Αντιδράσεις εντός και εκτός Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
Βουλή-Live: Με το βλέμμα στραμμένο στη συζήτηση στη Βουλή, οι εκπαιδευτικοί καλούν σήμερα σε νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 19:00 στα Προπύλαια

*  Η λογική των αλλαγών κινείται «από κάτω προς τα πάνω» τόνισε η υπουργός Παιδείας

* Πυρ ομαδόν από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ενάντια στο πολυνομοσχέδιο

* Νέο εκπαιδευτικό συλλαλητήριο σήμερα στα Προπύλαια

* Αύριο στις 11:00 η ακρόαση των φορέων μέσω τηλεδιάσκεψης

Με αντιδράσεις εκτός και εντός Βουλής συζητείται αυτή την εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο φέρνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κυρίως στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Με το βλέμμα στραμμένο στη συζήτηση στη Βουλή, οι εκπαιδευτικοί καλούν σήμερα σε νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 19:00 στα Προπύλαια, αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας, με αίτημα να αποσυρθεί το «αντιεκπαιδευτικό» -όπως το χαρακτηρίζουν- πολυνομοσχέδιο.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα πραγματοποιηθούν συνολικά τέσσερις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με στόχο να ψηφιστεί εκτός απροόπτου την Τετάρτη 10 Ιουνίου.

Η ακρόαση των φορέων θα πραγματοποιηθεί αύριο Τρίτη στις 11:00 το πρωί μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ η πρώτη ανάγνωση επί των άρθρων θα γίνει επίσης αύριο στις 18:00 με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων. Την Πέμπτη στις 10:00 είναι προγραμματισμένη η δεύτερη ανάγνωση επί των άρθρων. 

Ν. Κεραμέως: Εξαιρετικά γόνιμη η διαβούλευση

Η υπουργός χαρακτήρισε τη διαβούλευση εξαιρετικά γόνιμη, προσθέτοντας πως η διαβούλευση κινήθηκε δύο άξονες, την ηλεκτρονική διαβούλευση με ρεκόρ συμμετοχής και τη διαβούλευση με θεσμικούς φορείς.

«Υλοποιούμε σήμερα τις δεσμεύσεις μας στην παιδεία στη βάση των οποίων εκλεγήκαμε ως κυβέρνηση» τόνισε στην ομιλία της η Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας πως η λογική των αλλαγών κινείται «από κάτω προς τα πάνω» - από την εισαγωγή νέων θεματικών και δραστηριοτήτων στην πρωτοβάθμια έως τις εξετάσεις στο Λύκειο.

Ενδεικτικά, ανέφερε την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών μέσω δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγεία, την εισαγωγή νέων θεματικών στα προγράμματα σπουδών, την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο-Λυκείου, την θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, την καθιέρωση του «κόντρα μαθήματος» στη Γ' Λυκείου, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, την θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, τις αλλαγές στα Πρότυπα -Πειραματικά, την ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών στα ΑΕΙ και το βαθμολογικό όριο στις μετεγγραφές.

Φίλης: Η ΝΔ θέλει ένα σχολείο φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια

«Το νομοσχέδιο αναβάθμισης της εκπαίδευσης είναι ένα ψέμα, ένας ψευδώνυμος τίτλος» τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Φίλης, σημειώνοντας πως το νομοσχέδιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές».

«Το μοντέλο αυτό τύπου Θάτσερ έχει χρεοκοπήσει σε άλλες χώρες και η υπουργός Παιδείας το φέρνει με το πολυνομοσχέδιο» ανέφερε χαρακτηριστικά.  Επιπλέον, κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι προκαλεί «ανακατωσούρα» στην εκπαίδευση και ότι νομοθετεί ερήμην των εκπαιδευτικών, ενώ χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις των δασκάλων και καθηγητών ως μια «αντίσταση, μια κριτική αντίδραση σε αυτά που απεργάζεται το υπουργείο Παιδείας».

Με αφορμή την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας ότι δεν θα ανοίξουν τα ολοήμερα, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης ζήτησε από τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει αν έχει εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων ή αν υπάρχει μόνο προφορική δήλωσή της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε επίσης πως τουλάχιστον το 61%-63% των μαθητών δεν πήγαν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. 

Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη απάντησε πως έχουν σταλεί οι απαραίτητες οδηγίες στα σχολεία και ότι όλοι γνωρίζουν ότι θα λειτουργήσουν μόνο τα πρωινά τμήματα και όχι τα ολοήμερα.  

Κεφαλίδου: Μπάλωμα στο μπάλωμα

Κριτική για το χρόνο κατάθεσης αλλά και για το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου άσκησε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της  Βουλής η Χαρά Κεφαλίδου. Η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για απουσία διαλόγου, υποστηρίζοντας πως μεσούσης της πανδημίας δεν θα έπρεπε να κατατεθεί ένα νομοσχέδιο που «δεν αφήνει καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης αλώβητη».

«Δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον Πρωθυπουργό, αλλά προαγωγικές εξετάσεις στον ελληνικό λαό» είπε απευθυνόμενη προς την υπουργό Παιδείας.

Η τομέαρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο «πρόχειρο, βιαστικό, επιδερμικό, αυτοσχεδιαστικό, αναχρονιστικό και ατελές», λέγοντας πως «αν η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ απογύμνωσε το δημόσιο σχολείο, η ΝΔ το αφήνει στη γύμνια του και το διαφημίζει κιόλας».

Δελής: Το ΚΚΕ θα καταψηφίσει

Την πρόθεση του ΚΚΕ να καταψηφίσει το νομοσχέδιο γνωστοποίησε από τη Βουλή ο Ιωάννης Δελής. Ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε πως το νομοσχέδιο εξυπηρετεί τις ανάγκες του αστικού κράτους και ότι δεν συμβάλλει σε καμία περίπτωση στη θεμελίωση της πολύπλευρης γνώσης. 

Σακοράφα-Μέρα25: Το νομοσχέδιο διέπεται από αντι-εκπαιδευτική αντίληψη

Το «αναπόφευκτο των ανισοτήτων» δεν έχει καμία θέση στα δημόσια σχολεία τόνισε κατά την ομιλία της η ομιλήτρια του ΜΕΡΑ25 Σοφία Σακοράφα. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Βουλής, το νομοσχέδιο, το οποίο μετατρέπει το σχολείο σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και ενισχύει την παραπαιδεία. «Επιβραβεύετε την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη» είπε απευθυνόμενη στην υπουργό Παιδείας.

Σχετικά με την επαναφορά της διαγωγής έκανε λόγο για αναβίωση αναχρονιστικών ιδεοληψιών και για στιγματισμό των μαθητών. 

Διαβάστε ακόμα:

Πολυνομοσχέδιο: Την Τρίτη 2 Ιουνίου η ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών - Ποιοι προσκλήθηκαν

«Κεραμιδαριό στην εκπαίδευση» - Δριμεία κριτική Φίλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Βουλή-Χαρά Κεφαλίδου για πολυνομοσχέδιο: «Μπάλωμα στο μπάλωμα»
 

Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης