Εν.Ε.Ε.Γυ.Λ. Κοζάνης: Υλοποίηση προγράμματος συνεκπαίδευσης
Υλοποίηση προγράμματος συνεκπαίδευσης της Γ’ και Δ’ Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου Κοζάνης με Αντίστοιχες Ειδικότητες του 2ου ΕΠΑΛ Κοζάνης 

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2019-2020, το Εν.Ε.Ε.Γυ-Λ Κοζάνης πραγματοποίησε πρόγραμμα χρήσης εργαστηρίων του εργαστηριακού κέντρου Κοζάνης και συνεκπαίδευσης των τμημάτων της Γ’ και Δ’ Λυκείου με αντίστοιχες ειδικότητες του 2ου ΕΠΑΛ Κοζάνης. 

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές της Γ’ Λυκείου του τομέα Γεωπονίας και της Δ’ Λυκείου των τομέων Γεωπονίας (ειδικότητα «Τεχνολόγος Τροφίμων και Ποτών»), Πληροφορικής (ειδικότητα «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής») και Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας (ειδικότητα «Βοηθός Φυσικοθεραπευτή»). Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος ήταν οι Τζαγαδούρη Ζωή, Ψυχολόγος, Αυγουστίδου Παναγιώτα, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και Τερνενοπούλου Βασιλική, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, Καραθανάση Στυλιανή, Γεωπόνος, Τόπης Αθανάσιος, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Αγκιμπάλοβα Ελένη, Πληροφορικής, Γκιαούρης Χρήστος, Πληροφορικής, Ντάγκας Δημοσθένης, Φυσικοθεραπευτής. 

Στόχοι του Προγράμματος συνεκπαίδευσης ήταν: 

  1. Η πρακτική άσκηση των μαθητών στα μαθήματα της ειδικότητάς τους, καθώς το σχολείο μας δε διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια για όλες τις ειδικότητες, 2. Η ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και 3. Η δημιουργία πνεύματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με μαθητές της αντίστοιχης σχολικής μονάδας.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τις αρχές του Δεκέμβρη του 2019 και συνεχίστηκε μέχρι το κλείσιμο των σχολείων για την πρόληψη της μετάδοσης του κορωνοϊού στις 10 Μαρτίου του 2020. Οι επιδράσεις του προγράμματος είχαν μόνο θετικά αποτελέσματα σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές. Σε γενικές γραμμές οι μαθητές επωφελήθηκαν με τους εξής τρόπους: 

  • Είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν την εμπειρία του εργαστηρίου, κάτι που λείπει από το δικό μας σχολείο για να μάθουν, να δημιουργήσουν και να εργαστούν βάσει κανόνων και προδιαγραφών. 
  • Ανέπτυξαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες καθώς χρειάστηκε να λειτουργήσουν στο πλαίσιο ενός σχολείου πολύ μεγαλύτερου του δικού μας, με πολύ περισσότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς. 
  • Έκαναν νέες γνωριμίες και φιλίες, αλληλεπίδρασαν και συνεργάστηκαν με μαθητές πέραν των συμμαθητών τους και με διαφορετικές από τους ίδιους ανάγκες. 
  • Η ενεργή συμμετοχή στα εργαστήρια τους βοήθησε να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους. 
  • Τους δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουν μία θετική αυτοεικόνα, αναγνωρίζοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στην πράξη και σε σχέση με τους νέους συμμαθητές τους. 

Το Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το σχολείο μας, σε συνεργασία με το 2ο ΕΠΑΛ Κοζάνης και τα θετικά αποτελέσματα, σε συνδυασμό με τα συναισθήματα χαράς, ικανοποίησης και ενθουσιασμού των μαθητών, μας παρακινούν να συνεχίσουμε την υλοποίηση του και τα επόμενα χρόνια. Διαπιστώνοντας τη θετική επίδραση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την κοινωνική ένταξη των μαθητών μας, θα θέλαμε να παρακινήσουμε κι άλλες σχολικές μονάδες να πραγματοποιήσουν αντίστοιχα προγράμματα και, γιατί όχι, να γίνει η συνεκπαίδευση μονάδων γενικής και ειδικής αγωγής βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης. 

Συν-εκπαιδευόμαστε, συν-εργαζόμαστε, συν-υπάρχουμε! 

Η διευθύντρια του Εν.Ε.Ε.Γυ.Λ. Κοζάνης 

Ελένη Σκαμπαρδώνη 

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Ρύπανση: 229.000 τόνοι πλαστικών καταλήγουν κάθε χρόνο στην Μεσόγειο
Ρύπανση: 229.000 τόνοι πλαστικών καταλήγουν κάθε χρόνο στην Μεσόγειο
Ο αριθμός μπορεί να διπλασιασθεί μέχρι το 2040 εάν δεν ληφθούν «φιλόδοξα» μέτρα, προειδοποιεί η Διεθνής Ενωση Προστασίας της Φύσης (IUCN).
Ρύπανση: 229.000 τόνοι πλαστικών καταλήγουν κάθε χρόνο στην Μεσόγειο
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Η ετήσια έκθεση και ο ρόλος των στελεχών
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι προγραμματίζεται το 2021, ο ρόλος των στελεχών και η ετήσια έκθεση
Έτοιμη η υπουργική απόφαση για την εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων - Πριν τα Χριστούγεννα κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση -...
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Η ετήσια έκθεση και ο ρόλος των στελεχών