Με ποια ηθική νομιμοποίηση νέοι επιστήμονες καταδικάζονται σε 3ετή ανεργία για 3 ευρώ;
Οι απορριπτέοι υποψήφιοι από τους πίνακες πρόσληψης στην ειδική αγωγή

Με τεράστια αγωνία παρακολουθήσαμε στις 9-12-2019 τις απαντήσεις που έδωσε στη Βουλή η υφυπουργός παιδείας κ. Σ. Ζαχαράκη, μετά την επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΜέΡΑ25 κ. Α. Αδαμοπούλου, σχετικά με την απόρριψη από το ΑΣΕΠ υποψηφίων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, λόγω μη πληρωμής παραβόλου 3€.

Την τιμά το γεγονός πως όχι μόνο δεν απόφυγε τη συζήτηση (αφού παρόμοια είχε διεξαχθεί και πριν από μία εβδομάδα), αλλά μπήκε στην ουσία της υπόθεσης.

Οφείλουμε, όμως, να επισημάνουμε εξαρχής ότι το ΑΣΕΠ είναι, ασφαλώς, μια ανεξάρτητη αρχή, αλλά το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου κινείται καθορίζεται από τις αποφάσεις της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας.

Η υφυπουργός παραδέχθηκε ότι προέκυψαν προβλήματα στις προκηρύξεις για την ειδική αγωγή, συμπληρώνοντας ότι αυτά λειτουργούν ως οδηγός για την αντίστοιχη προκήρυξη των μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή. Αυτόματα τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Εξ ονόματος τίνος μιλούσε; Προφανώς όχι εξ ονόματος του ανεξάρτητου ΑΣΕΠ, άρα εξ ονόματος της κυβέρνησης, δηλ. παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση μπορεί να επηρεάσει ή να συμβάλει στη διαμόρφωση του πλαισίου των προκηρύξεων.
  2. Αφού παραδέχθηκε την ύπαρξη προβλημάτων, πώς είναι δυνατό η υπεύθυνη κυβέρνηση να σιωπά και να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την άμεση αντιμετώπισή τους; Οι κυβερνήσεις δεν εκλέγονται για να περιορίζονται σε ρόλο παρατηρητή ή σχολιαστή των γεγονότων, αλλά για να διαμορφώνουν γεγονότα και για να προλαμβάνουν ή να λύνουν προβλήματα. Πολύ δε περισσότερο, όταν τα ανακύπτοντα ζητήματα συνιστούν κραυγαλέα κοινωνική αδικία και προκαλούν τεράστια κοινωνική αναστάτωση.

Η κ. Ζαχαράκη επανέλαβε στη Βουλή τις απαντήσεις που έχει δώσει το ΑΣΕΠ, ως προς το ποιες περιπτώσεις θεράπευσε ή μπορεί να θεραπεύσει με ιδία βούληση, στο πλαίσιο της νομιμότητας και των αρμοδιοτήτων του (έδωσε δίμηνη διορία για την πληρωμή των 3€ το καλοκαίρι, θα αναγνωρίσει το ανθρώπινο λάθος στην καταχώριση του αριθμού παραβόλου στην αίτηση κλπ). Ενώ όμως το ΑΣΕΠ, κατά τη συνάντηση της 25-11-2019 με το ΔΣ της ΔΟΕ, «έδειξε» την κυβέρνηση ως μόνη αρμόδια να διευρύνει νομοθετικά τις δυνατότητες λύσεων (κάτι που όλοι αντιλαμβανόμαστε), η υφυπουργός απόφυγε για άλλη μια φορά να πάρει θέση, «νίπτοντας τας χείρας της».

Το υπουργείο παιδείας διατείνεται ότι δεν επιθυμεί να προκαλέσει παράταση της εκκρεμότητας των προσλήψεων, ενώ το πρόβλημα με το παράβολο για την 3ΕΑ/2019 έχει ανακύψει από τις 20 Νοεμβρίου και θα μπορούσε ήδη να το έχει επιλύσει, χωρίς να το συζητάμε ακόμη.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατό η κυβέρνηση να επαίρεται για την πρωτοβουλία Rebrain Greece, που αφορά στον επαναπατρισμό αποδήμων στην ελληνική αγορά εργασίας, αλλά την ίδια ώρα να εξωθεί εκατοντάδες από εμάς στην ανεργία ή ακόμη και στη μετανάστευση για να βιοποριστούμε;

Πώς είναι δυνατό η κυβέρνηση να μιλάει για «αριστεία», αλλά να δέχεται τον εξοβελισμό μας από τους πίνακες και να μας θέτει σε αχρηστία, ανεξάρτητα από τα προσόντα μας;

Γιατί μια, κατά τα άλλα, ευνομούμενη πολιτεία, μέλος της Ε.Ε, να επιβάλει μια τόσο δυσανάλογη προς το «παράπτωμα» ποινή σε μια μερίδα πολιτών της;

Αναλογίζεται, άραγε, η κυβέρνηση το μήνυμα που στέλνει προς τους τωρινούς μαθητές μας; Είναι σα να λέει: «Οι δάσκαλοί σας είναι ένοχοι (για 3€), οπότε τους καταδικάζουμε σε 3ετή ανεργία». Πιστεύει ότι νομιμοποιείται ηθικά για κάτι τέτοιο;

Παρακαλούμε την κυβέρνηση να νομοθετήσει σχετικά για να δώσει τέλος στην απόγνωσή μας, αλλά και για να αποκατασταθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα.

 

10-12-2019

Με εκτίμηση

Οι απορριπτέοι υποψήφιοι από τους πίνακες πρόσληψης στην ειδική αγωγή

 

σχετικά άρθρα

Παράταση για την αδειοδότηση των παιδικών σταθμών ζητούν οι δήμοι
Παράταση για την αδειοδότηση των παιδικών σταθμών ζητούν οι δήμοι
Η ΚΕΔΕ ζητά παράταση της προθεσμίας για τις προϋποθέσεις αδειοδότησης λειτουργίας των δημοτικών παιδικών-βρεφονηπιακών σταθμών
Παράταση για την αδειοδότηση των παιδικών σταθμών ζητούν οι δήμοι
«Η Ν.Δ αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της εκπαίδευσης για να αποδώσει νέο πεδίο κερδοσκοπίας στην αγορά»
«Η Ν.Δ αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της εκπαίδευσης για να αποδώσει νέο πεδίο κερδοσκοπίας στην αγορά»
Ανακοίνωση για τα κολέγια από την Α'ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
«Η Ν.Δ αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της εκπαίδευσης για να αποδώσει νέο πεδίο κερδοσκοπίας στην αγορά»