tasos_avrantinis
Συνέντευξη παραχώρησε ο Τάσος Αβραντίνης στον Λεωνίδα Βουρλιώτη για το alfavita.gr

Ζητήσαμε από τον κ. Τάσο Αβραντίνη, υποψήφιο στις τελευταίες εκλογές με τη Νέα Δημοκρατία στην Α΄Πειραιά και μια από τις προσωπικότητες του ευρύτερου φιλελεύθερου χώρου στην Ελλάδα τη δική του άποψη σχετικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως και τις αντιδράσεις από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ.

Σημειωτέον, ότι ο Τάσος Αβραντίνης είναι ένα δημόσιο πρόσωπο με γνώση γύρω από τα εκπαιδευτικά θέματα.

Ερώτηση: Κύριε Αβραντίνη, πώς σχολιάζετε την επαναφορά του μέτρου ορισμού του ως σημαιοφόρου του μαθητή με την υψηλότερη βαθμολογία;

Απάντηση: Με βρίσκει σύμφωνο. Πρόκειται για μέτρο που στοχεύει στην ενίσχυση του πνεύματος της αξιοκρατίας και της επιβράβευσης της προσπάθειας. Αποτελεί συνήθη πρακτική όλων των σχολείων του κόσμου οι άριστοι μαθητές να λαμβάνουν εντός του σχολείου -μεταξύ άλλων- ειδικές τιμές και διακρίσεις, όπως βραβεία αριστείας, ειδικά μετάλλια, να εκφωνούν λόγους σε εκδηλώσεις του σχολείου, να φέρουν ως σημαιοφόροι τα σύμβολα του σχολείου ή τα σύμβολα του κράτους. Ο ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζοντας μια συνεπή είναι αλήθεια στο θέμα αυτό αριστερή πολιτική ισοπέδωσης, απαξίωσης των αρίστων και υποβάθμισης της προσπάθειας που αυτοί καταβάλλουν επιχείρησε να εξαφανίσει μια σχολική πρακτική που για πολλές δεκαετίες εφαρμοζόταν χωρίς κανένα πρόβλημα στη χώρα μας. Στην ίδια λογική κινήθηκε σε όλα ανεξαιρέτως τα εκπαιδευτικά θέματα.

Ερώτηση: Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο του 21ου αιώνα μπορεί να έχει σκοπό την ενίσχυση της εθνικής συνείδησης;

Απάντηση: Είναι ένα πολύ δύσκολο ερώτημα. Το πρόβλημα της διδασκαλίας των περισσοτέρων μαθημάτων στο ελληνικό σχολείο είναι αρκετά σύνθετο. Πρώτον, οι μαθητές στη μεγάλη τους πλειονότητα, κυρίως λόγω του τρόπου που εκπαιδεύονται σήμερα στο σχολείο, , δεν μπορούν να ενσωματώσουν με κριτικό τρόπο, να επεξεργαστούν και να  αξιοποιήσουν εν τέλει τις γνώσεις που αποκτούν. Το σχολείο συνήθως “κουκουλώνει” το πρόβλημα καταφεύγοντας ή αρκούμενο στην στείρα απομνημόνευση. Δεύτερον, στο ελληνικό σχολείο δεν καλλιεργείται καθόλου η ανεξάρτητη σκέψη, το πώς αντιλαμβάνεται ο μαθητής και όχι οι άλλοι ένα θέμα. Κατά τη γνώμη μου το σχολείο πρέπει να δώσει στα παιδιά τη δυνατότητα να εξερευνήσουν και να αντιληφθούν τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα που καθορίζουν την πορεία του ελληνικού έθνους μέσα από τον εαυτό τους -αυτό είναι άλλωστε ο καθορισμός της εθνικής ταυτότητας- και να τα βοηθήσει να γίνουν δημιουργικά στην ιστορική τους σκέψη αποφεύγοντας τις ιστορικές καρικατούρες και την κάθε είδους προπαγάνδα. Το αντίθετο συμβαίνει τώρα και συνέβαινε πάντα στο ελληνικό σχολείο, οι μαθητές δεν ενθαρρύνονται ή και  είναι και οι ίδιοι απρόθυμοι να διερευνήσουν το θέμα της διδασκαλίας τους ή να το αμφισβητήσουν μέσα από τη δική τους προσωπική οπτική. Αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, ότι μαθητές που δεν σκέφτονται ανεξάρτητα είναι ανυπεράσπιστοι απέναντι σε οποιασδήποτε μορφής προπαγάνδα και λαϊκισμό. Μιλήσαμε, για στείρα απομνημόνευση, όταν όμως οι μαθητές απομνημονεύουν μηχανικά τότε και δεν κατανοούν και το χειρότερο δέχονται άκριτα όσα απομνημονεύουν ως σωστά.

Ερώτηση: Πώς κρίνετε όμως τις δηλώσεις Γαβρόγλου για το θέμα της διδασκαλίας της ιστορίας;

Απάντηση: Διάβασα τις δηλώσεις του πρώην υπουργού παιδείας. Τις θεωρώ ατυχείς. Κατ΄ αρχάς ο κ. Γαβρόγλου αναφέρεται στο πόρισμα μιας επιτροπής, η οποία ορίστηκε από την κομματικά διορισμένη επί ΣΥΡΙΖΑ διοίκηση του ΙΕΠ και δεν έχει κανένα εχέγγυο αμεροληψίας. Η επιτροπή αποτελείτο από έξι (6)  καθηγητές ΑΕΙ, το γνωστικό αντικείμενο ενός εξ αυτών μάλιστα δεν έχει σχέση με την Ιστορία ή τη Διδακτική της και ακόμη δεκαπέντε (15) καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη συγκρότηση της επιτροπής δεν υπήρξε πρόσκληση σε αρμόδιους επιστημονικούς φορείς της χώρας (π.χ. τα τμήματα Ιστορίας των ελληνικών ΑΕΙ), τα μέλη της επελέγησαν με σκοπό να υποστηριχθούν περισσότερο οι παρωχημένες ιδεολογικές προτιμήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –λ.χ. αυτά τα προπαγανδιστικά περί ταξικών συγκρούσεων που ακούσαμε και από τον κ. Πολάκη- παρά σύγχρονες επιστημονικές απόψεις για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο. Σας θυμίζω ότι επί υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου είχαν προσκληθεί τα  τμήματα ιστορίας ελληνικών και  πανεπιστημίων να ορίσουν ως εκπροσώπους τους  κορυφαίους καθηγητές για να εκφέρουν τη γνώμη τους για το περιεχόμενο της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας.

Επί της ουσίας δεν είναι κατανοητό τι ακριβώς θέλει να πει ο κύριος Γαβρόγλου με την κριτική του στην υπουργό Παιδείας. Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι ένας από τους βασικούς σκοπούς της διδασκαλίας της Ιστορίας είναι η καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας, όπως είπαμε και πριν μέσα από την ανεξάρτητη, δημιουργική και κριτική σκέψη του μαθητή. Αυτός θα διαμορφώσει τη δική του ερμηνεία για τα ιστορικά γεγονότα, όχι άλλοι γι΄αυτόν. Δυστυχώς για τον κ. Γαβρόγλου, ακόμη και η δικιά του επιτροπή, της οποίας το πόρισμα επικαλείται, παραδέχεται σ΄αυτό ότι:

«Η διδασκαλία της ιστορίας στοχεύει επιπλέον στην καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας, δηλαδή του αισθήματος του συνανήκειν σε μια εθνική κοινότητα, η οποία έχει διαμορφωθεί μέσα από μακρόχρονες ιστορικές διαδικασίες. Βασικός στόχος είναι η ανάπτυξη της κριτικής συλλογικής αυτογνωσίας, ώστε οι μαθητές/τριες να κατανοούν το παρόν μέσα στο οποίο ζουν και το περιεχόμενο της εθνικής τους ταυτότητας – να είναι σε θέση δηλαδή να αντιληφθούν ότι η εθνική τους ταυτότητα και η συγκρότησή της έχουν ιστορία».

Ερώτηση: Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες συμβαίνει κάτι ανάλογο;

Απάντηση: Μια ματιά στα εθνικά αναλυτικά προγράμματα του μαθήματος της Ιστορίας όλων των προηγμένων χωρών θα έπειθε τον κ.Γαβρόγλου (εάν δεν αρκεί η επιτροπή του) ότι πράγματι η σχολική ιστορία είναι βασικό εργαλείο διαμόρφωσης της εθνικής ταυτότητας που έχει μια οργανωμένη πολιτεία κατά την εκπαίδευση των παιδιών της.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

atm_trapeza
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Οι αδικαιολόγητες χρεώσεις από τις ελληνικές τράπεζες αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα για τους καταναλωτές
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Καρκίνος Παχέος Εντέρου
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
eythymios_lekkas_2012019.jpg
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
Τι λέει ο Ευθύμης Λέκκας και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος για τους δυο απανωτούς σεισμούς που ανησύχησαν την Αθήνα
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου