Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μπορούν να διδάσκουν σε Φροντιστήρια και ΚΞΓ και αντίστροφα
Δείτε την εγκύκλιο όπως δημοσιεύτηκε από το υπ. Παιδείας - Ποιες οι προϋποθέσεις

Με την παρ. 2 του άρθρου 203 του ν.4610/2019 (Α’ 70) προστέθηκε 1 περίπτωση α’ στην παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977, στην οποία ορίζεται: «α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που έχουν σύμβαση εργασίας (ορισμένου ή αορίστου χρόνου) με μειωμένο διδακτικό ωράριο λιγότερο των οκτώ (8) ωρών εβδομαδιαίως, μπορούν να διδάσκουν σε Φροντιστήριο ή Κέντρο Ξένων Γλωσσών, το οποίο ανήκει σε διαφορετική Διεύθυνση Εκπαίδευσης από την ιδιωτική σχολική μονάδα στην οποία υπηρετούν.

Παράλληλα, κάθε εκπαιδευτικός που εργάζεται σε Φροντιστήριο ή Κέντρο Ξένων Γλωσσών, μπορεί να εργάζεται και σε ιδιωτική σχολική μονάδα, η οποία ανήκει σε διαφορετική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, συνάπτοντας σύμβαση εργασίας με διδακτικό ωράριο λιγότερο των οκτώ (8) ωρών εβδομαδιαίως».

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, που εμπίπτουν στις διατάξεις της ανωτέρω περίπτωσης, προκειμένου να δύνανται να κάνουν χρήση της σχετικής δυνατότητας που τους παρέχεται, οφείλουν να λάβουν άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου (διδασκαλία σε Φροντιστήριο ή Κέντρο Ξένων Γλωσσών) από το αρμόδιο διοικητικό όργανο (Δ/ντής – Δ/ντρια Εκπαίδευσης) που εποπτεύει τη λειτουργία της ιδιωτικής σχολικής μονάδας στην οποία διδάσκουν, κατόπιν σχετικής γνώμης του οικείου και κατά βαθμίδα αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε., κατ’ άρθρο 11, παρ. 8 του π.δ/τος 1/2003 ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε., κατ’ άρθρο 12, παρ. 7 του ίδιου π.δ/τος).

Για τη χορήγηση της σχετικής άδειας, τα κατά περίπτωση αρμόδια γνωμοδοτικά (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) και αποφασιστικά (Δ/ντης-Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) Όργανα οφείλουν να ελέγξουν και να διαπιστώσουν τη συνδρομή των περιορισμών που θέτει η σχετική διάταξη, ήτοι:

διοριστήριο στο ιδιωτικό σχολείο με διδακτικό ωράριο λιγότερο των οκτώ (8) ωρών και υπαγωγή του Φροντιστηρίου ή του Κ.Ξ.Γ. (για το οποίο ζητάει την άδεια ο/η εκπαιδευτικός) σε διαφορετική Διεύθυνση Εκπαίδευσης από τη Διεύθυνση υπαγωγής της σχολικής μονάδας, ανεξαρτήτως βαθμίδας.

Βάσει του δευτέρου εδαφίου της ανωτέρω διάταξης, εάν ο/η προτεινόμενος/η για πρόσληψη σε ιδιωτική σχολική μονάδα εκπαιδευτικός δηλώνει ότι εργάζεται σε συγκεκριμένο Φροντιστήριο ή Κ.Ξ.Γ. το αρμόδιο για την πρόσληψη όργανο (Δ/ντης – Δ/ντρια Εκπαίδευσης), προτού εκδώσει το διοριστήριο, οφείλει να διαπιστώσει τη συνδρομή των ανωτέρω περιορισμών και κατόπιν να εκδώσει το σχετικό διοριστήριο. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει ο νεοπροσλαμβανόμενος να καταθέσει αίτηση χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου προκειμένου να εκδοθεί η σχετική διοικητική πράξη από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης. Για την κατά το δυνατόν ομοιόμορφη εφαρμογή των ανωτέρω από τα κατά περίπτωση και κατά τόπο αρμόδια διοικητικά Όργανα (ατομικά και συλλογικά), κρίνεται σκόπιμο να επισημανθούν τα εξής:

Α. ΓΕΝΙΚΑ για τη χορήγηση ΑΔΕΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ σε ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.

(1) Όπως είναι ήδη γνωστό, για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς εφαρμόζονται κατ’ αρχήν οι διατάξεις του ν.682/1977 και για ό,τι δεν ρυθμίζεται ρητώς με αυτές (ή άλλη ειδική διάταξη προγενέστερη ή μεταγενέστερη αυτών) εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.1566/1985 που ισχύουν για τους δημοσίους εκπαιδευτικούς προς τους οποίους και εξομοιώνονται ρητά από το νόμο για τα θέματα αυτά. Και τούτο διότι και η ιδιωτική εκπαίδευση τελεί κατά συνταγματική επιταγή υπό την προστασία του Κράτους και όποιοι περιορισμοί επιβάλλονται από το νομοθέτη σχετικά με τον τρόπο άσκησης αυτής και τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτή είναι θεμιτοί ως επιβαλλόμενοι από λόγους που αφορούν το δημόσιο συμφέρον (Εκπαίδευση) και συγκεκριμένα την όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση αυτών στο έργο τους προς όφελος των μαθητών2 .

(2) Κατ’ αναλογία με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, βάσει του ν.1566/1985 και -για ό,τι δεν ρυθμίζεται από το νόμο αυτό3 - βάσει του ν.3528/2007, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δύνανται να αιτηθούν άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή υπό τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που καθορίζονται στο άρθρο 31 του ν.3528/2007.

  (α) Ειδικότερα, με τις διατάξεις της παρ. 1 και 2 του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα τίθεται εμμέσως πλην σαφώς ο κανόνας της απαγόρευσης άσκησης από τον εργαζόμενο ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή και ρητά η εξαίρεση, υπό την προϋπόθεση, όμως, της συμβατότητας του εν λόγω έργου ή εργασίας με τα καθήκοντα της θέσης και της μη παρεμπόδισης της ομαλής εκτέλεσης της υπηρεσίας του.

Για το λόγο αυτό η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή εκ μέρους του ιδιωτικού εκπαιδευτικού προβλέπεται μόνο κατόπιν σύμφωνης αιτιολογημένης γνώμης του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο ελέγχει την τήρηση της κατά τα ανωτέρω προϋπόθεσης, χωρίς ωστόσο, ο περιορισμός αυτός να αντίκειται στην κατά την παρ. 1 του άρθρου 5 και την παρ. 1 του άρθρου 22 του Συντάγματος προστασία της ελευθερίας της εργασίας (ΣτΕ 2225/1986, Γνμδ.Ολ. Διακοπών Ν.Σ.Κ. 436/2012, 382/2008, Α.Ι. Τάχος - Ι.Λ. Συμεωνίδης «Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα», Γ' έκδοση, σελ. 363)4 .

(β) Συγκεκριμένα η ικανοποίηση του αιτήματος του εργαζόμενου για τη χορήγηση σε αυτόν της σχετικής άδειας (άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου), απαιτεί, κατ' αρχήν, τη συνδρομή των εξής προϋποθέσεων:

αα) Να μην απαγορεύεται ρητώς από την κείμενη νομοθεσία. Ένα παράδειγμα ρητής απαγόρευσης εισάγουν τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 16 του άρθρου 14 του ν.1566/1985, με τα οποία απαγορεύεται ρητώς στους μόνιμους δημόσιους εκπαιδευτικούς (οι οποίοι έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο), στους αναπληρωτές (πλήρους ή μειωμένου ωραρίου) και τους ωρομίσθιους (με διδακτικό ωράριο λιγότερο των οκτώ (8) ωρών) εκπαιδευτικούς του δημοσίου να διδάσκουν σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

ββ) Η άδεια να αφορά σε συγκεκριμένο έργο ή εργασία, το οποίο πρέπει να προσδιορίζεται επακριβώς από τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό στην αίτηση του (τόπος, χρόνος, είδος και συνθήκες απασχόλησης), δεδομένου ότι σε περίπτωση αόριστου αιτήματος θα ήταν αδύνατος ο επιβαλλόμενος έλεγχος της συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων, με συνέπεια την καταστρατήγηση της διάταξης του άρθρου 31 παρ. 1 του Υπαλληλικού Κώδικα.

Ιδιαιτέρως τονίζεται ότι στην ως άνω αίτηση πρέπει να γίνεται ρητή και σαφής μνεία του χρόνου έναρξης και λήξης, δηλαδή της διάρκειας του αιτούμενου έργου ή εργασίας, ώστε να καθίσταται εφικτός ο έλεγχος από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο της συμβατότητας του έργου ή της εργασίας προς τα καθήκοντα της θέσης του εργαζόμενου ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή και μετά την επέλευση οποιασδήποτε υπηρεσιακής μεταβολής π.χ. αύξηση του διδακτικού ωραρίου στο διοριστήριο του ιδιωτικού εκπαιδευτικού.

Δείτε αναλυτικά το έγγραφο ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα