Στο Λύκειο του 1886 τα Θρησκευτικά διδάσκονταν λιγότερες ώρες από τα Καλλιτεχνικά
Μια σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση

Του Νίκου Μάστορα

Ολοι γνωρίζουν πλέον ότι το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανακοίνωσε η κ.Κεραμέως, έχει συγκεντρώσει πλήθος αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς, πολλοί από τους οποίους εισηγούνται στην ΟΛΜΕ ακόμα και προσωρινή αποχή από τη βαθμολόγηση κάποιων μαθημάτων, ώστε να εκδηλωθεί αντίδραση.

Αύριο η ΟΛΜΕ και οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώνονται στο υπουργείο Παιδείας για να εκφράσουν τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών, Οικονομολόγων, Καλλιτεχνικών μαθημάτων, κ.α, για τον εξοβελισμό των μαθημάτων αυτών από το Λύκειο.

Εχω μια πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας. Στο Λύκειο με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, προβλέπονται 5 ώρες Θρησκευτικών, 2 στην Α' Τάξη, 2 στη Β και 1 στη Γ Λυκείου. Δηλαδή Θρησκευτικά-Τέχνες 5-0.

Δεδομένου ότι τα Θρησκευτικά διδάσκονται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, γιατί να μην καταργηθούν αυτά στο Λύκειο ώστε να δημιουργηθεί χώρος για τα μαθήματα που κόβονται; Ορισμένα εκ των οποίων μάλιστα εξετάζονται και ως Ειδικά Μαθήματα;

Μη βιαστούν κάποιοι να μας κατηγορήσουν για όσα θα μας κατηγορήσουν έτσι κι αλλιώς.

Παραθέτω το πρόγραμμα Λυκείου του ...1886, περιοδος που δεν τη λες και προοδευτική, και όμως δεν προέβλεπε Θρησκευτικά σε όλες τις (τότε) τάξεις του Λυκείου. Αντιθέτως,  Ιχνογραφία προέβλεπε σε όλες. Αν μάλιστα εξετάσουμε μόνο τις 3 τελευταίες τάξεις, τότε το "σκορ" στην συντηρητική κοινωνία του προπερασμένου αιώνα, ήταν 0 Θρησκευτικά, 6 ώρες Ιχνογραφία. Για κάποιον ακατανόητο λόγο ακόμα και από ορισμένους σημερινούς σχολιαστές της εκπαιδευτικής επικαιρότητας που θεωρούν το σχέδιο ένα "στεγνό" μάθημα προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες κι όχι καλλιτεχνικό, η Ιχνογραφία τότε ήταν πιο σημαντική από τα Θρησκευτικά -τουλάχιστον ως σχολικό μάθημα. 

Αν είναι να το πάει λοιπόν...συντηρητικά η κ.Κεραμέως, ας επιστρέψει στην πηγή. Λέτε να της θυμώσει κανείς και να έχουμε αντιδράσεις; Α μην ξεχάσω: το πρόγραμμα υπογράφεται από τον Π.Μανέτα, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως στην κυβέρνηση Χαριλάου Τρικούπη την περίοδο 1886 - 1889

104804224_3088206117931229_1134958968076760039_n.jpg

ΥΓ. Το πρόγραμμα είναι απο το βιβλίο "Ανωτέρα και Μέση Εκπαίδευσις υπό Στεφάνου Μ. Παρίση (Τυπογραφείο "Ο Παλαμήδης", 1886)" και το βρήκα στον τοίχο του κ.Δημήτρη Σμιξιώτη στο Facebook

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα