Εξεταστική: Επιστολή φοιτητών του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών
Να πραγματοποιηθεί η εξεταστική με δια ζώσης εξέταση μαθημάτων είτε εξ αποστάσεως, με διαβαθμισμένη δυσκολία θεμάτων

Μια επιστολή από φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών Πάτρας προς την Πρόεδρο Χ.Κοκολογιαννάκη και τα υπόλοιπα μέλη ΔΕΠ, για την απαράδεκτη στάση που κράτησε το Τμήμα το τελευταίο 3μηνο, απέναντι στους ίδιους τους φοιτητές του.

Το τελευταίο διάστημα, εν μέσω πανδημίας, στο Τμήμα μας τα διαδικτυακά μαθήματα ξεκίνησαν με αρκετές ελλειμματικές, όπως το γεγονός ότι κάποιες παραδόσεις δεν έγιναν ποτέ, σημειώσεις σε αρκετά μαθήματα δεν ανέβαιναν και δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τους φοιτητές που δεν είχαν τα μέσα να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα. Γενικά, διατηρούσε σιγή ιχθύος 3 μήνες σχεδόν όσον αφορά τα ζητήματα των μαθημάτων και της εξεταστικής. Παρά τα μαζικά mail των φοιτητών προς όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα και για τα δύο ζητήματα, η απάντηση που λάβαμε εν τέλει από την πρόεδρο, ήταν να αποποιηθεί τις ευθύνες, λέγοντας πως δεν μπορεί να κάνει κάτι και να καταγγέλλει φοιτητές. Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει από τη μία νέα νομοσχέδια για την εκπαίδευση και από την άλλη, πετάει το μπαλάκι της ευθύνης για τα Πανεπιστήμια σε επιμέρους φορείς και όργανα (Συγκλήτους, Τμήματα κτλ), ενώ ακούγεται απλά μια γενικόλογη τοποθέτηση ότι το εξάμηνο δεν θα χαθεί.

Στην συνέλευση των καθηγητών, όπου καλέστηκαν να συζητήσουν επί της απόφασης της Συγκλήτου η οποία έλεγε εξεταστική εξ αποστάσεως, η συζήτηση ξεκίνησε εκ του μηδενός, με τους καθηγητές να θέλουν είτε δια ζώσης, είτε τηλεξεταστική, με μοναδικό κριτήριο να είναι, το να διασφαλιστεί ότι κανένας φοιτητής δεν θα αντιγράψει έγοντας μεταξύ άλλων για πλαφόν στα 5 μαθήματα και φίλτρα ξεσκαρταρίσματος όπου αν η πρώτη φάση εξέτασης τύπου επιλογής ή προφορική κριθεί επιτυχής, περνάς στην επόμενη)Η συζήτηση άνοιξε με στρεβλούς όρους, στην βάση θεώρησης όλων των φοιτητών ως υποψήφιους αντιγραφείς και όχι με κριτήριο, το πώς θα γίνει μια εξεταστική, με ίσους όρους για όλους τους φοιτητές, ανθρώπινα και με ασφάλεια, καταλήγοντας να προτείνουν μεθόδους εξέτασης τέλη Μάη όπου 1) οι φοιτητές δεν έχουν προετοιμαστεί για αυτούς (όχι από δική μας αμέλεια, αλλά γιατί πολύ απλά μέχρι και σήμερα δεν ξέρουμε πως θα εξεταστούμε) 2) αλλάζουν τελείως την εξεταστική διαδικασία, εξετάζοντας τους φοιτητές πάνω σε ένα αριθμητικό αποτέλεσμα και όχι στην μεθοδολογία σκέψης και κριτηρίων.

Η απόφαση που πάρθηκε εν τέλει στην συνέλευση, ήταν ο κάθε καθηγητής, να επιλέξει ο ίδιος ποια μέθοδο θέλει να χρησιμοποιήσει, περιμένοντας επικύρωση για αυτό από την Σύγκλητοόπου με πρόσφατη ανακοίνωση του Τμήματος να λέει για εξ αποστάσεως, υποθέτουμε πως η απάντηση ήταν αρνητικήΣυνεχίζουμε λοιπόν, μερικές βδομάδες πριν από την εξεταστική και ξεκάθαρη απόφαση για το πως θα διαρθρωθεί η εξέταση και με τι όρους, δεν έχουμε μάθει. Πάνω σε όλα αυτά, ο Φοιτητικός μας Σύλλογος έδειξε εξ αρχής γρήγορα αντανακλαστικά, προσπαθώντας να παρακολουθήσει τα μαθήματα όπως μπορούσε, στέλνοντας προτάσεις και μια σειρά αποφάσεις στο Τμήμα. Θέτουμε ερωτήματα (και απαντήσεις) τα οποία μένουν ανεκπλήρωτα και ήρθε η ώρα να μπει επιτέλους ένα τέλος στην αναβλητικότητα και αυταρχικότητα των οργάνων διοίκησης!

Απαιτούμε μια εξεταστική ασφαλή, με όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας, ώστε ο κάθε φοιτητής να μπορεί να δώσει με ασφάλεια το μάθημα του και ανθρώπινη, όπου στην προκειμένη, δηλαδή στις περιπτώσεις της τηλεξεταστικής, να γίνεται με παρόμοια μορφή με την δια ζώσης (απαλλακτικές εργασίες με ανοιχτή προθεσμία, 3ωρη γραπτή εξέταση, χωρίς κάμερα, τις λύσεις της οποίας θα σκανάρουμε και θα στέλνουμε στον αρμόδιο διδάσκοντα). Η εξεταστική δεν αποτελεί ξεκομμένη διαδικασία από την παράδοση, και όταν σε όλο το εξάμηνο οι καθηγητές μας δεν μας έχουν προετοιμάσει για διαφορετικού τύπου εξέταση, δεν μπορούμε ξαφνικά να καλούμαστε να εξεταστούμε πάνω σε μια τελείως διαφορετική λογική. Έτσι, απαιτούμε τρίωρη εξέταση, με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως επίσης και προαιρετικές απαλλακτικές εργασίες, που μπορούν να εξασφαλίσουν και την αποσυμφόρηση των αμφιθεάτρων. Είναι σημαντικό ο κάθε φοιτητής να μπορεί να επιλέξει τον τρόπο εξέτασης του, έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί μια εξεταστική επί ίσοις όροις, από την οποία δεν θα αποκλείεται κανείς. Καλούμε το Τμήμα μας, να ευθυγραμμιστεί με τις αποφάσεις μας αλλά και μια σειρά αποφάσεων από άλλα Τμήματα και Ιδρύματα (ενδεικτική η απόφαση και του ΕΜΠ Αθήνας, ανακοίνωση Συγκλήτου Πα.Πα) και να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες που του αναλογούν.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λαρισα
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Ζέρβας έκανε λόγο για ανησυχητικό φαινόμενο, ενώ πρόσθεσε ότι αύριο εφόσον σήμερα υπάρχει κατάληψη από...
Λάρισα: Υπό κατάληψη το 7ο ΕΠΑΛ μετά το επεισόδιο με επίθεση σε μαθητή – Κατεπείγουσα ΕΔΕ
eisfores_lefta.jpg
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
Οι αυξήσεις αναμένονται να κυμανθούν από 6 έως 17 ευρώ τον μήνα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να τις καταβάλουν από την 1η Ιανουαρίου...
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων