Μόσιαλος: Χρειαζόμαστε ένα ασφαλές αλλά διαφορετικό σχολείο – Οι μαθητές δεν θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες
Η κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος και οι στόχοι που θα πρέπει να θέσει, ειδικά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, σύμφωνα με τον Ηλία Μόσιαλο

Την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος και τους στόχους που θα πρέπει να θέσει, ειδικά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης σε διεθνείς οργανισμούς για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και καθηγητής της πολιτικής της υγείας στη Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου (LSE) Ηλίας Μόσιαλος.

Αναλυτικά, η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου:

«Η εκπαίδευση είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες πρόβλεψης για την υγεία και τον πλούτο των μελλοντικών εργαζομένων μιας χώρας. Ορθά εστιάζουμε στην ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά εκτός από την ποσότητα της διδακτικής «ύλης» θα έπρεπε να εστιάζουμε στα πραγματικά θέματα που ανέδειξε η πανδημία στη χώρα μας αναφορικά με την εκπαίδευση. Να συζητήσουμε για το θέμα των υποδομών, την τηλεκπαίδευση, τις υψηλές δαπάνες για τα φροντιστήρια και τους στόχους του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ένα παιδαγωγικό σύστημα πρέπει να έχει ως άξονα τη διερεύνηση της γνώσης και τη δημιουργία κριτικής προσέγγισης και σκέψης, ενώ η έλλειψη της δυνατότητας κριτικής προσέγγισης φαίνεται σε κάθε κρίση για ένα μέρος της κοινωνίας. Το πώς ανταποκρινόμαστε ως πολίτες στον βομβαρδισμό της πληροφορίας σε αυτή την πανδημία, τι δείχνει;

Δείχνει πως χρειαζόμαστε ένα ασφαλές αλλά διαφορετικό σχολείο. Ένα σχολείο που θα παράγει ενεργούς πολίτες με φιλοδοξίες. Ένα σχολείο που δεν θα προετοιμάζει μαθητές κυρίως για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Χρειαζόμαστε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης που θα ανταγωνίζεται σε υποδομές και τεχνολογία τα ιδιωτικά σχολεία. Ένα σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα στην κόρη ενός αγρότη ή μιας εργάτριας να έχει το ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης με την κόρη ενός εύπορου πολίτη. Δεν θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, γιατί οι πρώτοι δύο γονείς δεν θα αποκτήσουν ποτέ τις διασυνδέσεις του τρίτου. Αλλά τα παιδιά τους θα προσπαθήσουν με αυτοπεποίθηση να το παλέψουν και να υπερβούν όσο γίνεται τα όρια που καθορίζουν οι κοινωνικές ανισότητες.

Αυτό είναι το πραγματικό διακύβευμα της εκπαίδευσης: αναπαράγει κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές ανισότητες ή προάγει την ισοτιμία;».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xatzigeorgiou emp
Πρύτανης ΕΜΠ: Τι δήλωσε o I.Χατζηγεωργίου για τις βιαιότητες στην Πολυτεχνειούπολη
«Η άποψή μου είναι να υπάρχει διαρκής κίνηση της αστυνομίας μέσα στα ιδρύματα, ώστε να μη μεσολαβεί χρόνος να μεταβεί η αστυνομία σε ένα συμβάν»
Πρύτανης ΕΜΠ: Τι δήλωσε o I.Χατζηγεωργίου για τις βιαιότητες στην Πολυτεχνειούπολη
bullying
ΙΕΠ-ΕΚΠΑ: Ξεκινά η τρίτη φάση επιμόρφωσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 22 Μαΐου 2025. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν αναλυτικές πληροφορίες με προσωπικό μήνυμα ηλεκτρονικού...
ΙΕΠ-ΕΚΠΑ: Ξεκινά η τρίτη φάση επιμόρφωσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
dimotiko_sxoleio
Κινητοποίηση και στάση εργασίας την Πέμπτη 8/5 για την ηλεκτρονική εγγραφή στην Α’ Δημοτικού
«Οι ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α’ δημοτικού όχημα για νέες περικοπές, συμπτύξεις τμημάτων, αποψίλωση και υποβάθμιση σχολείων»
Κινητοποίηση και στάση εργασίας την Πέμπτη 8/5 για την ηλεκτρονική εγγραφή στην Α’ Δημοτικού