ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ
Θέμα: Κοινωνιολογία – Κοινωνικές Επιστήμες
Αγαπητές, Αγαπητοί, Κυρίες και Κύριοι βουλευτές,
θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τη θέση μας για την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες και να ζητήσουμε την ουσιαστική και έμπρακτη υποστήριξή σας ώστε να προστατευθεί ο κλάδος των κοινωνικών επιστημόνων που κινδυνεύει με εξαφάνιση από την ψήφιση του νομοσχεδίου που κατατίθεται από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή.
Η άνιση μεταχείριση των κοινωνικών επιστημών, στο στάδιο προετοιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, όπως προβλέπει το δημοσιοποιημένο σχέδιο νόμου, πρόκειται να λάβει χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία αναδύονται ασυνήθιστα ως προς το μέγεθος και την έκτασή τους κοινωνικά προβλήματα, τα οποία θα πρέπει οι κοινωνίες να αντιμετωπίσουν και να επιλύσουν.
Τέτοια προβλήματα είναι λ.χ. όλα εκείνα που προκάλεσαν η πρόσφατη οικονομική κρίση, η εξελισσόμενη υγειονομική κρίση, οι ανακατατάξεις στις διεθνείς σχέσεις και ειδικότερα οι αναταράξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η διαφαινόμενη άνοδος του οικονομικού και πολιτικού ρόλου της Ασίας, η ραγδαία τεχνολογική μεταβολή κ.ά. Ως εκ τούτου, η αποδυνάμωση της επιστημονικής μελέτης των κοινωνικών προβλημάτων που προκαλούν οι μνημονευθείσες και άλλες μεταβολές, αφήνουν απροστάτευτες τις κοινωνίες και τις ηγεσίες τους στην προσπάθεια αντιμετώπισής τους.
Επίσης στο νέο νομοσχέδιο που αφορά μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος στην Β΄ Λυκείου δεν γίνεται καμία αναφορά στα μαθήματα «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», δίωρα μαθήματα της Β΄ Λυκείου για τους ΠΕ78.
Το Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Κοινωνιολογίας στη Γ΄ Λυκείου εξαφανίζεται με αυτή την μορφή και αντικαθίσταται από τα Λατινικά. Η «αντισφαίριση» μαθημάτων χρήσιμων για τις Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές Σχολές, κάθε άλλο παρά καλό κάνει τόσο στο εμπλουτισμό γνώσεων, όσο και στην ψυχολογία του υποψήφιου για την προετοιμασία συμμετοχής του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σε κάθε περίπτωση η άποψή μας δεν αντιπαρατίθεται συντεχνιακά τον κλάδο των Φιλολόγων όπως άλλωστε φαίνεται πιο κάτω από τις προτάσεις μας. Η φιλοσοφία του «διαίρει και βασίλευε» δεν συνάδει με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ούτε λειτουργεί προς όφελος του μαθητή.
Για τους πιο πάνω λόγους
ΖΗΤΑΜΕ:
1ο: Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 - 2022.
Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστήμων των Ελληνικών Πανεπιστημίων και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.
Στην κατεύθυνση αυτή έχουν κατατεθεί «προτάσεις», όπως:
Α) Η παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο.
Β) Η επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία, ανάλογα με την επιλογή σχολών (πρόταση της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).
Γ) Η τοποθέτηση του μαθήματος της Ιστορίας στα μαθήματα Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου με την ταυτόχρονη παραμονή Λατινικών και Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενων.
Δ) Επιλογή και πέμπτου μαθήματος που θα δίνει την δυνατότητα για επιλογή περισσότερων τμημάτων από διαφορετικές ομάδες προσανατολισμού.
2ο: Την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα (παν. εξεταζόμενο) για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών.
3ο: Την ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών σε όλες τις τάξεις της Εκπαίδευσης όπως συμβαίνει σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Οι Κοινωνικές Επιστήμες και η Πολιτική Παιδεία αποτελούν περιεχόμενο πολλών ευρωπαϊκών σχολικών προγραμμάτων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αντιλήψεων για την κοινωνική συνύπαρξη και τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Η Unesco χαρακτηρίζει τις κοινωνικές επιστήμες δεξαμενή σκέψης με σκοπό την διευκόλυνση των κοινωνικών μετασχηματισμών που καλλιεργούν τις αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Με εκτίμηση
Οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών.
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ |
Δ. Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
| 2ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ |
| Α' ΑΘΗΝΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| ΠΕ.ΚΕ.Σ. ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| 4ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
| ΔΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ |
| Β΄ ΑΘΗΝΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Β΄ ΑΘΗΝΑΣ |
| 1ο ΠΕ.ΚΕ.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
| ΔΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ |
| Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ |
| Α΄ ΑΘΗΝΑΣ |
| N. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| A |
| ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
| ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
| Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ |
| ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΑΧΑΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| ΠΕ.ΚΕ.Σ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ |
| Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ |
| Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
| Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
| Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
| Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
| Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ |
| Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
| Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη