Διακήρυξη της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών Κορινθίας
Για τις εκλογές του Νοεμβρίου

Γ ι α τ ί  ε μ ε ί ς  δ ε ν  α γ ω ν ι ζ ό μ α σ τ ε    γ ι α  ν α  ξ ε χ ω ρ ί σ ο υ μ ε,

σ υ ν ά δ ε λ φ έ  μ ο υ,   α π ό  τ ο ν  κ ό σ μ ο.

Ε μ ε ί ς  α γ ω ν ι ζ ό μ α σ τ ε  γ ι α  ν α  σ μ ί ξ ο υ μ ε  τ ο ν  κ ό σ μ ο.

 

                                   ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

  • διεθνές σκηνικό παραμένει γκρίζο… 

 

Οι πολεμικές επιχειρήσεις (με πιο πρόσφατη την προκλητική σε κάθε επίπεδο εισβολή της Τουρκίας στη Συρία) εξακολουθούν να μαίνονται στην  περιοχή της Μ. Ανατολής προκαλώντας εκτεταμένες απώλειες ανθρώπων, μεγάλα προσφυγικά ρεύματα, καταστροφές χωρών, βίαιες γεωστρατηγικές ανακατατάξεις. Παρά τις διεθνείς αποφάσεις  του ΟΗΕ ένα μέρος της Κύπρου εξακολουθεί να βρίσκεται υπό κατοχή και 30 χρόνια μετά από την πτώση του τείχους του Βερολίνου, η Λευκωσία είναι η μοναδική διχοτομημένη πρωτεύουσα στον κόσμο. Μόνη απάντηση η γιγάντωση των κοινωνικών κινημάτων για ειρήνη και δικαιοσύνη   στα οποία πιστεύουμε ότι ο ρόλος των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι πρωταρχικός.

 

  •   κατάσταση στη χώρα μας… 

 

 Ωστόσο, η χώρα  μας,  παρά την ένταση των πολλαπλών προβλημάτων  και τις εκτεταμένες γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις και προκλήσεις αυτής της περιόδου, βρίσκεται σε μακρόχρονη εσωστρέφεια, σε βαθιά και παρατεταμένη κρίση αλλά και σε στείρα κομματική αντιπαράθεση, μακριά από κάθε έννοια εθνικής συνεννόησης.

Καμιά αξιόπιστη πολιτική πρόταση για την ανάπτυξη, για την κοινωνική πρόοδο, για την υπέρβαση της κρίσης, για την ανασύσταση του κοινωνικού κράτους, για τη στήριξη των εργαζόμενων δεν διαμορφώνεται ούτε καν θεωρητικά.

Είναι προφανές ότι η κατάσταση  επιτάσσει στο εκπαιδευτικό κίνημά μας και στα κοινωνικά κινήματα ευρύτερα να ανασυνταχθούν και να διαμορφώσουν μια ουσιαστική συλλογική πρόταση αγώνα.

 

Εκπαιδευτική πολιτική: Όλα θυμίζουν το χθες...

 

Καμιά δέσμευση για διορισμούς των εκπαιδευτικών, παρά τις  μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία όλης της χώρας, που κατά τη φετινή χρονιά καλύφθηκαν με την πρόσληψη 37.500 αναπληρωτών σε Α'θμια και Β΄θμια( μαζί με τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ) .

Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας,  δεν προβλέπονται διορισμοί, πλην των 4500, στην Ειδική Αγωγή, που θα γίνουν το 2020 και όχι  το 2019 όπως αρχικά είχε εξαγγελθεί.

Γιατί  όμως  δεν καλύπτονται τα πραγματικά αυτά κενά με διορισμούς, όταν μάλιστα μελέτες αποδεικνύουν ότι η μισθοδοσία του μόνιμου εκπαιδευτικού δεν προκαλεί επιπλέον δημοσιονομικό κόστος σε σχέση με του αναπληρωτή ; Η απάντηση είναι ότι  η Κυβέρνηση  αυτή –όπως και η προηγούμενη-  προσβλέπει στη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα από την εξέλιξη του δημογραφικού προβλήματος που σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ θα προκαλέσει σε 15 χρόνια από σήμερα μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 30%. Εκτιμούμε, επίσης, ότι στο όνομα της χρηστής και ορθολογικής διαχείρισης θα υπάρξουν μέτρα περιστολής των αναγκών, με πιέσεις για «μάζεμα» ωρών και συγχωνεύσεις σχολείων. Ήδη τα πρώτα δείγματα τα έχουμε με τις οδηγίες για συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ και την εξάντληση του ωραρίου Διευθυντών – Υποδιευθυντών.

Η αξιολόγηση – και μάλιστα ατομική (!) – είναι η μοναδική και συνεχιζόμενη αγωνία και εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας, με προφανή στόχο να μετατοπίζει τα αίτια των προβλημάτων της εκπαίδευσης και να αποποιείται τις πολιτικές ευθύνες της. Θέλει να αντιμετωπίσει επικοινωνιακά το ζήτημα, ενεργοποιώντας κοινωνικούς αυτοματισμούς που υποτίθεται τους αντιπαρέρχεται. Οι πρόσφατες δηλώσεις του νέου Προέδρου του ΙΕΠ είναι χαρακτηριστικές.

Καμιά μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς δε φαίνεται ούτε καν υπαινικτικά, όταν  μάλιστα ένα μέρος τους βιώνει εργασιακές και οικονομικές συνθήκες (μακριά από τις οικογένειές τους, μισθοί που εξαντλούνται στα νοίκια, διδασκαλία σε 3 και σε 4 σχολεία ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, αδιοριστία και εργασιακή αβεβαιότητα για τους αναπληρωτές, αμετάθετο). 

Η εξαθλίωση, ιδιαίτερα αυτών των εκπαιδευτικών, αποτελεί πολιτικό και κοινωνικό στίγμα και καμιά κυβέρνηση, κανένα Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να κρύβεται από την πιο γκρίζα πραγματικότητα που γνωρίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος συγκριτικά ακόμα και με πολύ παλιές δεκαετίες!

Επιτέλους πρέπει ΑΜΕΣΑ η Κυβέρνηση να προβεί στη μισθολογική αναβάθμισή μας.   

 

Η λύση για το πραγματικό ξεπέρασμα της κρίσης είναι να διαμορφωθεί ένα δημοκρατικό πολιτικό σχέδιο με κοινωνική συναίνεση και εθνική συνεννόηση για μια δημιουργική προοδευτική πορεία της Ελλάδας, όπου  η Δημόσια Εκπαίδευση θα αναλάβει ξανά τον Συνταγματικό  ρόλο που της ΑΡΜΟΖΕΙ!

 

Εμείς  γυρίζουμε την πλάτη σε όλες αυτές τις πολιτικές.

 

Διαρκής  αγωνιστικός μας στόχος  η  αποκατάσταση του κοινωνικού κράτους και της ανοιχτής κοινωνίας, του πολιτικού πλουραλισμού και της κοινωνικής δικαιοσύνης, του πολιτικού και του κοινωνικού διαλόγου, της εξωστρέφειας της χώρας. 

Όραμά μας η δημοκρατική ουμανιστική εκπαίδευση. Αγωνιζόμαστε για συνεχή αναβάθμιση του περιεχομένου της εκπαίδευσης  με έμφαση  στην κλασική παιδεία, στον πνευματικό πλούτο του σύγχρονου πολιτισμού μας και στην άρτια και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των επιστημών με προοδευτικό παιδαγωγικό προσανατολισμό. Αυτή είναι η δημοκρατική απάντηση στην εργαλειακή γνώση και στην κατάρτιση των δυνάμεων της αγοράς.

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα είναι δημιουργικό ή άθροισμα παρατάξεων;

Είναι σταθερή η κινηματική και μορφωτική κουλτούρα μας για το συνδικαλισμό. Καλλιεργούμε έναν συνδικαλισμό διεκδίκησης και δημιουργίας θέσεων και προτάσεων, διαλόγου και αποφάσεων και όχι της ακινησίας, που βαλτώνει στις στείρες παραταξιακές αντιπαραθέσεις.

Ως παράταξη σύνθεσης και συναίνεσης συνεχίζουμε να επιδιώκουμε και να πετυχαίνουμε ομοφωνία στο Δ.Σ  επικαιροποιώντας κάθε φορά  το  πλαίσιο αιτημάτων της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε  ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ , το οποίο δεσμευόμαστε με τη στήριξή σας να διεκδικούμε, προτάσσοντας ως αιτήματα αιχμής:

          

  • Πλήρη αποκατάσταση μισθών στις προ μνημονίων αμοιβές. Ακώλυτη  μισθολογική εξέλιξη. Κανείς εκπαιδευτικός κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
  • Να μας δώσουν πίσω την κλεμμένη προϋπηρεσία μας, του 2016 – 2017.
  • Να καταβληθούν ΑΜΕΣΑ τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για το χρονικό διάστημα 2013-2018 .
  • Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, που μειώνει τις συντάξεις. Πλήρη σύνταξη στους εκπαιδευτικούς στα  30 χρόνια εργασίας και χωρίς όριο ηλικίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους.
  • Εκτός από τη βαθμολογική, ζητάμε  και τη μισθολογική αναγνώριση της εργασίας μας στον ιδιωτικό τομέα. 
  • Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ για κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Όχι στο προσοντολόγιο. Μαζικοί διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.                            
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα του 2013. Μείωση ωρών για υπεύθυνους εργαστηρίων. Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, 15 σε Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
  • Πρόσθετη & Ενισχυτική διδασκαλία, Παράλληλη Στήριξη & Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σ' όλα τα σχολεία. Να πληρωθούν άμεσα τα οφειλόμενα στην Π.Δ.Σ.
  • Όχι στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
  • Ανατροπή των Υ.Α. για συγκρότηση τμημάτων, τομέων & ειδικοτήτων ΕΠΑ.Λ., Ο.Π. στα ΓΕ.Λ., για συγκρότηση ξενόγλωσσων τμημάτων & τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες / ΕΑΕ.
  • Να υπολογίζονται τα Τμήματα Ένταξης στον υπολογισμό των Οργανικών κενών από το ΥΠΑΙΘ
  • Άμεση απόσυρση όλου του υφιστάμενου Νομικού Πλαισίου για την αξιολόγηση  των Δημοσίων Υπαλλήλων.  ΝΑΙ στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση και για τους εκπαιδευτικούς.

 

Αποδείξαμε ότι θέλουμε και μπορούμε, γιατί:

 

  • Επιδιώκουμε πάντα να λειτουργούμε ενωτικά και συνθετικά πέρα από τακτικές μικροπολιτικής, κομματικής, η παραταξιακής περιχαράκωσης.
  • Δεν  ταυτιζόμαστε με τον στείρο αρνητισμό, τη συνθηματολογία  την κενολογία και  την ανέξοδη επαναστατική ρητορεία.
  • Δείξαμε, με τη στάση μας στην Ε.Λ.Μ.Ε. , τις ανακοινώσεις μας,  την παρουσία μας στους απεργιακούς  αγώνες της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - Ο.Λ.Μ.Ε. και την παρουσία των αιρετών μας στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε., ότι εμείς « σκυφτοί, δειλοί,  μοιραίοι κι άβουλοι δεν  υπήρξαμε  ποτέ! »
  • Χρόνια τώρα μιλάμε με τα έργα μας.

 

Ζητάμε

 

  • Τη μαζική συμμετοχή σας στις εκλογές για το νέο Δ.Σ και την Ελεγκτική επιτροπή γιατί   αυτό θα συμβάλει στην ισχυροποίηση του σωματείου μας.

 

  • Να μας στηρίξετε με την ψήφο σας,  για να αγωνιστούμε, πιο δυνατά ,  για την επίτευξη των κοινών μας στόχων, γιατί:

 

Δύναμή μας,  είναι η θέλησή μας να συνδημιουργούμε

μαζί με  όλους τους εκπαιδευτικούς το μέλλον μας.

 

Γιατί ο κοινωνικός αγώνας είναι Νόημα ζωής!!

Γιατί μόνο όλοι μαζί μπορούμε!!

 

 

Ψηφίζουμε – στηρίζουμε:

 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Κορινθίας

 

 

 

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

                           

                                              

                             

 

 

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ του Γεωργίου                                          ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ                              

ΔΑΝΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ του Αθανασίου                                                                                4ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 

ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ του Ηλία                                                     3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΔΡΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ του Γεωργίου                                                                    2ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ                        

ΖΑΡΑΦΕΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  του Δημητρίου                                                                1ο ΕΠΑΛ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ                                         

ΖΗΣΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ  του Νικολάου                                                                             ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΙΚΙΩΝ                        

ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΙΣΤΕΑ του Βασιλείου                                            ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ                            

ΚΑΝΕΛΛΟΥ ΣΟΦΙΑ  του Κωνσταντίνου                                                                     ΓΕΛ  ΧΙΛΙΟΜΟΔΙΟΥ                                         

ΛΕΚΚΑΣ ΗΛΙΑΣ  του Γεωργίου                                                                                         2ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ                               

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  του Ιωάννη                                                                 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ                                         

ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του Κωνσταντίνου                                           ΓΕΛ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ                                  

ΠΟΡΦΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  του Αλεξάνδρου                                                       2ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ                               

ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  του Κωνσταντίνου                                                          ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΟΦΙΚΟΥ                       

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ  του Γεωργίου                                           ΓΥΜΝΑΣΙΟ- Λ.Τ. ΛΕΧΑΙΟΥ               

ΤΡΙΠΙΚΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ  του Αλεξάνδρου                                                                     3ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ                                  

 

                                               ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε.

ΤΣΑΤΣΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ του Ιωάννη                                                       ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ

σχετικά άρθρα

Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
«Θέλουν απλά να περάσουν στο κομματικό τους ακροατήριο την άποψη ότι αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς – με μια διαδικασία που απλά και μόνο θέτει τους...
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Παρέμβαση για το ζήτημα της άδειας άνευ αποδοχών - Χωρίς εισόδημα Ελληνίδα εκπαιδευτικός που επελέγη σε πρόγραμμα του Fulbrigt μαζί με 46...
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;