Οι δράσεις στη χώρα του όπου εκεί για εσένα και για εμένα
Είναι  προφανές,  με  βάση  πάντοτε  την  συγκεκριμένη  διατύπωση  των  συντακτών,  ότι  οι  νέοι  και  δη  οι  υποψήφιοι  των  Πανελλαδικών  εξετάσεων  δεν  έχουν  εισέτι  εμπλακεί  στην  αναγνωστική  εμπειρία

Τη  χρεωκοπία  του  ισχύοντος  εκπαιδευτικού  συστήματος  ως  συστήματος  αγωγής  ικανού  να  πλαστουργήσει  προσωπικότητες  ελεύθερων,  σκεπτόμενων,  ενεργών  και  υπεύθυνων  πολιτών  δεν  την  επιβεβαιώνουν  βέβαια  μόνο  τα  όσα  φαιδρά,  άστοχα  και  πολλές  φορές  αντιεπιστημονικά  συνοδεύουν  δεκαετίες  τώρα  το  αδιαφιλονίκητο  πρόταγμα της  Ελληνικής  κοινωνίας  που  « ζει  και  ζένεται » με  τον  καημό   των  Πανελλαδικών  εξετάσεων.

 Ως  φιλόλογος  κι  εγώ,  που  υπηρέτησα  αυτό  το  κακορίζικο  εκπαιδευτικό  σύστημα  για  περισσότερο  από  τρεις  δεκαετίες,  δεν  αισθάνθηκα  απλώς  αμηχανία  και  ισχυρές  ενοχές  με  την  ανάγνωση  και  μόνο  των  θεμάτων  της  Νεοελληνικής  Γλώσσας  και  Λογοτεχνίας,  αλλά  αληθινή  οργή  για  πολλά  φάλτσα  ανεπίτρεπτα  τουλάχιστον  σε  ανθρώπους  που  υποτίθεται  ότι  διακονούν  τον  ελληνικό  λόγο.  Εντελώς  ενδεικτικά  και  καθόλου  εξαντλητικά  αλιεύω  κατά  λέξη  το  δεύτερο  ζητούμενο  σ’  αυτό  που  οι  ειδικοί  κατάφεραν  να  χαρακτηρίζουν  παραγωγή  λόγου,  όπως  ακριβώς  παράγονται  τα  ζαρζαβατικά  και  άλλα  ποικίλα  αγαθά:  « Να  εκθέσετε  τεκμηριωμένα  τις  απόψεις  σας  σχετικά  με  τις  δράσεις,  εντός  και  εκτός  σχολείου,  που  θεωρείτε  ότι  θα  τους  βοηθήσουν  (sc.  τους  νέους)  να  εμπλακούν  ενεργά  στην  αναγνωστική  εμπειρία».  Το  τεκμαιρόμενο  από  την  συγκεκριμένη  διατύπωση  νόημα  είναι  ότι  υπάρχουν  “ δράσεις ”  που  μπορούν  να  βοηθήσουν  τους  νέους  στην  ενεργό  εμπλοκή  τους -  θα  μπορούσε  άραγε  η  εμπλοκή  τους  να  μην  είναι  ενεργός; -  στην  αναγνωστική  εμπειρία.  Διερωτώμαι  αν  οι  συντάκτες  του  ερωτήματος  ανταποκρίνονται  στοιχειωδώς  στο  αίτημα  να  είναι  σαφείς  και  ακριβείς  σ’  αυτό  που  θέλουν  να  πουν.  Ακόμη  περισσότερο  στο  πεδίο  της  λογικής  συνάφειας  που  πρέπει  να  χαρακτηρίζει  το  λόγο  τους.

Είναι  προφανές,  με  βάση  πάντοτε  την  συγκεκριμένη  διατύπωση  των  συντακτών,  ότι  οι  νέοι  και  δη  οι  υποψήφιοι  των  Πανελλαδικών  εξετάσεων  δεν  έχουν  εισέτι  εμπλακεί  στην  αναγνωστική  εμπειρία,  παρά  τα  δώδεκα  έτη  της  συστηματικής  σχολικής  τους  φοίτησης.  Οποία  παραδοξότης,  πρωτοτυπία  και  καινοφανής  μπούρδα!  Έλεος  πια!  Αντιπαρέρχομαι  την  τάση  ποικίλων  φιλολογούντων,  στην  προσπάθειά  τους  να  εντυπωσιάσουν  με  λεκτικές  μπαρούφες  ένα  μάλλον  απαίδευτο  κοινό,  να  επιστρατεύουν  εντυπωσιακές  κατά  την  άποψή  τους  λέξεις,  άτοπες  όμως  και  άκαιρες  γι’  αυτό  που  επιδιώκουν  να  πουν.  Από  την  μαθησιακή  λοιπόν  διαδικασία  των  δώδεκα  ετών  απουσιάζει  κραυγαλέα  η  αναγνωστική  εμπειρία  και  στην  τελευταία  θα  μπορούσαν  οι  άμοιροι  μαθητές  να  εμπλακούν  με   τη  συνδρομή  κάποιων  « δράσεων ».  Άξιος  ο  μισθός  σας,  λεβέντες  της  επιτροπής,  για  τα  άριστα  και  όχι  χυδαία  Ελληνικά  σας.  Βεβαίως  η  αφηρημένη  έννοια  δράση  δεν  απαντά  στον  πληθυντικό  (  Δες  και  το  σχετικό  λήμμα  στο  λεξικό  του  μεγάλου  ερευνητή  Κριαρά ),  αλλά  αυτό  είναι  μια  μάλλον  ασήμαντη  λεπτομέρεια.  Άλλωστε  με  τους  μαλλιαρούς  και  τους  χυδαίους  δεν  συναριθμείται  ο  εν  λόγω  λεξικογράφος;

 Το  να  ακούει  κανείς   επαναλαμβανόμενα  τα  τηλεοπτικά  Ελληνικά  του  τύπου  « δράσεις,  όπου  εκεί,  από  εμένα,  για  εσένα »  από  αγράμματους  δημοσιογραφίσκους  που  πήραν  ελέω  άλλων  προσόντων  ένα  μικρόφωνο  θα  μπορούσε,  καίτοι  εξοργιστικό,  να  θεωρηθεί  ακόμη  και  ανεκτό.  Πόσο  θλιβερό  όμως  είναι  οι  καθ’  ύλην  αρμόδιοι  θεράποντες  του  λόγου  να  κολυμπούν  μέσα  στα  απόνερα  μιας  ουσιαστικής  απαιδευσίας!

 Άρθρο  του  Γιώργου  Θωμόπουλου,  συνταξιούχου  εκπαιδευτικού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλος
Σημαντική μείωση στις βάσεις μεταθέσεων δασκάλων την τελευταία τετραετία
Η σύγκριση των ετών 2021 και 2025 αποκαλύπτει μια σαφή καθοδική τάση, γεγονός που προβληματίζει εκπαιδευτικούς και αρμόδιους φορείς
Σημαντική μείωση στις βάσεις μεταθέσεων δασκάλων την τελευταία τετραετία
mathites foitites
Μαζική συμμετοχή μαθητών στην απεργία της 14ης Οκτωβρίου: «Κλείνουμε τα σχολεία μας, αγωνιζόμαστε για τη ζωή που μας αξίζει»
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας κάλεσε τους μαθητές να κλείσουν τα σχολεία τους και να συγκεντρωθούν στα Προπύλαια στις 10:00 το πρωί, με...
Μαζική συμμετοχή μαθητών στην απεργία της 14ης Οκτωβρίου: «Κλείνουμε τα σχολεία μας, αγωνιζόμαστε για τη ζωή που μας αξίζει»
μαθηματικα
Ένας 16χρονος μαθητής–θαύμα που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο του Bath αλλά ονειρεύεται το ΕΚΠΑ
Γιώργος Λεβεντίδης: Η μαθηματική ιδιοφυΐα που έσπασε τα όρια του σχολείου - Μια σπάνια ακαδημαϊκή διάκριση - 16χρονος Έλληνας μαθητής γίνεται δεκτός...
Ένας 16χρονος μαθητής–θαύμα που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο του Bath αλλά ονειρεύεται το ΕΚΠΑ