Με ποια ηθική νομιμοποίηση νέοι επιστήμονες καταδικάζονται σε 3ετή ανεργία για 3 ευρώ;
Οι απορριπτέοι υποψήφιοι από τους πίνακες πρόσληψης στην ειδική αγωγή

Με τεράστια αγωνία παρακολουθήσαμε στις 9-12-2019 τις απαντήσεις που έδωσε στη Βουλή η υφυπουργός παιδείας κ. Σ. Ζαχαράκη, μετά την επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΜέΡΑ25 κ. Α. Αδαμοπούλου, σχετικά με την απόρριψη από το ΑΣΕΠ υποψηφίων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, λόγω μη πληρωμής παραβόλου 3€.

Την τιμά το γεγονός πως όχι μόνο δεν απόφυγε τη συζήτηση (αφού παρόμοια είχε διεξαχθεί και πριν από μία εβδομάδα), αλλά μπήκε στην ουσία της υπόθεσης.

Οφείλουμε, όμως, να επισημάνουμε εξαρχής ότι το ΑΣΕΠ είναι, ασφαλώς, μια ανεξάρτητη αρχή, αλλά το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου κινείται καθορίζεται από τις αποφάσεις της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας.

Η υφυπουργός παραδέχθηκε ότι προέκυψαν προβλήματα στις προκηρύξεις για την ειδική αγωγή, συμπληρώνοντας ότι αυτά λειτουργούν ως οδηγός για την αντίστοιχη προκήρυξη των μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή. Αυτόματα τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Εξ ονόματος τίνος μιλούσε; Προφανώς όχι εξ ονόματος του ανεξάρτητου ΑΣΕΠ, άρα εξ ονόματος της κυβέρνησης, δηλ. παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση μπορεί να επηρεάσει ή να συμβάλει στη διαμόρφωση του πλαισίου των προκηρύξεων.
  2. Αφού παραδέχθηκε την ύπαρξη προβλημάτων, πώς είναι δυνατό η υπεύθυνη κυβέρνηση να σιωπά και να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την άμεση αντιμετώπισή τους; Οι κυβερνήσεις δεν εκλέγονται για να περιορίζονται σε ρόλο παρατηρητή ή σχολιαστή των γεγονότων, αλλά για να διαμορφώνουν γεγονότα και για να προλαμβάνουν ή να λύνουν προβλήματα. Πολύ δε περισσότερο, όταν τα ανακύπτοντα ζητήματα συνιστούν κραυγαλέα κοινωνική αδικία και προκαλούν τεράστια κοινωνική αναστάτωση.

Η κ. Ζαχαράκη επανέλαβε στη Βουλή τις απαντήσεις που έχει δώσει το ΑΣΕΠ, ως προς το ποιες περιπτώσεις θεράπευσε ή μπορεί να θεραπεύσει με ιδία βούληση, στο πλαίσιο της νομιμότητας και των αρμοδιοτήτων του (έδωσε δίμηνη διορία για την πληρωμή των 3€ το καλοκαίρι, θα αναγνωρίσει το ανθρώπινο λάθος στην καταχώριση του αριθμού παραβόλου στην αίτηση κλπ). Ενώ όμως το ΑΣΕΠ, κατά τη συνάντηση της 25-11-2019 με το ΔΣ της ΔΟΕ, «έδειξε» την κυβέρνηση ως μόνη αρμόδια να διευρύνει νομοθετικά τις δυνατότητες λύσεων (κάτι που όλοι αντιλαμβανόμαστε), η υφυπουργός απόφυγε για άλλη μια φορά να πάρει θέση, «νίπτοντας τας χείρας της».

Το υπουργείο παιδείας διατείνεται ότι δεν επιθυμεί να προκαλέσει παράταση της εκκρεμότητας των προσλήψεων, ενώ το πρόβλημα με το παράβολο για την 3ΕΑ/2019 έχει ανακύψει από τις 20 Νοεμβρίου και θα μπορούσε ήδη να το έχει επιλύσει, χωρίς να το συζητάμε ακόμη.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατό η κυβέρνηση να επαίρεται για την πρωτοβουλία Rebrain Greece, που αφορά στον επαναπατρισμό αποδήμων στην ελληνική αγορά εργασίας, αλλά την ίδια ώρα να εξωθεί εκατοντάδες από εμάς στην ανεργία ή ακόμη και στη μετανάστευση για να βιοποριστούμε;

Πώς είναι δυνατό η κυβέρνηση να μιλάει για «αριστεία», αλλά να δέχεται τον εξοβελισμό μας από τους πίνακες και να μας θέτει σε αχρηστία, ανεξάρτητα από τα προσόντα μας;

Γιατί μια, κατά τα άλλα, ευνομούμενη πολιτεία, μέλος της Ε.Ε, να επιβάλει μια τόσο δυσανάλογη προς το «παράπτωμα» ποινή σε μια μερίδα πολιτών της;

Αναλογίζεται, άραγε, η κυβέρνηση το μήνυμα που στέλνει προς τους τωρινούς μαθητές μας; Είναι σα να λέει: «Οι δάσκαλοί σας είναι ένοχοι (για 3€), οπότε τους καταδικάζουμε σε 3ετή ανεργία». Πιστεύει ότι νομιμοποιείται ηθικά για κάτι τέτοιο;

Παρακαλούμε την κυβέρνηση να νομοθετήσει σχετικά για να δώσει τέλος στην απόγνωσή μας, αλλά και για να αποκατασταθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα.

 

10-12-2019

Με εκτίμηση

Οι απορριπτέοι υποψήφιοι από τους πίνακες πρόσληψης στην ειδική αγωγή

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία, μαθητής
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Ποια σχολεία θεωρούνται δυσπρόσιτα και πώς μοριοδοτούνται – Όλες οι αλλαγές για το 2025
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Δημόσια εκπαίδευση
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
Όταν μιλάμε για «υπερβαθμολόγηση», έμμεσα καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε πιο αυστηροί/ες στα λάθη, αδιαφορώντας για την παιδαγωγικά αναγκαία...
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
PAIDEIAS
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα
Δημοσίευση σε ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 -Προκήρυξη 2ΓΕ/2023»
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα