Ζητήματα σχετικά με τη διενέργεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Οι ιδιαίτερα πρωτόγνωρες συνθήκες μέσα στις οποίες πραγματοποιούνται οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις  δεν δικαιολογούν, κατά τη γνώμη μας, τη μη αποδοχή από τις ΔΔΕ  σχετικών προτάσεων-πάγιων αιτημάτων της ΕΛΜΕ για τις εξετάσεις , καθώς και μια σειρά προβλημάτων που προέκυψαν  από τον τρόπο οργάνωσής τους.

 Στις πρόσφατες παραστάσεις της ΕΛΜΕ  στη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ζητήσαμε:

  1. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας των εκπαιδευτικών και μαθητών:

-να τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των εξεταστικών και βαθμολογικών κέντρων ( μικρός αριθμός μαθητών, αναγκαίες αποστάσεις, επαρκώς αεριζόμενες αίθουσες, παροχή δωρεάν μασκών κλπ.)

- απαλλαγή από τις διαδικασίες των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον το επιθυμούν , όσων  συνάδελφων έχουν στην οικογένειά τους ευπαθείς ομάδες 

  1. Σε ό,τι αφορά τις επιτηρήσεις :

-να εξεταστούν από το  ΔΔΕ με την απαιτούμενη ευαισθησία και στη βάση της σοβαρότητας των προβλημάτων  τα αιτήματα όσων συναδέλφων ζητούσαν απαλλαγή.

-  την απαλλαγή των εκπαιδευτικών που θα οριστούν βαθμολογητές/τριες στο βαθμολογικό κέντρο από την υποχρέωση των επιτηρήσεων, εφόσον το επιθυμούν

- την απαλλαγή, όπως κάθε χρόνο , των συναδέλφων-ισσών που έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις .

- ο ορισμός των επιτηρητών από κάθε σχολείο να γίνεται σε σχολείο  του αντίστοιχου δήμου ή του εγγύτερου\όμορου. 

  1. Ανανέωση των επιτροπών των πανελλαδικών εξετάσεων (λυκειακές επιτροπές , βαθμολογικά κέντρα – επικουρικό προσωπικό κλπ). Επανειλημμένα έχουμε τονίσει πως οι σχετικές επιτροπές πρέπει να ανανεώνονται κάθε χρόνο, ώστε σταδιακά να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους «παλιούς» και «νέους» να εμπλακούν στη διαδικασία αυτή, με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, με τρόπο βέβαια που να μην δημιουργεί πρόβλημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων.
  2. Δημοσιοποίηση των καταλόγων των συναδέλφων που στελέχωσαν τις επιτροπές μετά το πέρας των εξετάσεων.
  3. Αύξηση των αποζημιώσεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στις εξεταστικές διαδικασίες, που σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδιαίτερα στους επιτηρητές, είναι εξευτελιστικές, δεν καλύπτουν ούτε καν το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα.
  4. έγκαιρη πληρωμή όλων όσων εμπλέκονται στην διαδικασία των εξετάσεων .


Εκφράζουμε την δυσαρέσκειά μας ,γιατί σχεδόν κανένα από τα αιτήματά μας δεν έγινε αποδεκτό. Περιμέναμε μια καλύτερη ανταπόκριση στις προτάσεις μας  , διαχρονικές στην πλειονότητα τους και γνωστές στις ΔΕΕ ,και όχι οδηγίες συνοδευόμενες με απειλές για  πειθαρχικό έλεγχο!, όπως έκανε η ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ.

Επισημαίνουμε τα εξής:

  • Τα μέτρα προστασίας της υγείας των εκπαιδευτικών και μαθητών διεκπεραιώνονται τυπικά στα εξεταστικά κέντρα.  Δε λείπουν οι μικρές σε χωρητικότητα αίθουσες με οριακή τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων,   όσο για θερμομετρήσεις ούτε λόγος. Όσο για τη δωρεάν παροχή μασκών- υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς-  αποτελεί εμπαιγμό προς τους εκπαιδευτικούς  η διανομή από το υπουργείο 2 μασκών σε κάθε επιτηρητή με την αναγραφή στη συσκευασία τους πως δεν διασφαλίζουν ουσιαστική προστασία!.( Δεν  ενδείκνυται για επαγγελματική και νοσοκομειακή χρήση ή ως μέσο ατομικής προστασίας."¨) Αρκετοί συνάδελφοι που έχουν στην ευθύνη τους άτομα ευπαθών ομάδων με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις εκτίθενται σε κίνδυνο.  
  • Συνάδελφοι ορισμένων σχολείων ορίσθηκαν με αυθαίρετο τρόπο   επιτηρητές σε απομακρυσμένα Εξεταστικά κέντρα,  χωρίς να υπάρχει ανάγκη γι αυτό , και επιβαρύνονται με χρονοβόρες και κοστοβόρες μετακινήσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα γυμνάσια των Συκεών και το 2ο γυμν. Νεάπολης, των οποίων οι εκπαιδευτικοί  ορίσθηκαν επιτηρητές στα μακρινότερα  εξεταστικά κέντρα του Ευόσμου και  Κορδελιού!
  • Οι συνθήκες βαθμολόγησης των γραπτών των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, πιεστικές και ασφυκτικές, επιδεινώνουν τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, πολλοί βαθμολογητές υποχρεώθηκαν μέχρι και με 4(!) επιτηρήσεις (εξαιρέθηκαν μόνο τις ημέρες που εξετάζουν ΦΑ), γεγονός που οδηγεί στη μέγιστη εντατικοποίηση και τους εκθέτει σε πολλαπλό κίνδυνο! Και μάλιστα με την απειλή πειθαρχικού ελέγχου!
  • οι πρόεδροι των βαθμολογικών δεν τηρούν κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητας στη συγκρότηση των επιτροπών και της επιτροπής επικουρικού προσωπικού, καθώς και την εφαρμογή του κριτηρίου της ανανέωσης όλων των επιτροπών.
  • Ζητάμε από τη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης  να παρέμβει άμεσα υπέρ της άρσης των αδικιών σε βάρος συναδέλφων και μιας πιο δίκαιης κατανομής των εργασιών που σχετίζονται με τη διενέργεια των εξετάσεων.
  • Ζητάμε από τους προϊσταμένους Δ/θμιας ΕκπαίδευσηςΔυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης  να δημοσιοποιήσουν τους καταλόγους των συναδέλφων που στελέχωσαν τις επιτροπές, μετά το πέρας των εξετάσεων
  • Απαιτούμε  την αύξηση των αποζημιώσεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στις εξεταστικές διαδικασίες, που σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδιαίτερα στους επιτηρητές, είναι εξευτελιστικές, δεν καλύπτουν ούτε καν το κόστος μετακίνησης τους στα εξεταστικά κέντρα.
  •  Επίσης καλούμε τις ΔΔΕ να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη πληρωμή όλων όσων εμπλέκονται στην διαδικασία των εξετάσεων καθώς και την πληρωμή των αναπληρωτών ΕΣΠΑ που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
     

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»