Επιγραμματικά οι δηλώσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως τις καταλάβαμε οι εκπαιδευτικοί:
1. Επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, Επιπλέον βάση από τις σχολές. Ο αριθμός των φοιτητών θα καθορίζεται από τα ΑΕΙ. Έτσι επιτυγχάνεται η μείωση των εισακτέων. Να λοιπόν που χρειάζονται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τα κολέγια.
2. Εξεταστικό κέντρο το λύκειο (αλλά και το γυμνάσιο). Επαναφορά τράπεζας θεμάτων. Όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων θα εξετάζονται στις τελικές εξετάσεις, σε βάρος του διδακτικού χρόνου, και θα μετρούν στο απολυτήριο. Έτσι λίγοι θα το λαμβάνουν και θα έχει αξία.
3. Επαγγελματική εκπαίδευση χαρισμένη στις επιχειρήσεις. Η μαθητεία φεύγει από τα ΕΠΑΛ και πάει στη ΓΓ της «διά βίου». Κάθε ΕΠΑΛ έχει συμβούλιο με τη συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων, που καθορίζει ειδικότητες και πρόγραμμα. Αυτοί ξέρουν τις ανάγκες τους καλύτερα άλλωστε.
4. Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, ναι, αλλά υλοποίηση ανάλογα με τη διάθεση "Πατούλη".
5. Επαναφορά τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σύνδεση με μισθό και βαθμό, για να επιβιώνουν μόνο οι «άξιοι».
6. Εξωτερική αξιολόγηση σχολείων, που θα οδηγήσει στον ανταγωνισμό και στην κατηγοριοποίηση. Μερικά μπορεί να περιθωριοποιηθούν και να κλείσουν. Και τι με αυτό; Η κυβέρνηση ασχολείται άλλωστε μόνο με τους «άριστους».
7. Κατάργηση του νέου θεσμού των ΠΕΚΕΣ, επαναφορά σχολικών συμβούλων. Από το συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό και δράση στην ατομικότητα και στο ρόλο αξιολογητή του εκπαιδευτικού όπως με το ΠΔ 152/13.
8. Από την ανάπτυξη όλων των σχολείων, στην καθιέρωση επιλεκτικών πρότυπων σχολείων παντού. Γιατί ενδιαφέρουν οι λίγοι και όχι οι πολλοί.
9. Θα αναβαθμιστεί ο διευθυντής σε απόλυτο άρχοντα του σχολείου, θέτοντας στο περιθώριο το σύλλογο διδασκόντων.
10. Θα θεσμοθετηθεί ξανά το χρονικό όριο του Ν+2, για να ολοκληρώσει ο φοιτητής και η φοιτήτρια τις σπουδές τους, γιατί αλλιώς κοστίζουν. Δεν ενδιαφέρουν οι περιπτώσες των εργαζόμενων φοιτητών/-τριών. Άλλωστε, όταν αυτό είχε ξαναθεσμοθετηθεί επί Διαμαντοπούλου –Αρβανιτόπουλου, είχαν λυθεί όλα τα θέματα των πανεπιστημίων.
11. Θα καταργηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο, «της ανομίας». Αν πάρει μαζί του και τις ιδέες αλλά και τις κινητοποιήσεις θα έχει πράγματι πετύχει το στόχο του !!
12. Μεταπτυχιακά: όλα επί πληρωμή, γιατί όταν δεν πληρώνεις δεν έχει αξία..
13. Τέλος, όσον αφορά τους διορισμούς εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν μπορέσαμε δυστυχώς να αποφύγουμε τις 4.500 στην ειδική αγωγή, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ τις είχε φέρει στο τελικό τους στάδιο, αλλά για τις 10.500 της γενικής εκπαίδευσης, θα μελετήσουμε τις ανάγκες και θα λύσουμε το θέμα των αναπληρωτών. Έχει 1 πιθανότητα στις 5 να λυθεί.
Για την αντιγραφή
Θέμης Κοτσιφάκης
Εκπαιδευτικός
Αθήνα, 24/7/19
Υ.Γ.
Σίγουρα η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα έχει μια αποκρυσταλλωμένη άποψη που τη σχημάτισε στις 20 ημέρες της διακυβέρνησης του υπουργείου αφού πρώτα συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς, με τους γονείς με την κοινωνία. Αφού έθεσε όλες τις αλλαγές στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού διαλόγου και εκφράζει το σύνολο, ή έστω την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας…. Το μόνο σίγουρο βέβαια "για εμάς τους εκπαιδευτικούς" είναι ότι την πολιτική του "ράβε ξήλωνε δουλειά να μην σου λείπει", την έχουμε βιώσει για τα καλά. Η πρωτοτυπία στο σημείο αυτό, έγκειται στην προαναγγελία για το ξήλωμα ακόμα και αλλαγών που δεν έχουν προλάβει καν να εφαρμοστούν!! Αυτοί που ζητούσαν αξιολόγηση πριν από κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ, τώρα απλά ετοιμάζονται να ξηλώσουν νόμους που αποτελούν σημαντικές κατακτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι για τη ΝΔ «άριστο είναι, ότι εμπίπτει στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου προτάγματος»…
Υ.Γ. 2 Πριν «στεγνώσει το μελάνι» των προγραμματικών, και μέχρι να δημοσιευτεί το άρθρο αυτό στις 2/8/19, ανακοινώθηκε η κατάργηση των Διετών προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ όπου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα εισέρχονταν με το απολυτήριο και θα αποκτούσαν αναβαθμισμένο πτυχίο επιπέδου 5 με τη «βούλα» των πανεπιστημίων. Και την ημέρα που δημοσιεύτηκε το άρθρο αυτό στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, ανακοινώθηκε η κατάργηση της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, για τους αποφοίτους ΓΕΛ, δηλ. στις σχολές που η ζήτηση ήταν μικρότερη από τις θέσεις η πρόσβαση θα γινόταν ΜΟΝΟ με το απολυτήριο λυκείου.
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ: η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΩΝ
Για την αντιγραφή
Θέμης Κοτσιφάκης
Εκπαιδευτικός
Αθήνα, 2/8/19
,
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη