Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφορικά με τις ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ΑμΕΑ μαθητές εντός του Γενικού Σχολείου, αποστέλλει ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Η Αγία Σκέπη».
Όπως επισημαίνεται, «για ακόμη μια χρονιά, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αναπτυξιακές διαταραχές, αναπηρίες, έντονες μαθησιακές δυσκολίες) που φοιτούν στο γενικό σχολείο, βρίσκονται στο περιθώριο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος».
Την ίδια ώρα, η χρηματοδότηση του προγράμματος Παράλληλης Στήριξης από το ΕΣΠΑ θα διακοπεί το 2020. Ο Σύλλογος θέτει σειρά ερωτημάτων στο υπουργείο Παιδείας και τον πρωθυπουργό, με αφορμή το τι μέλλει γενέσθαι.
Παρακάτω ακολουθούν η επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Η Αγία Σκέπη», η καταγγελία της προέδρου του, καθώς έκκληση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη προς την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας για λήψη πρωτοβουλιών σχετικά με το θέμα της Παράλληλης Στήριξης.
Η επιστολή σε Κυριάκο Μητσοτάκη και Νίκη Κεραμέως:
Αγαπητοί
Στις 11 Σεπτέμβρη τα σχολεία δεν “άνοιξαν” για όλα τα παιδιά. Για ακόμη μια χρονιά, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αναπτυξιακές διαταραχές, αναπηρίες, έντονες μαθησιακές δυσκολίες) που φοιτούν στο γενικό σχολείο, βρίσκονται στο περιθώριο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, διότι στερούνται εν μέρει ή εξ ολοκλήρου το Ανθρώπινο Δικαίωμά τους να μορφωθούν ισότιμα με τους συνομιλήκους τους. Ισότιμα, δε, σε αυτές τις περιπτώσεις, σημαίνει την ύπαρξη ενός υποστηρικτικού πλαισίου ικανού να εντάξει, να ενσωματώσει, να προστατεύσει, να εκπαιδεύσει και να μορφώσει αυτούς τους μαθητές. Γιατί αν θέλουμε να μιλάμε για συνεκπαίδευση και συμπερίληψη, ένταξη δηλ. μαθητών με αναπτυξιακή αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα στο σχολείο, θα πρέπει να διασφαλίζεται η πρόσβαση των εν λόγω μαθητών σε μια επί ίσοις όροις ποιοτική εκπαίδευση.
Αυτό γίνεται μόνον με τη δημιουργία ενός παιδοκεντρικού, ενταξιακού εκπαιδευτικού, συστήματος, ικανού να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις. Κατ' επέκταση, μιλάμε για την εδραίωση μιας κοινωνίας χωρίς διακρίσεις. Αντ' αυτού, έχουμε μια ομάδα από παιδιά με ελαφριές αναπτυξιακές διαταραχές, ικανά, μεν, να φοιτήσουν σε σχολικό περιβάλλον τυπικής ανάπτυξης, αποκλεισμένα, δε, στο περιθώριο του σχολικού πλαισίου, με τις οικογένειές τους να βρίσκονται σε τραγικό αδιέξοδο. Πρόκειται για παιδιά με διαπιστωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, στα οποία οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς διάγνωσης και αξιολόγησης έχουν γνωμοδοτήσει πλήρη παράλληλη στήριξη. Παρόλα αυτά, τα εν λόγω παιδιά αντιμετωπίζονται με αδιαφορία και ανευθυνότητα. Μάλλον, αναλγησία είναι ο καταλληλότερος περιγραφικός όρος, προκειμένου για το πώς τα αντιμετωπίζει αυτά τα παιδιά το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, αφού βρίσκονται σε ένα μη φιλικό για αυτά σχολείο, είτε χωρίς καθόλου παράλληλη στήριξη, είτε με παράλληλη για λίγες μόνο ώρες την εβδομάδα.
Όλη αυτή η κατάσταση οδηγεί τις οικογένειες των παιδιών αυτών σε απόγνωση, αφού, μάλιστα, κάποιες από αυτές αναγκάζονται να πληρώνουν 500-700 ευρώ το μήνα, προκειμένου να προσλάβουν ιδιωτική παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη, είτε αναγκάζονται οι ίδιοι οι γονείς να γίνουν η παράλληλη στήριξη των παιδιών τους, εγκαταλείποντας τις εργασίες και τις υποχρεώσεις τους. Ακόμη χειρότερα, κάποιοι γονείς υποχρεώνονται να κρατούν στο σπίτι τα παιδιά τους, κατά τις μέρες και ώρες που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, στερώντας τους, έτσι, το απαράγραπτο Δικαίωμά τους στη Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Αλλά και τα παιδιά που βρίσκονται μέσα στο γενικό σχολείο, αστήρικτα, δεν είναι λίγες οι φορές, που αδυνατούν να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία: γίνονται εύκολος στόχος χλευασμού ή δέχονται “bullying”, στιγματίζονται και απομονώνονται. Και όλα αυτά γίνονται σε μια χρονική συγκυρία, κατά την οποία, μέχρι το 2020, το πρόγραμμα των παράλληλων εκπαιδευτικών στηρίξεων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ...
Τα προβλήματα είναι εντονότερα στις περιπτώσεις των μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα, όταν δηλ. αυτοί οι μαθητές πρέπει απ' το νηπιαγωγείο να μεταβούν στο δημοτικό ή από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Μαζί με τις όποιες δυσκολίες και το άγχος προσαρμογής, θα πρέπει να λειτουργήσουν σε ένα άγνωστο και κάποιες φορές αφιλόξενο περιβάλλον, όντας μόνοι, χωρίς βοήθεια και υποστήριξη.
Ολοκληρώνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι υπόθεση μόνο του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης, αλλά όλου του σχολείου. Ως εκ τούτου, είναι επιτακτική η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων για τον ορθό χειρισμό των περιπτώσεων μαθητών με αναπτυξιακές διαταραχές, καθώς και η ανάγκη για δημιουργία μικρών τμημάτων διδασκαλίας, κυρίως για μαθητές που είναι στο φάσμα του αυτισμού (asperger) και έχουν πολλές αισθητηριακές δυσκολίες. Εξίσου τεράστιας σημασίας είναι η θεσμοθέτηση δίαυλων συνεργασίας της οικογένειας και του συλλόγου διδασκόντων (που απουσιάζουν σήμερα), προκειμένου να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στην πρόοδο των μαθητών αυτών.
Επειδή ο σεβασμός στα Ανθρώπινα δικαιώματα όπως αυτά οριοθετούνται στον Χάρτη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Ε.Ε. είναι υποχρεωτικός και επιβεβλημένος.
Επειδή τα παιδιά με αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες δικαιούνται, εκ του νόμου, τη μέγιστη δυνατή φροντίδα από την εκάστοτε πολιτική εξουσία.
Επειδή στο Άρθρο 21, παρ. 1, του Χάρτη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της Ε.Ε., απαγορεύεται κάθε δυσμενής διάκριση εις βάρος των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές ή μαθησιακές δυσκολίες, σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Επειδή στο Άρθρο 24, παρ. 2 του Χάρτη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Ε.Ε. οφείλεται να αποδίδεται πρωταρχική σημασία στο συμφέρον των οιωνδήποτε παιδιών σε σχέση με άλλα ζητήματα προς επίλυση, ιδίως, δε, όταν πρόκειται για δαπάνες, που αφορούν στην άρτια εκπαίδευσή τους και στην ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, γεγονός που σημαίνει ότι, οφείλει να τίθεται υπό τη σχετική κριτική αξιολόγηση κάθε προβλεπόμενη δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού.
Επειδή, βάσει του Άρθρου 16, παρ. 4, του Συντάγματος ... “To Kράτoς ενισχύει τoυς σπoυδαστές πoυ . . . έχoυν ανάγκη από βoήθεια ή ειδική πρoστασία, ανάλoγα με τις ικανότητές τoυς”, με τη μεγαλύτερη ενίσχυση στην περίπτωση των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές ή λοιπές αναπηρίες να είναι, αναμφίβολα, η “παράλληλη στήριξη” στην Α’βάθμια & Β’βάθμια εκπαίδευση,
Επειδή, βάσει του Άρθρου 21, παρ. 6, του Συντάγματος ... “Τα άτομα με αναπηρίες (εν προκειμένω, εκείνα τα παιδιά που όντας ΑμεΑ, μπορούν να φοιτήσουν σε σχολείο τυπικής ανάπτυξης, μέσω του θεσμού της παράλληλης στήριξης) έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική . . . ζωή της Χώρας” (εκ των οποίων, το βέλτιστο μέτρο είναι η “παράλληλη στήριξη” στην Α’βάθμια & Β’βάθμια εκπαίδευση).
Κατόπιν των άνω, λαμβάνουμε το θάρρος να θέσουμε ενώπιόν σας τα παρακάτω ερωτήματα, αιτούμενοι να μας δοθεί απάντηση εγγράφως το ταχύτερο δυνατόν:
- Με βάση ποια ακαδημαϊκά επιστημονικά κριτήρια, πορίσματα ερευνών και μελέτες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκονται για μήνες αστήρικτοι εντός του σχολικού πλαισίου, χωρίς εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ή έχοντας παράλληλη στήριξη για λίγες μόνο ώρες την εβδομάδα;
- Ποιος έχει την ευθύνη βοήθειας & υποστήριξης των ως άνω μαθητών όταν δεν βρίσκεται δίπλα τους ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης;
- Τι προτίθεστε να κάνετε σε σχέση με την εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, όσον αφορά στα θέματα που προκύπτουν στη διαχείριση των δυσκολιών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
- Τι προτίθεστε να κάνετε για την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αποφυγή του αποκλεισμού & την καταπολέμηση του ρατσισμού, εντός του σχολικού πλαισίου τυπικής ανάπτυξης;
- Με βάση ποια ακαδημαϊκά επιστημονικά κριτήρια, πορίσματα ερευνών και μελέτες οι μαθητές που είναι στο φάσμα του αυτισμού μπορούν με την ίδια ευχέρεια (συγκρινόμενοι με τους συμμαθητές τους τυπικής ανάπτυξης) να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε πολυπληθή τμήματα διδασκαλίας;
- Τι πρόκειται να συμβεί μετά το 2020, όταν το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης πάψει να χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ;
Με εκτίμηση
Μαρία Κασαμπαλάκου
Πρόεδρος Συλλόγου “Η Αγία Σκέπη”
Διαχειρίστρια ομαδας: “Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη”
Μαρία Λευτάκη
Αντιπρόεδρος Συλλόγου “Η Αγία Σκέπη”
Διαχειρίστρια ομάδας: Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη”
Έκκληση της Ανεξάρτητης Αρχής του “Συνηγόρου του Πολίτη” προς την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για λήψη πρωτοβουλιών προς αποκατάσταση των προβλημάτων που θίγει η παρούσα.
Προς:
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Δ/νση Ειδικής Αγωγής
ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην εφαρμογή ειδικών υποστηρικτικών
Αξιότιμε κύριε Προϊστάμενε,
Ο Συνήγορος του Πολίτη στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του κατά το άρθρο 103, παρ. 9, του Συντάγματος και το Νόμο 3094/2003, εξέτασε αναφορές πολιτών με ζητήματα που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών μέτρων υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ε.ε.α. για το σχολικό έτος 2018-19
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από τα στοιχεία των φακέλων και τις αναφορές των γονέων, υπήρξε καθυστέρηση στην υλοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης για μαθητές με αναπηρία ή/και ε.ε.α. σε γενικά σχολεία, ιδίως πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές αυτοί σε συνέχεια διάγνωσης του ΚΕΔΔΥ ή του ΚΕΣΥ αλλά και στη βάση διατάξεων της σχετικής νομοθεσίας δικαιούνταν παράλληλης στήριξης από την έναρξη του σχολικού έτους 2018- 2019 για την ισότιμη ένταξή τους στην εκπαίδευση. Ωστόσο, όπως προέκυψε από τις αναφορές, αρκετοί εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν από αρχές έως και το τέλος του μηνός Νοεμβρίου 2018. Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια οι μαθητές αυτοί να μην έχουν κατάλληλη υποστήριξη από την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε να υποστηρίζονται για την εκπαιδευτική τους ένταξη, την παιδαγωγική εξέλιξη αλλά και την κοινωνική τους ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον με τους συνομηλίκους τους με συνέπεια να αυξάνεται η δυσχέρεια της ενσωμάτωσής τους σε μεταγενέστερο χρόνο σε αρκετές περιπτώσεις (πχ μαθητές στο φάσμα του αυτισμού).
Επιπροσθέτως, υπήρξαν περιπτώσεις αποχώρησης του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης ή τμήματος ένταξης για λόγους προσωπικούς (πχ ασθένεια, εγκυμοσύνη κλπ), για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, χωρίς να υπάρξει άμεση αντικατάστασή του (πχ σε κάποια περίπτωση τοποθετήθηκε αντικαταστάτης το Φεβρουάριο 2019), όπως και περιπτώσεις μερικής απομάκρυνσης, λόγω απόφασης τοποθέτησης του εκπαιδευτικού εκ των υστέρων και σε δεύτερο σχολείο, με μείωση ωρών στο πρώτο, με συνέπεια, περισσότεροι μαθητές να στερούνται το εκ του νόμου προβλεπόμενο εκπαιδευτικό μέτρο (παράλληλη στήριξη ή τμήμα ένταξης) για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επίσης, αναφέρθηκε ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, η παράλληλη στήριξη που παρέχεται είναι μειωμένη (πχ τις μισές ημέρες της εβδομάδας, 6, 8 ή 10 ώρες εβδομαδιαία, κλπ] παρά το ότι υφίστανται γνωματεύσεις για πλήρες ωράριο ή παρέχεται από έναν εκπαιδευτικά σε περισσότερα παιδιά παράλληλα χάνοντας επί της ουσίας τον εξατομικευμένο υποστηρικτικό χαρακτήρα της με συνέπεια να μην αρκεί στην πράξη το ειδικό εκπαιδευτικό μέτρο ώστε να καλυφθούν τα βασικά μαθήματα με αρνητικές συνέπειες για την εκπαιδευτική και ενταξιακή πορεία των μαθητών.
Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις που αδέλφια είχαν ανάγκη ειδικής εξατομικευμένης υποστήριξης, με αντίστοιχες διαγνώσεις, παρασχέθηκε ένα άτομο, όπως σε περίπτωση αδελφών που έχρηζαν παράλληλης στήριξης αλλά και σε προβλήματα αδελφών με σοβαρά κινητικά προβλήματα σε διαφορετικές τάξεις ΓΕΛ, για τα οποία εγκρίθηκε ένα άτομο βοηθητικό προσωπικό.
Οι σχετικές αναφορές αφορούν σε σχολεία στο Ίλιο, Περιστέρι, Κηφισιά, Ζωγράφου, Δίστομο Βοιωτίας. Κόρινθο. Λαμία, Χανιά. Όπως έχει ήδη τονίσει επανειλημμένα η Αρχή με πλήθος εγγράφων στο παρελθόν, παρά τις προσπάθειες που έχουν επιτευχθεί, συνεχίζουν να υφίστανται προβλήματα στην υλοποίηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση σημαντικού αριθμού παιδιών με αναπηρίες ή/και ε.ε.α. Η εφαρμογή της νομοθεσίας η οποία αφορά στην εκπαίδευση αυτών των μαθητών έγκαιρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και με κατάλληλα ειδικά εκπαιδευτικό μέτρα, τα οποία διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβασή τους στο δικαίωμα στην εκπαίδευση και τη συμμετοχή μεταξύ συνομηλίκων τους στο σχολικό περιβάλλον πρέπει να θεωρηθεί εξέχουσας σημασίας από θεωρητική και πραγματική οπτική στο πλαίσιο και της εφαρμογής των δικαιωμάτων τους ως ανηλίκων και ως ατόμων με αναπηρίες.
Κατόπιν των ανωτέρω, σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για τις απόψεις σας και τις τυχόν ενέργειες στις οποίες έχετε ήδη προβεί ή προτίθεστε να προβείτε ώστε να ληφθεί κάθε απαραίτητο μέτρο προκειμένου να υπάρχει έγκαιρος και επαρκής προγραμματισμός της ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ε.ε.α. για το ερχόμενο σχολικό έτος για να εκλείψουν κατά το δυνατόν προβλήματα, όπως αυτό που προαναφέρθηκαν, καθώς και όσα άλλα έχουν αναφερθεί στο παρελθόν και συνεχίζουν να υφίστανται σε σχέση με την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες ή/και ε.ε.α.
Σας ευχαριστούμε και για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση θα είμαστε στη διάθεσή σας
Με εκτίμηση
Θεώνη Κουφονικολάκου
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΣΑΜΠΑΛΑΚΟΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ» ΜΗΤΕΡΑ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΑΙΔΟΥ ΥΨΗΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΟΥΤΣΙΟΥ
ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Ονομάζομαι Μαρία Κασαμπαλάκου και είμαι μητέρα παιδιού στο φάσμα του Αυτισμού στο Γυμνάσιο του Χαλκουτσίου.
Στην πρώτη τάξη. Στην είσοδο, δηλαδή. Αυτήν που θα σημάνει το αίσιο ή μη μονοπάτι του Ευάγγελου Αυγερινού στην Β’βάθμια εκπαίδευση. Είμαστε συνειδητοποιημένη οικογένεια απέναντι στην αναπηρία και την αγαπάμε, το παιδί γνωρίζει για το φάσμα από τα επτά του και η ίδια έχω εκδώσει ήδη δύο αυτοβιογραφικά βιβλία για τον Αυτισμό.
Έχω με ευγενείς πιέσεις, με βοήθεια υψηλόβαθμων προσώπων που δεν χρειάζεται να αναφερθούν, κατορθώσει να φέρω ΦΕΚ ίδρυσης ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ & Ειδικού Νηπίου στον Ωρωπό.
Ελπίζοντας μέσα μου πως ο εφιάλτης της υποβαθμισμένης Παράλληλης Στήριξης στο Γενικό Πλαίσιο θα τελειώσει. Θα πάμε στο ΕΝΕΕΓΥΛ και θα ησυχάσουμε.
Λογάριασα χωρίς τον ξενοδόχο. Το IQ του παιδιού και την γνωμάτευση του οικείου ΚΕΣΥ.
Ο γιός μου παρών σε όλες τις συζητήσεις, Ώριμα και σιωπηλά.
Όταν τον Ιούνιο πήραμε τον δρόμο της επιστροφής από το Κορωπί στον Ωρωπό την διάχυτη διαταραχή την είχα εγώ.
Ο εφιάλτης του συνεχούς αγώνος, της ανασφάλειας περί της αφίξεως Εκπαιδευτικου-Εκπαιδευτικών, της δύσκολης καθημερινότητος, με κύκλωσαν. Το παιδί όμως ήταν αγέρωχο.
-Με υποτίμησες. Όλοι με υποτιμήσατε. Ακόμη κι εγώ ο ίδιος με υποτίμησα-μου είπε.
Πέρασα στο Γυμνάσιο! Το κέρδισα μόνος μου μαμά! Αξίζω!
Και τότε έφυγαν όλες οι ανασφάλειες. Και γύρισε. Αυτή η μάνα που όπως κάθε μάνα θα έκανε τα πάντα για να δώσει στο παιδί της κάτι που φαίνεται απλό, μα δεν είναι:
ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΥΡΙΟΙ & ΚΥΡΙΕΣ
Και διαβήκαμε ΚΑΙ αυτήν την πόρτα…
Το σχολείο έχει ελλείψεις καθηγητών, με αποτέλεσμα τα παιδιά να σχολάνε στο τετράωρο τον πρώτο καιρό και τους γονείς να τρέχουν να τα παραλάβουν στις 11:40.
Μόνο που όλοι δουλεύουμε αγαπητοί. Έτσι πληρώνονται οι 150 δόσεις ΕΜΦΙΑ…
Οι αναπάντητες στο Υπουργείο Παιδείας πολλές! Και σε μορφή AVAAZ και σε ψηφιακές υπογραφές κατευθείαν στο γραφείο των κυβερνόντων του Υπουργείου. Αιτήσεις για ραντεβού, επίσης αναπάντητες.
Ταυτόχρονα τόσα προβλήματα σε τόσα παιδιά. Και λες σε όλα θα βοηθήσω κατά το επιτρεπτόν.
Νησάφι όμως. Τώρα θα πρέπει να ασχοληθείτε όχι μόνο με την κατά πως δικαιούται βάση διαγνώσεως , απόδοση παραλλήλων, το παιδί μου-μας, δηλαδή:
ΠΕ02: 11 ΩΡΕΣ ΠΕ 03: 4 ΩΡΕΣ ΠΕ04: 5 ΏΡΕΣ,
Μα και με την στελέχωση τελικά του σχολείου με καθηγητές! Για να δουλεύουμε, όχι τίποτε άλλο ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε όλοι να πληρώνουμε. Για να ξέρουμε και πόσες ώρες τελικά υπάρχει στα αλήθεια η εξατομικευμένη που στείλατε και που ακόμη πλήρους δεν είναι. Και δεν φτάνει αφού το Σχολείο έχει κι άλλους που χρίζουν παράλληλης!
Θα μπορούσα να πω έχω βαρεθεί να σηκώνω κινήματα.
Θα πω όμως ότι θα σταθώ άοκνα. Ούτε τον θάνατο δεν φοβάμαι. Είμαι Ορθόδοξη Χριστιανή. Τον περιμένω όπως μια πανέμορφη Ανατολή της Αιωνίου Ζωής μου.
Κάτωθεν είναι κάποια links. Ζητώ προσωπικά, ως Πρόεδρος του Πανελληνίου Σωματείου Γονέων Κηδεμόνων & Φίλων Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ και ως μία εκ των τριών διαχειριστών της Διαδικτυακής ομάδος ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ την απόδοση δικαιοσύνης στον υιό μου, σε όλα τα παιδιά του Γυμνασίου Χαλκουτσίου και όπου Χαλκούτσι βλέπε ΕΠΑΡΧΙΑ!!!
Δεν είμαστε μόνο εμείς!
Η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση είναι δικαίωμα μα έχει καταντήσει εμπαιγμός! Γιατί έτσι αισθανόμαστε με τα μειωμένα ωράρια Σχολείου , Παραλλήλων και δη ανύπαρκτων κατά χωριό εκπαιδευτικών.
Ζητάμε το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα όλων των παιδιών στην Εκπαίδευση, εγειρόμεθα ενάντια σε οποιαδήποτε αναλγησία και ανασταλτική συμπεριφορά κατά των μαθητών
Κάτωθεν κάποια links που θα ‘πρεπε να συγκεντρώσουν χιλιάδες υπογραφές:
Μετά τιμής.
Μαρία Κασαμπαλάκου.
Εκ μέρους του Πανελληνίου Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και φίλων Ατόμων με Αυτισμό & Ειδικές Ανάγκες «Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ» και της διαδικτυακής ομάδος «ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞH
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη