Νίκος Φίλης: Δέκα άμεσα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων
Τοποθέτηση του Νίκου Φίλη, τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας  για την ιδιωτική εκπαίδευση

Ένα σχέδιο 10 κατευθύνσεων που θα διευκολύνουν το άνοιγμα και την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν μιλώ για μικρο-ρυθμίσεις,  αλλά για στρατηγικές επιλογές», επισήμανε ο Νίκος Φίλης.

Όπως σημειώνει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, «η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Είμαστε έτοιμοι; Έχει εργαστεί το υπουργείο για να αντιμετωπίσει τις ειδικές συνθήκες που είναι πιθανό να εξακολουθούν τον Σεπτέμβριο, λόγω κορωνοϊού. Το μόνο που έχουμε μέχρι στιγμής είναι κάποιες δηλώσεις της υπουργού περί εκ περιτροπής παρακολούθησης, το οποίοι ήδη ορισμένοι δήμαρχοι, πχ: ο δήμαρχος Χολαργού έσπευσαν να το ερμηνεύσουν ως «διπλοβάρδια» πρωί-απόγευμα».

«Ας δούμε τη διεθνή εμπειρία. Στην γειτονική μας Ιταλία αποφασίστηκε τα σχολεία να λειτουργήσουν με μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τάξη τους 15 και σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, τους 12. Στη γειτονική μας χώρα ετοιμάζονται περισσότερα από 3.000 νέα σχολεία με πρόσληψη επιπλέον 50.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την επιτυχία του εγχειρήματος. Θα δαπανηθούν για το σκοπό αυτό αρκετά δις € την ίδια ώρα που στη χώρα μας σε καμία από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν έχουμε ακούσει να διατίθεται έστω κι ένα ευρώ παραπάνω» τονίζει ο Ν. Φίλης.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει σήμερα ένα σχέδιο 10 κατευθύνσεων που θα διευκολύνουν το άνοιγμα και την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Δεν μιλώ για μικρο-ρυθμίσεις,  αλλά για στρατηγικές επιλογές.

1. Το υπουργείο πρέπει να δώσει κατευθύνσεις που θα αφήνουν το περιθώριο στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, σε συνεργασία με τις κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης, να προσαρμόσουν το γενικό σχέδιο σε κάθε σχολείο χωριστά, αιτιολογημένα, λαμβάνοντας υπόψη κτιριακά, κοινωνικά, επιδημιολογικά, πληθυσμιακά και άλλα χαρακτηριστικά καθώς επίσης να βρίσκονται σε ετοιμότητα να μεταπέσουν από την μια κατάσταση στην άλλη, ανά σχολείο, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Είναι σαφές ότι ένα και μόνο σχέδιο για όλη την Ελλάδα δεν είναι καλή λύση. Εντός συγκεκριμένων ορίων μπορεί να υπάρχει κάποια διακύμανση, που να ανταποκρίνεται στις τοπικές συνθήκες. Αλλά για να εφαρμοστούν διαφορετικά σχέδια ανά σχολείο, θα έπρεπε όλο αυτό το διάστημα οι διευθύνσεις να αξιολογούν τα δεδομένα, σε διαρκή διάλογο με τις τοπικές αρχές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

2. Συνεργασία των περιφερειακών διευθύνσεων με όλους ανεξαιρέτως τους δήμους της χώρας, στους οποίους -να το θυμίσω εδώ για όσους δεν το γνωρίζουν- ανήκουν τα σχολικά κτίρια, ώστε σε κάθε κτίριο χωριστά να γίνουν εντός του καλοκαιριού εργασίες υγειονομικής αναβάθμισης, με επιπλέον κρατική χρηματοδότηση. Οι αναβαθμίσεις δεν αφορούν μόνο τις τουαλέτες, αλλά όλους τους χώρους που ενδέχεται να συνωστίζονται μαθητές και μπορούν να διευκολύνουν τη μετάδοση του ιού.

3. Δημιουργία ανά τάξη δύο μικρότερων τάξεων 11-12 μαθητών, η σύνθεση των οποίων θα παραμένει σταθερή κατά την έκτακτη περίοδο. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να ιχνηλατηθούν ευκολότερα τα κρούσματα, σε περίπτωση που υπάρχουν.

4. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω και με δεδομένη τη στενότητα σε χώρους και αίθουσες, εφαρμογή διπλού-υβριδικού συστήματος διδασκαλίας που θα περιλαμβάνει για όλους τους μαθητές: (α) τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα στη φυσική τάξη, ώστε να διατηρείται σταθερή η προσωπική και αναντικατάστατη επαφή μαθητή και διδάσκοντος (β) εξ αποστάσεως εκπαίδευση τις υπόλοιπες τρεις ημέρες της εβδομάδας, με σύγχρονα ή ασύγχρονα δικτυακά μαθήματα, με την υποχρεωτική κατάθεση ωρολογίου προγράμματος για τα εξ αποστάσεως μαθήματα.

5.  Εξασφάλιση λάπτοπ ή ταμπλέτας σε κάθε μαθητή που δεν έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει λόγω της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς του. Το Σεπτέμβριο, πλήρης κάλυψη των μαθητών για να μην επαναληφθούν οι απίστευτες παλινωδίες του Απριλίου με κονδύλια από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους κι όχι μόνο από χορηγίες, όπως έγινε μέχρι σήμερα.

6. Κατάργηση της δυνατότητας απουσίας με απλή υπεύθυνη δήλωση. Ναι στην ευελιξία όταν δικαιολογημένα, με βάση κατευθύνσεις και κριτήρια που θα θέσουν οι επιδημιολόγοι, την αιτείται μια οικογένεια για ειδικούς σοβαρούς λόγους και την εγκρίνει συμβούλιο ιατρών σε συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου, που γνωρίζει την πραγματικότητα. Μέτρα για να παρακολουθούν τα λιγοστά -ελπίζουμε- αυτά παιδιά μαθήματα στο σχολείο σε ατομική ή ολιγομελή ομάδα, για την προστασία τους, ακόμα και τις απογευματινές ώρες, ώστε να συμπληρώνεται το κριτήριο της διήμερης προσωπικής επαφής με τους εκπαιδευτικούς

7. Καμία κάμερα στην τάξη με την παρουσία μαθητών. Δεν εφαρμόστηκε τον Μάιο-Ιούνιο, δεν θα εφαρμοστεί ούτε φέτος.

8. Ολοκλήρωση των διαδικασιών επιλογής και τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών το πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, ώστε οι αναπληρωτές καθηγητές να βρίσκονται στο σχολείο που θα υπηρετήσουν το αργότερο την 1η Σεπτεμβρίου. Αυξημένη στελέχωση για να έχουν δάσκαλο όλοι οι μαθητές, έγκαιρα.

9. Αναβάθμιση του δημόσιου σχολικού δικτύου για πλήρη απεμπλοκή από τις ιδιωτικές πλατφόρμες τύπου Sisco και σοβαρά προβλήματα και καταγγελίες με τα προσωπικά δεδομένα που υπήρξαν την προηγούμενη περίοδο και διερευνώνται από την ΑΠΔΠΧ.

10. Άμεση έκδοση οδηγιών από το ΙΕΠ για τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος εξ αποστάσεως. Αυτό είναι κάτι που έπρεπε φυσικά να έχει γίνει τον Απρίλιο. Διοργάνωση  επιμορφωτικών σεμιναρίων ανά εκπαιδευτική ειδικότητα».

«Μακάρι όλα αυτά να αποδειχθούν υπερβολικά. Αλλά εμείς οφείλουμε να τα σχεδιάσουμε. Το κάνει το υπουργείο; Όχι βέβαια! Ούτε ένα ευρώ παραπάνω δεν έχει ανακοινωθεί για ενίσχυση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση» υπογραμμίζει ο πρώην υπουργός Παιδείας και προσθέτει:

«Η κυβέρνηση, με όλα τα προβλήματα ανοιχτά έχει άλλες προτεραιότητες. Πως θα ευνοήσει τους σχολάρχες-χρηματοδότες της ΝΔ. Πως θα εξοφλήσει τα προεκλογικά γραμμάτια που τους οφείλει. Πως θα φτιάξει ιδιωτικά σχολεία super-market και all-inclusive, χωρίς δημόσια εποπτεία και έλεγχο για «μαθητές πελάτες», όπως είχε πει ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης.

Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ την ίδια ώρα που δίνει τη μάχη για να μην περάσει αυτό το νέο νομοθετικό έκτρωμα για την ιδιωτική εκπαίδευση, στέκεται με ευθύνη απέναντι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και προτείνει τα παραπάνω δέκα μέτρα για την αντιμετώπιση μιας πιθανής δεύτερης έξαρσης της πανδημίας και ζητά να συζητηθούν σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekbaf.jpg
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά
Το 4χρονο παιδί μεταφέρθηκε αρχικά στο «Τζάνειο» όπου διασωληνώθηκε και από εκεί διακομίστηκε στο «Παίδων»
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά
ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.jpg
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς
Σε μια πρώτη ανάγνωση των τίτλων βλέπουμε ότι οι μόνες σταθερές είναι η Παιδεία και τα Θρησκεύματα. Ανάλογα με τις εποχές, το ένα προηγείται ή έπεται...
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς