Είναι αδιαμφισβήτητο δικαίωμα του καθενός να καταθέτει τις απόψεις του σε έναν δημόσιο δημοκρατικό διάλογο. Μας λυπεί όμως και μας θίγει, η αναπαραγωγή αναμασημένων στερεότυπων από έναν άνθρωπο με τόσο μακρά και αξιόλογη διαδρομή στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας μας, όπως ο κ. Ν. Τσούλιας. (Δείτε εδώ)
Επειδή ως μαχόμενοι και νόμιμα εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, οι φροντιστές, είμαστε διαχρονικά δέκτες μιας παραμορφωτικής στερεοτυπικής προσέγγισης της ύπαρξής μας, δηλώνουμε προς όλους και όλες:
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
Τα δεδομένα είναι απλά και η ερμηνεία τους απλούστερη:
Διαχρονικά το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δεν λειτούργησε με τον τρόπο που έπρεπε, στερούμενο: πόρων, οργάνωσης, υποδομής, ευελιξίας, αξιολόγησης και επιβράβευσης του αγωνιζόμενου εκπαιδευτικού του δυναμικού κ.α. Με άλλα λόγια, το δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα δημιουργούσε και δημιουργεί, πολύ μεγάλες ανισότητες, τις οποίες και δυστυχώς δεν μπορεί να άρει. Αυτόν ακριβώς τον εξόχως εξισορροπητικό και κοινωνικά ωφέλιμο ρόλο, κλήθηκε να αναλάβει το ελληνικό Φροντιστήριο και τον ανέλαβε με εξαιρετική και αδιαμφισβήτητη επιτυχία.
Η εμπιστοσύνη που διαχρονικά η ελληνική οικογένεια δείχνει στο νόμιμο Φροντιστήριο, οφείλεται στο γεγονός ότι σ’ αυτό βρίσκει ένα μεθοδικά οργανωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον, με υλικοτεχνική υποδομή, που κατά κανόνα προηγείται από την αντίστοιχη του δημόσιου σχολείου, αλλά κυρίως εκπαιδευτικούς, που είναι πρόθυμοι να ενσκήψουν με προσοχή στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή, κάτι που δυστυχώς αδυνατεί διαχρονικά να πράξει το δημόσιο σχολείο. Το σύγχρονο φροντιστήριο παρέχει ολιστική υποστήριξη στις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή, προσφέροντας εξειδικευμένη και πολύπλευρη καθοδήγηση (ψυχολογική υποστήριξη, επαγγελματικό προσανατολισμό κ.α), με δίδακτρα προσιτά για κάθε οικογένεια. Οι παλαιοί μας μαθητές (διαπρεπείς νέοι επιστήμονες πολλοί τους), μας αναγνωρίζουν τη μεθοδικότητα, την οργανωτικότητα και την αποτελεσματικότητα, με τις οποίες αντιμετωπίσαμε τον καθένα τους, ως μια ξεχωριστή περίπτωση, κάτι που αποτελεί και τη μέγιστη ανταμοιβή μας.
Εδώ ακριβώς έγκειται και η διαφορά μας από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα για το οποίο το Κ.ΑΝ.Ε.Π της ΓΣΕΕ (https://www.kanep-gsee.gr/nea-anakoinoseis/-/etisia-ekthesi-gia-tin-ekpaidefsi-2016/) σε πρόσφατη μελέτη του επισήμανε τα ακόλουθα:
«Το γεγονός ότι το σύστημα δεν ακολουθεί επιλογές δομημένες σε ένα συστημικό στρατηγικό σχεδιασμό, αλλά κατευθυντήριες γραμμές που αποβλέπουν είτε στην χωρίς «προβλήματα» λειτουργία των επιμέρους βαθμίδων, καθιστά το σύστημα δυσκίνητο και λόγω συντήρησης ευάλωτο στη δημιουργία δυναμικών παθογενειών που το διασπούν και το καθιστούν αδρανές σε βαθμό που να στερείται την αναγκαία για τη λειτουργία του ελκυστικότητα, ζωτικότητα, δυναμική και ευελιξία. Αντί να ελκύει, να αναζωογονεί και να εμπνέει το νέο άνθρωπο, τον κουράζει, τον καταπιέζει, τον φθείρει και μειώνει το δυναμισμό, τη φυσική του περιέργεια, την απόλαυση και το χαμόγελο. Τα συμπτώματα είναι πολλά και δεν κρύβονται.»
Ο κλάδος των Εκπαιδευτικών Φροντιστών είναι κλάδος πρωτίστως Εκπαιδευτικών! Ανθρώπων που καταθέτουν όλες τις ψυχικές τους δυνάμεις στην προσπάθεια της άρσης των ανισοτήτων, που το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργεί, με ευαισθησία και ενσυναίσθηση προς τη νεολαία μας. Ουδείς και ποτέ προσήλθε στις μονάδες μας υποχρεωτικά.
Ως εκ τούτου, όλοι όσοι αναζητούν λύσεις για την αφύπνιση της νεολαίας μας και την αποκατάσταση μιας υγειούς σχέσης της με τη γνώση, ας αναζητήσουν τρόπους εφαρμογής ριζοσπαστικών αλλαγών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας (που τόσο τις έχει ανάγκη) και ας πάψουν να αναπαράγουν ξεπερασμένα στερεότυπα που αφορούν το Φροντιστήριο. Είναι άλλωστε κι ευθύνη τους, όταν κατέχουν θεσμικούς ρόλους σε πολιτικά κόμματα.
Με εκτίμηση,
Αργύρης Μυστακίδης
Β’ Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας
ΥΓ: Στον όρο «Φροντιστήριο» αναγνωρίζουμε μόνο τις νόμιμες αδειοδοτούμενες και εποπτευόμενες από το κράτος μονάδες και όχι το οργιώδες, ανεξέλεγκτο και διαχρονικά ατιμώρητο πεδίο παροχής αμφιβόλου ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε τραπεζαρίες και κουζίνες οικιών, από καθηγητές του Δημοσίου και όχι μόνο. Άλλωστε ο κ. Τσούλιας το περιγράφει γλαφυρά σε όλες του τις διαστάσεις, σε σχετικό του άρθρο του με τίτλο «Να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα οι καθηγητές του Δημοσίου;»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη