Στον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν.4638/2019 του υπουργείου Οικονομικών, περιλήφθηκε τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που αφορά διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν.3699/2008 όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5β του άρθρου 40 του Ν.4589/2019, σχετικά με τη δυνατότητα υποστήριξης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις που θα διατεθούν και για τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ενώ καθορίζεται μέγιστος αριθμός μαθητών για την τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού στα τμήματα ένταξης.
Ειδικότερα, στο άρθρο 28 αναφέρεται:
«1. …Στα ΤΕ των σχολικών µονάδων πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης οι µαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 ή ΠΕ60 µε εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα νηπιαγωγεία και από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ70 µε εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα δηµοτικά σχολεία. Στα ΤΕ των σχολικών µονάδων της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι πενήντα (250) µαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός, ενώ στα ΤΕ των σχολικών µονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) µαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) µε διαγνωσµένη από αρµόδιο δηµόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συµβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δηµόσιο Νοσοκοµείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί… Ο αριθµός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύµφωνα µε τα προηγούµενα εδάφια, ισοδυναµεί µε αριθµό οργανικών θέσεων.
2. Κατά την πρώτη εφαρµογή του παρόντος οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτουν σύµφωνα µε την παράγραφο 1, διατίθενται καταρχάς για την εξέταση εµπρόθεσµων αιτήσεων µετάθεσης σχολικού έτους 2018-2019, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί που µετατίθενται κατά τα ανωτέρω παραµένουν στη θέση που υπηρετούν έως και τη λήξη του διδακτικού έτους 2019- 2020. Οι οργανικές θέσεις που θα αποµείνουν κενές µετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων µετάθεσης διατίθενται για διορισµό».
Με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. 182303/Ε2/21-11-2019 του Υ.ΠΑΙ.Θ. που υπογράφει η Υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη κλήθηκαν τα υπηρεσιακά συμβούλια να εκφράσουν γνώμη, προκειμένου να καταρτιστούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων των Τμημάτων Ένταξης, ανά περιοχή μετάθεσης, για τις μεταθέσεις του έτους 2019.
Ο συγκεκριμένος πίνακας επικυρώθηκε από την πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ με 3 ψήφους υπέρ, 1 αποχή, 1 ψήφο κατά και δεν αποτυπώνει τα κενά στα Τμήματα Ένταξης, σύμφωνα με τις πραγματικές και διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Α΄ Αθήνας. Είναι σαφές ότι εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό των περικοπών στην εκπαίδευση, δεν ανταποκρίνεται στις θέσεις του κλάδου και η καταψήφιση υπήρξε για μένα μονόδρομος.
Οι σχολικές μονάδες της Α΄ Αθήνας, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές είναι 150, ενώ οι σχολικές μονάδες, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές είναι 45. Οι οργανικές θέσεις είναι, πλέον, 210 και οι οργανικά τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί είναι 173. Από τις 37 κενές οργανικές θέσεις στα Τ.Ε., οι 22 προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν.4638/2019 και οι 15 είναι τα εναπομείναντα οργανικά κενά, μετά τις μεταθέσεις σχολικού έτους 2018-2019 και τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών 2019.
Δυστυχώς, και μόνο η ύπαρξη αυτών των οργανικών κενών καταδεικνύει την αδήριτη ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, που τόσο έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
Τάκης Ρουμπής
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη