Διγαλακης
Η ανακοίνωση που εξέδωσε τον περασμένο Φεβρουάριο αναφορικά με την πανεπιστημιοποίηση του ΤΕΙ Κρήτης

Την αντίδραση του νυν υφυπουργού Παιδείας, αρμόδιου για τα ΑΕΙ, Βασίλη Διγαλάκη, είχε προκαλέσει τον περασμένο Φεβρουάριο το πόρισμα της Επιτροπής που συστάθηκε, με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, για την πανεπιστημιοποίηση του ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο προτείνει δεύτερη πολυτεχνική σχολή στο νησί, με έδρα το Ηράκλειο.

Σε ανακοίνωσή του, ο καθηγητής, πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, είχε επισημάνει τα εξής:

«Ο κ. Γαβρόγλου, χωρίς νομιμοποίηση, έρχεται να επεκτείνει το καταστροφικό του έργο και στην Κρήτη, να ανατρέψει τον στρατηγικό σχεδιασμό δεκαετιών και να υπονομεύσει τις προοπτικές ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στο νησί μας

Ο υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου το τελευταίο διάστημα, με καθαρά μικροκομματικές βλέψεις, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας, υλοποιεί το σχέδιό του για τον «Ενιαίο Χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης». Το πράττει χωρίς αξιολόγηση, η οποία θα έπρεπε να γίνει από την ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), όπως προβλέπει και ο νόμος και όχι από διορισμένες, από τον ίδιο τον Υπουργό, επιτροπές στις οποίες συμμετέχουν οι διοικήσεις των υπό συγχώνευση ιδρυμάτων. Οι πανεπιστημιοποιήσεις τμημάτων ΤΕΙ γίνονται οριζόντια, ενώ θα έπρεπε να περιοριστούν στα υψηλού επιπέδου τμήματα των ΤΕΙ, που αναμφισβήτητα υπάρχουν και να συνοδευθούν από καταργήσεις τμημάτων χωρίς επαγγελματική προοπτική και επανίδρυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Όσον αφορά την Κρήτη, ο χάρτης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διαμορφώθηκε μετά από ευρεία διαβούλευση και συναίνεση όλων των Κρητών, από τη μεταπολίτευση και μετά, προβλέποντας την ίδρυση δύο πανεπιστημίων: του Πανεπιστημίου Κρήτης, με τις σχολές θετικών επιστημών στο Ηράκλειο και τις σχολές ανθρωπιστικών σπουδών στο Ρέθυμνο και του Πολυτεχνείου Κρήτης, με τις σχολές μηχανικών στα Χανιά. Με βάση τον παραπάνω σχεδιασμό, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Κρήτης αναπτύχθηκαν συμπληρωματικά, έθεσαν την αριστεία και την εξωστρέφεια στον πυρήνα της σύστασής τους, προσέλκυσαν καταξιωμένους επιστήμονες και τους διέθεσαν υψηλού επιπέδου υποδομές και αποδοτικό περιβάλλον λειτουργίας, ώστε σήμερα να διακρίνονται διεθνώς για τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά τους επιτεύγματα.

Η διορισμένη από τον υπουργό επιτροπή για το ΤΕΙ Κρήτης προτείνει την ίδρυση δεύτερης πολυτεχνικής σχολής στην Κρήτη, με 6 τμήματα πενταετούς φοίτησης και με έδρα το Ηράκλειο. Δύο από τα προτεινόμενα τμήματα – των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ενεργειακών Μηχανικών και των Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων στο Ηράκλειο – καλύπτουν το ίδιο αντικείμενο με τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης ! Το αντικείμενο του προτεινόμενου τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, επίσης με έδρα το Ηράκλειο, καλύπτεται ήδη από το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, ενώ ιδρύεται και στα χαρτιά και ένα τμήμα Χημικών Μηχανικών, προκειμένου να έχει «σοβαρές συνέργειες με το νεο-ιδρυθέν Ινστιτούτο Πετρελαϊκής Έρευνας του ΙΤΕ», όπως αναφέρει η επιτροπή, τη στιγμή που το αντικείμενο αυτό καλύπτεται πλήρως από τα τμήματα Μηχανικών Περιβάλλοντος και Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά.

Αφού οι διοικήσεις του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου Κρήτης αρνήθηκαν να συναινέσουν στα καταστροφικά σχέδια του υπουργού, ο κ. Γαβρόγλου, με την προσφιλή του τακτική, χρησιμοποιεί τη διορισμένη επιτροπή του με εκδικητικό τρόπο προκειμένου να διχάσει τον Κρητικό λαό, να αναστατώσει τα πανεπιστήμια του νησιού και να υπονομεύσει τις προοπτικές ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κρήτη. Καμία σκέψη για το πώς θα διασυνδεθεί η γνώση με την παραγωγή, για το πώς οι νέοι απόφοιτοι θα βρουν δουλειές, για το πώς θα δημιουργήσουν οι ίδιοι δουλειές, για το πώς θα γίνουν ανταγωνιστικοί σε ένα περιβάλλον που τα εμπορεύσιμα προϊόντα και οι υπηρεσίες παγκόσμια είναι αυτά που ενσωματώνουν την καινοτομία.

Ο κ. Γαβρόγλου προχωράει στις αλλαγές αυτές χωρίς γνώμη της ΑΔΙΠ, όπως προβλέπει ο νόμος. Προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα για την επόμενη κυβέρνηση, τη στιγμή που δεν έχει τη νομιμοποίηση για να το κάνει εν μέσω θεσμικής κρίσης, με φαλκιδευμένη εκπροσώπηση του ελληνικού λαού στη Βουλή. Υπονομεύει το μέλλον της ανώτατης παιδείας στην Κρήτη, το μέλλον του Πολυτεχνείου των Χανιωτών, δημιουργώντας δεύτερη πολυτεχνική σχολή στο Ηράκλειο».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα