχολεία από τη Χαλκιδική και ευρύτερα την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν παρακολουθήσει στο πάρκο αυτό ένα τετράωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια. Ένα τέτοιο πρόγραμμα παρακολούθησε, στα τέλη του περασμένου χρόνου, και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η οποία επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Ολύνθου, ενώ το Διαδραστικό Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής παρουσιάστηκε και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στις αρχές Ιανουαρίου.

Σε απόλυτα ααστή συνεργασία -όπως τονίζει ο κ. Μισαηλίδης- με τον δραστήριο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, την τοπική κοινωνία, την εκκλησία και όλους τους φορείς του τόπου, το Δημοτικό Σχολείο Ολύνθου καινοτομεί, υλοποιώντας κατ’ ουσία τις ιδέες των ίδιων των μαθητών. «Τα παιδιά έχουν καταπληκτικές ιδέες και αν είμαστε έτοιμοι να τις ακούσουμε και να τις υλοποιήσουμε, τότε μπορούμε να κάνουμε μικρά θαύματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μισαηλίδης, προσκαλώντας όλους όσοι ενδιαφέρονται για μια διαφορετική εμπειρία εκπαίδευσης να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του σχολείου olynthos-school.gr, ενώ μας ...προκαλεί και σε μια παρτίδα σκάκι σ’ ένα από τα πολλά επιδαπέδια παιχνίδια που κοσμούν την αυλή του σχολείου.

parko

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα