Παρεμβάσεις ΔΕ: Να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό αντικοινωνικό πολυνομοσχέδιο!

Όλοι, όλες στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της Δευτέρας ι/6 στις 19.00 στα Προπύλαια και Αγ. Βενιζέλου!                                                                            Σε αποκλιμάκωση και ήττα οδηγεί η γραφειοκρατία των ΟΛΜΕ/ΔΟΕ τις μαζικές κινητοποιήσεις!

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στη Βουλή. Η ηγεσία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ), αντί να προχωρήσει σε κλιμάκωση των αγώνων καλεί σε ένα απογευματινό συλλαλητήριο τη Δευτέρα 1/6 μαζί με τη ΔΟΕ και ανατρέπει ακόμη και τις αποφασισμένες κινητοποιήσεις για 3ωρη στάση εργασίας από το ΔΣ της ΟΛΜΕ και 3ωρη συμπληρωματική από τις ΕΛΜΕ με πανελλαδικό συλλαλητήριο, με την είσοδο του νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων. Στην πραγματικότητα η γραφειοκρατία των ΟΛΜΕ/ΔΟΕ επιδιώκει να αποκλιμακώσει και να οδηγήσει σε μια ακόμη ήττα το κίνημα, μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών, γονιών κ. ά., που ξεκίνησαν από 16 Απρίλη και οδήγησαν σε μαζικές διαμαρτυρίες σε όλη τη χώρα. Με κύριες αιχμές την κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου Κεραμέως  για την Παιδεία, που σαρώνει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού, από τα νηπιαγωγεία έως και τα ΑΕΙ και τα  εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες, αλλά και την τροπολογία και κατόπιν Υ.Α του ΥΠΑΙΘ, για σύγχρονη «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και ζωντανή μετάδοση μαθήματος από τις σχολικές τάξεις.

  • Η μαζική συμμετοχή, ο παλμός και η μαχητικότητα στα συλλαλητήρια στις 16, 24, 30 Απρίλη, 8, 13, 19 και 26 Μάη, οι μετά από καιρό αρκετά μαζικές γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, τους τρόμαξαν. Έτσι εξαφάνισαν τη ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ στις 23/5 που ήδη είχε αποφασίσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με πιθανή μετακίνηση στις 18/5 και 3ωρη+3ωρη (ΟΛΜΕ/ΕΛΜΕ) αν κατατεθεί στην Βουλή, απόφαση η οποία δεν ανακοινώθηκε ποτέ στον κλάδο.
  • Λειτουργώντας σαν βαλβίδα αποσυμπίεσης και στον αντίστροφο δρόμο από κάθε γνήσια συνδικαλιστική τακτική, η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ 15/5 μετάφερε στις αρχές Ιούνη την ΓΣ προέδρων, επικαλούμενη τεχνικά προβλήματα. Η εικόνα της δράσης της ΟΛΜΕ την ερχόμενη βδομάδα, με λογική αποκλιμάκωσης, μόνο τεχνικά προβλήματα δεν μαρτυρά.
  • Ενώ ο κλάδος συνεχίζει σταθερά να δίνει το παρών στους δρόμους μαζικά, απομαζικοποίησαν τις γενικές συνελεύσεις, μιλώντας για δήθεν νίκη με τις «κάμερες» με το «δύναται» και υποχωρήσεις Κεραμέως στο νομοσχέδιο. Η πραγματικότητα τους διαψεύδει οικτρά. Μπορεί βέβαια ο κλάδος να απέκρουσε τη ζωντανή μετάδοση από τις σχολικές τάξεις, ως αποτέλεσμα των μαζικών αντιδράσεων, αλλά παραμένει το θεσμικό οπλοστάσιο. Συμφώνησε η ΟΛΜΕ με την παράνομη εφαρμογή της εξ αποστάσεως του ΥΠΑΙΘ την προηγούμενη περίοδο και υπάρχουν περιπτώσεις εφαρμογής της και σήμερα με ανοιχτά σχολεία. Οι «υποχωρήσεις» Κεραμέως στο πολυνομοσχέδιο περιορίζονται στα άρθρα 51 και 52 για τα ΕΠΑΛ, που όμως όπως έχει δηλώσει θα περιληφθούν σε σαρωτικό επερχόμενο νόμο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, άρα πρόκειται για τακτικό ελιγμό και για αναβολή.
  • Στο ΔΣ της 29 Μάη κατάπιαν ακόμα και τις τρίωρες στάσεις εργασίας για την μέρα κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής, που είχαν μάλιστα ανακοινώσει, με προφανή στόχο ο κλάδος να πάει με 3ωρες στάσεις εργασίας ως υποτιθέμενη αντίδραση στις 9 Ιούνη που είναι η μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην ολομέλεια, με πιθανή ψήφιση στις 10 Ιούνη.
  • Στη ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ που μπήκε στις 6/6, πολύ πίσω από τις εξελίξεις, τέσσερις μέρες πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, πλειοψηφία ΟΛΜΕ και ΠΑΜΕ θα επιχειρήσουν να δώσουν μελοδραματικό τόνο και να δημιουργήσουν ψεύτικη ατμόσφαιρα, με δεδομένο ότι η μοναδική απόφαση που διακυβεύεται είναι η πρόταση για 24ωρη την Τρίτη 9/6, παίζοντας κάποιοι με την απαρτία. Θέλουν να κλείσουν στα γρήγορα αυτή την ιστορία με τους εκπαιδευτικούς ηττημένους.

Η αλήθεια είναι ότι η ΔΑΚΕ συμφωνεί σε αρκετές πλευρές του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τα αυστηρότερα εξεταστικά, την αξιολόγηση, την πειθαρχικοποίηση του σχολείου , τους εσωτερικούς κανονισμούς κ.ά. και δεν ζητάει απόσυρση του νομοσχεδίου, αλλά αλλαγή κάποιων άρθρων. Μαζί με τον έτερο του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΣΥΝΕΚ, που ζητάει απόσυρση στα λόγια, αλλά σύμφωνα και με την ρήση του Αλ. Τσίπρα προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ «το νομοσχέδιο θα περάσει», έχουν ένα σαφές σχέδιο αντίθετο με τα συμφέροντα των 160000 μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: να περάσει η κυβερνητική αντιεκπαιδευτική πολιτική με τις λιγότερες αντιδράσεις, ως εξόφληση των γραμματίων που υπέγραψαν και οι δύο την περίοδο ‘15-’19. Η συμφωνία τους στον πυρήνα των ασκούμενων αντιλαϊκών πολιτικών στις κατευθύνσεις Ε.Ε.-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ, αλλά και του βαμμένου στο αίμα των λαών ιμπεριαλισμού ΗΠΑ-Ε.Ε.-ΝΑΤΟ, αποδεικνύεται κι από άλλες παραμέτρους, έχοντας προφανώς άλλες μεθόδους επίτευξης και επιβολής.

  • Συναίνεση και ομοψυχία και με ολίγο από ΚΚΕ στην προσφυγική κρίση στον Έβρο. Όλοι μίλησαν για «ασύμμετρη απειλή». Η συνεχιζόμενη αντιπροσφυγική πολιτική της κυβέρνησης, συνεχίζοντας τις πολιτικές Ε.Ε.-κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με νέους νόμους, έφτασε σήμερα να πετάει έξω από τις δομές-στρατόπεδα 11.237 ανθρώπους. Είναι ρατσιστική και αντικοινωνική.
  • Συναίνεση και ομοψυχία στο τεράστιο πρόβλημα της πανδημίας που αντιμετωπίζει η χώρα. Επιβολή καθεστώτος απαγορεύσεων κάθε είδους σύμφωνα με την τακτική της αποστασιοποίησης. Τη δήθεν επιτυχία της κυβέρνησης η χώρα θα τη βρει μπροστά της. Είναι πολύ κρίσιμο το ζήτημα αυτό και για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη. Το ΕΣΥ ενισχύθηκε μόνο με 400 επικουρικούς γιατρούς και 2000 συμβασιούχους νοσηλευτές, αντί 28000 κενών  συνολικά. Ούτε ένας μόνιμος διορισμός. Μερικές δεκάδες ΜΕΘ άνοιξαν επιπλέον των 600 περίπου υπαρχουσών, ενώ οι πραγματικές ανάγκες είναι 3500 (ΜΕΘ-ΜΑΦ).
  • Ενώ η ύφεση θα ξεπεράσει το 10% και η ανεργία το 30% των μνημονιακών χρόνων, 1 εκατ εργαζόμενοι βρίσκονται σε καθεστώς «αναστολής σύμβασης», εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι νέοι άνεργοι και οι μακροχρόνια άνεργοι, κυβέρνηση και αντιπολίτευση δηλώνουν ικανοποιημένες, από το ύψος της «βοήθειας» της Ε.Ε. και τις νέες υπερεθνικές οικονομικές συμφωνίες, με λεκτικές μόνο διαφοροποιήσεις. Ο Βρούτσης ανακοίνωσε μέτρα απελευθέρωσης των απολύσεων, με τον μανδύα προγραμμάτων «Συν-εργασίας»-SURE, που μονιμοποιούν την εκ περιτροπής εργασία, την ελαστική εργασία, τις κατά τουλάχιστον 20% μειώσεις μισθών, περιορίζουν τις δαπάνες των εργοδοτών στο μισό, εξασφαλίζουν επιδότηση για τα προγράμματα αυτά από το κράτος και στοχεύουν και σε εφαρμογή στον ευρύτερο δημόσιο και δημόσιο τομέα που έχει δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχους. Η Αχτσιόγλου δηλώνει ότι τα μέτρα αυτά δεν βολεύουν εργοδότες και εργαζόμενους. Για αυτούς όλους είμαστε «Όλοι μαζί», διαταξικά.

Στην κατεύθυνση του νεοφιλελεύθερου ολοκληρωτισμού κυβέρνησης, Ε.Ε., ΟΟΣΑ, ΣΕΒ το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων των πολιτικών προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ/ ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ και περιλαμβάνει: Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων με βάση προαγωγής 10 για όλες τις τάξεις, τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, «εσωτερική και εξωτερική», από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, αύξηση του αριθμού των προτύπων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ποινές τουλάχιστον 2ετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές, άμεση μείωση μετεγγραφών και εισακτέων από του χρόνου στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα κλπ.

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις είχαμε από την αρχή του κλεισίματος των σχολείων και μέχρι και τώρα καταθέσει σαφές συνεκτικό πλαίσιο και κατευθύνσεις αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, για να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο και να καταργηθεί η τροπολογία Κεραμέως, που σε καμία περίπτωση η πλειοψηφία ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ δεν έλαβε υπόψη της. Αποτέλεσμα η ΟΛΜΕ να είναι πίσω από τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης ασθμαίνοντας και να είναι υπεύθυνη για κάποιες από αυτές τις εξελίξεις όπως την μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως και τις κάμερες, αφού όλο το προηγούμενο διάστημα προσπαθούσε επικοινωνιακά  και με πενιχρά αποτελέσματα να διαχειριστεί την κατάσταση. Το «κανένα παιδί να μην μείνει πίσω» της κυβέρνησης το έκανε «βοηθάμε τους μαθητές μας με όλα τα μέσα», με την ισχυρή βοήθεια του ΠΑΜΕ. Η ανυπαρξία ουσιαστικής αντιπαράθεσης και σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική, μαζί με την συναίνεση ή ανοχή και υποτίμηση του κινήματος, στην πράξη κι όχι στα λόγια και των ΠΑΜΕ και ΠΕΚ, οδήγησε στην τωρινή κατάσταση. Τι μπορούμε να κάνουμε για να ανατρέψουμε την δρομολογούμενη ψήφιση; Καταθέτουμε επικαιροποιημένη την πρότασή μας, καλώντας σε άμεσες πρωτοβουλίες από τα κάτω με πλατιά συμμετοχή ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ, συναδέλφων, γονιών, μαθητών, φοιτητών και πανεπιστημιακών. Να τους χαλάσουμε τα σχέδια, δίνοντας το έναυσμα για αντίστοιχη αγωνιστική και μαχητική συνέχεια!

Αιχμές πάλης-αιτήματα-διεκδικήσεις

  • Να μην περάσει και να μην ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όχι στο σχολείο των ταξικών κι εξεταστικών φραγμών και το «Νέο Λύκειο».
  • Να καταργηθεί όλη η τροπολογία Κεραμέως που μονιμοποιεί και νομιμοποιεί  την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή μετάδοση σε παρόντα χρόνο στα σχολεία, αλλά και να μην εφαρμοστεί η Υ.Α. Υλοποιούμε την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή. ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ να βγάλουν αποφάσεις.
  • Καμία αξιολόγηση, κατηγοριοποίηση, πειθάρχηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία-Αποχή από κάθε μορφή αξιολόγησης. Ενίσχυση των αποφάσεων 77 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και ενεργοποίηση περαιτέρω των πρωτοβάθμιων σωματείων.
  • Κατοχύρωση της μόνιμης σταθερής εργασίας και της οργανικής θέσης για όλους. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία.
  • 15 μαθητές το ανώτερο στην τάξη σε όλα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων, για την νέα σχολική χρονιά και άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Κανείς αναπληρωτής να μην απολυθεί. Νέες ετήσιες συμβάσεις τώρα για όλους, με ανοιχτούς πίνακες και δικαίωμα όλων στην συμμετοχή. Κατάργηση του ν4589 του Γαβρόγλου, του γνωστού προσοντολόγιου.
  • Πλήρης και έγκαιρη λειτουργία των υποστηρικτικών δομών του σχολείου που υπολειτουργούν για κατ΄οίκον διδασκαλία, ενισχυτική, πρόσθετη και παράλληλη στήριξη. Πρόσληψη τώρα του απαιτούμενου μόνιμου προσωπικού από ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, καθαρίστριες.
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου στο επίπεδο του 2013. Επαναφορά του ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων  ΠΕ4 και ΠΕ86. Επαναφορά του υπευθύνου ολοήμερου για τα Δημοτικά που κατάργησε ο Λοβέρδος.
  • Αύξηση των εισακτέων στα ΑΕΙ και των μετεγγραφών φοιτητών, όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
  • Αυξήσεις στους μισθούς. Επιστροφή στο 2009. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και του χαμένου ΜΚ ΄15-΄16.  Κανείς κάτω από 1000 ευρώ. Καμιά σκέψη για νέες μειώσεις στο Δημόσιο.
  • Σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας ή 60 χρονών για τους εκπαιδευτικούς. Αυξήσεις στις συντάξεις. Πλήρη συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης. Κατάργηση των νόμων Κατρούγκαλου-Βρούτση.
  • Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι αδιαπραγμάτευτες. Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές ελευθερίες και τα δικαιώματα.
  • Δωρεάν, Δημόσιο κι Ενιαίο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, με δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία.

Πρόγραμμα δράσης

  • Συμμετέχουμε μαζί με τα σωματεία μας στην απογευματινή διαδήλωση την Δευτέρα 1/6, 19.οο στα Προπύλαια, αναδεικνύοντας τη λογική σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική, για να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
  • Τετάρτη 3 ή Πέμπτη 4 Ιούνη να κηρύξουμε με τα πρωτοβάθμια σωματεία Πανελλαδική μέρα δράσης για την Παιδεία, μαζί και με άλλα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Στην Αθήνα πορεία στο Μαξίμου.
  • ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ το Σάββατο στις 6/6. Ταυτόχρονα κάνουμε μαζική διαμαρτυρία για τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και διεκδικούμε αγωνιστική συνέχεια.
  • 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση κλιμάκωσης στις 9/6 και τις 10/6 με συγκεντρώσεις την 1η  μέρα όλων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα με κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ – ΕΛΜΕ και τη 2η μέρα το απόγευμα και την ώρα ψήφισης του ν/σ συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή.
  • Νέες Γενικές Συνελεύσεις, για νέα αγωνιστική απεργιακή κλιμάκωση.

 

Μαχητικός, παρατεταμένος και ανυποχώρητος πανεκπαιδευτικός αγώνας για να μην περάσει και να μην ψηφιστεί το σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

31 του Μάη

 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Επιστολή της ΠΕΕΚΠΕ στη Μόνιμη Ειδική Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής
Αναβάθμιση και ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία ζητά η ΠΕΕΚΠΕ
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Οι υποθέσεις των αστρονόμων για τη φύση, την ηλικία και την απόσταση των αντικειμένων από τη Γη
Τέσσερα μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο «Τείχος του Νοτίου Πόλου» ανακαλύφθηκαν στα βάθη του διαστήματος
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;
Η εισαγωγή ενός αποτελεσματικού προγράμματος γλωσσικής υποστήριξης για όλους τους μαθητές που το χρειάζονται θα είναι ακρογωνιαίος λίθος της...
Μήπως η διαπολιτισμική εκπαίδευση κρίνεται αναγκαία στις μέρες μας;