«Κεραμιδαριό στην εκπαίδευση» - Δριμεία κριτική Φίλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
«Η ΝΔ θέλει ένα σχολείο φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές»

«Το νομοσχέδιο αναβάθμισης της εκπαίδευσης είναι ένα ψέμα, ένας ψευδώνυμος τίτλος» τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Φίλης, σημειώνοντας πως το νομοσχέδιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές». «Το μοντέλο αυτό τύπου Θάτσερ έχει χρεοκοπήσει σε άλλες χώρες και η υπουργός Παιδείας το φέρνει με το πολυνομοσχέδιο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι προκαλεί «ανακατωσούρα» στην εκπαίδευση και ότι νομοθετεί ερήμην των εκπαιδευτικών, ενώ χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις των δασκάλων και καθηγητών ως μια «αντίσταση, μια κριτική αντίδραση σε αυτά που απεργάζεται το υπουργείο Παιδείας».

Ο Νίκος Φίλης εξέφρασε την πλήρη αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ με την θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών από τα νηπιαγωγεία που τα παιδιά είναι σε μια τόσο μικρή ηλικία, την επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών.

Με αφορμή την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας ότι δεν θα ανοίξουν τα ολοήμερα, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης ζήτησε από τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει αν έχει εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων ή αν υπάρχει μόνο προφορική δήλωσή της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε επίσης πως τουλάχιστον το 61%-63% των μαθητών δεν πήγαν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. 

«Ζητήσαμε στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία ζητά και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Δεν ήρθαν αυτά τα στοιχεία, αγνοήθηκαν. Ζητήσαμε μια άποψη για το τι έγινε με τα ολοήμερα, λάβαμε μισόλογα. Αν δεν προχωρήσατε στις απαραίτητες ενέργειες, τότε πρόκειται για παρανομία για καραμπινάτη παρανομία». 

 

Ολη η ομιλία του Νίκου Φίλη:

H ΝΔ θέλει σχολείο φθηνό για το κράτος και ακριβό για την οικογένεια 


Ο τίτλος «νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης», όπως το αποκάλεσε η εμπνεύστριά του είναι ψευδώνυμος, τόνισε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Φίλης, προσθέτονταςπως στην πραγματικότητα αυτό που επιδιώκει είναι να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές». Αυτό τόνισε ο εισηγητής της μείζονος αντιπολίτευσης Νίκος Φίλης στην πρώτη σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων που συζητά το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση.

Το μοντέλο αυτό τύπου Θάτσερ, συνέχισε ο Ν. Φίλης, έχει χρεοκοπήσει σε άλλες χώρες και η υπουργός Παιδείας το φέρνει με το πολυνομοσχέδιό, προκαλώντας «ανακατωσούρα» όπως συνηθίζει, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και ερήμην των εκπαιδευτικών. Χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις των δασκάλων και καθηγητών ως μια «αντίσταση, μια κριτική αντίδραση σε αυτά που απεργάζεται το υπουργείο Παιδείας». Κάτι που φάνηκε και στη διαβούλευση, όπου η συντριπτική πλειοψηφία όσων το σχολίασαν, πάνω από 5.000 άτομα ήταν εναντίον. Για αυτό και προέβη σε ελιγμούς, αποσύροντας διατάξεις που κρατάει για αργότερα.

Ο Ν. Φίλης επέμεινε στην αρνητική αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων δημοτικών σχολείων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε νομοθετήσει την επέκταση του ολοήμερου σε όλη την Ελλάδα. Σχολείο ισότητας και δημοκρατίας, που έχει κατοχυρωθεί με προεδρικό διάταγμα. Η αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου με μια... τηλεοπτική ανακοίνωση της υπουργού, εφόσον δεν υπάρχει νομοθέτηση, είναι παράνομη. Πέραν αυτού όμως, θέτει ουσιαστικό πρόβλημα στις οικογένειες και τους μαθητές. Ζητήσαμε απαντήσεις, λάβαμε μισόλογα. Όπως επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ είχα κατοχυρώσει την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή. Κόντρα τότε στις αντιδράσεις ΝΔ και ορισμένων από τους δημάρχους της. Είναι έργα του ΣΥΡΙΖΑ αυτά, έργα στήριξης των πιο φτωχών κοινωνικών στρωμάτων, και είμαστε περήφανοι για τη θεσμοθέτησή τους.

Διαβάσαμε χτες τον Τύπο, συνέχισε ο Ν. Φίλης, ότι η κα Κεραμέως δεν ήθελε να κλείσουν τα σχολεία και υποχρεώθηκε σε υποχώρηση μόνο μετά από παρέμβαση του πρωθυπουργού. Αυτά που λέει ότι «ακούμε τους ειδικούς», είναι για το «πόπολο»! Και θυμίζω, ο ΣΥΡΙΖΑ στάθηκε από την πρώτη στιγμή θετικός στο κλείσιμο, ως υγειονομικό μέτρο.

Συνοπτικά, ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στις ακόλουθες πτυχές του νομοσχεδίου:

Αρνητική εξέλιξη τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία. Όλοι οι παιδαγωγοί εξηγούν ότι δεν πρέπει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να μαθαίνουν άλλη από τη μητρική γλώσσα. Το ίδιο διατύπωσαν με ομόφωνη γνώμη τους τους οι πρόεδροι όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας. Οι καθ’ ύλην ειδικοί. Τι συμβαίνει; Δεν θέλει τώρα να ακούει τους ειδικούς η κα Καραμέως, όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε κάθε πέντε φράσεις της; Χρειάζεται μάλλον να θυμίσω, ότι όταν θεσμοθέτησα ως υπουργός τα αγγλικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την πρώτη τάξη, η κα Γιαννάκου είχε ταχθεί ενάντια με το ίδιο επιχείρημα -όχι γλώσσα άλλη πλην μητρικής τόσο νωρίς. Βέβαια τότε οι ειδικοί είχαν εισηγηθεί ότι στην ηλικία των 6 ετών αυτό είναι αποδεκτό και προχώρησα.

Αντίθετα, η ΝΔ κατήργησε τη δεύτερη γλώσσα στα νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Μέτρο θετικό που δυστυχώς έπεσε θύμα του εθνικιστικού παροξυσμού της ΝΔ. Το είχε κι αυτό θεσμοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Βάλαμε ένα βοηθό πλάι στο νηπιαγωγό, που να ξέρει την τουρκική, για να μπορέσουμε να κερδίσουμε στην ουσία τα παιδιά της μειονότητας, που δεν καταλάβαιναν λέξη ελληνικά. Και όχι να τα απομονώνουμε, σπρώχνοντάς τα στις αγκάλες των ακραίων της μειονότητας. Αυτό κατήργησε η ΝΔ.

Εξέφρασε επίσης την πλήρη αντίθεση του με την θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, που τη μία και μοναδική φορά που εφαρμόστηκε οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική.

Για τα λατινικά vs κοινωνιολογία: Αναγκαία ασφαλώς τα λατινικά, είπε ο Ν. Φίλης, για ορισμένα τμήματα της φιλοσοφικής, όπως το Ιστορικό – Αρχαιολογικό. Η κοινωνιολογία όμωςπροσφέρει στα παιδιά μια ευρύτερη κατανόηση της κοινωνίας. Θυμάμαι τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη που με άλλους ακραίους φώναζε ότι η κοινωνιολογία είναι... αριστερή επιστήμη. Μπούρδες! Δεν υπάρχουν αριστερές επιστήμες! Λες και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός ελεύθερου πολίτη, όπως ορίζει το Σύνταγμα, δεν περνάει μέσα και από τέτοιες, ευρύτερου ορίζοντα, επιστήμες.

Διαβάστε ακόμα:

Αντιδράσεις εντός και εκτός Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Βουλή-Χαρά Κεφαλίδου για πολυνομοσχέδιο: «Μπάλωμα στο μπάλωμα»

 

Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xeiropedes
Σύλληψη εκπαιδευτικού σε σχολική εκδρομή επειδή εν αγνοία του μαθητές αγόρασαν οινοπνευματώδη ποτά
Χειροπέδες σε καθηγητή - συνοδό σχολικής εκδρομής, πέρασαν οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιωαννίνων
Σύλληψη εκπαιδευτικού σε σχολική εκδρομή επειδή εν αγνοία του μαθητές αγόρασαν οινοπνευματώδη ποτά