Thumbnail
Ανακοίνωση της ΔΟΕ για τις συγχωνεύσεις που φέρνει το πολυνομοσχέδιο Γαβρόγλου

Με αισθήματα έκπληξης και βαθιάς απογοήτευσης, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έγινε γνώστης της πρότασης  του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας για «απορρόφηση του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας» του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας. Μια πρόταση που έρχεται να υλοποιήσει το Σχέδιο Νόμου για τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, το Λύκειο και τις συγχωνεύσεις σχολών, που βρίσκεται υπό ψήφιση στη Βουλή, όπου προβλέπεται ότι το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας συγχωνεύεται με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας (άρθρα 36 και 47) και μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας.

Η μεγάλη και δυσάρεστη έκπληξη προέρχεται από την ανάγνωση των όσων είχε πει ο πρόεδρος του παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας, συνάδελφος Γιώργος Νικολάου στις 6 Μαρτίου 2018 στην εκδήλωση της Δ.Ο.Ε. στην Πάτρα που είχε πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της δράσης της Δ.Ο.Ε. ενάντια στη συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής: «Τα μέχρι χτες Τμήματα Βρεφονηπιοκόμων τα οποία ασχολούνταν με φροντίδα και όλοι γνωρίζουμε ότι άλλο είναι η φροντίδα άλλο είναι η εκπαίδευση, αποκτούν μια άλλη διάσταση η οποία είναι βέβαιο κατά τη γνώμη μου –βεβαίως εύχομαι να διαψευστώ- θα οδηγήσει σε σύγχυση στο μέλλον ανάμεσα στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων πρώιμης προσχολικής εκπαίδευσης και των Τμημάτων ΤΕΑΠΗ ή όπως αλλιώς ονομάζονται, τα οποία εν πάση περιπτώσει εκπαιδεύουν τους και τις νηπιαγωγούς.» για να συμπληρώσει λίγο παρακάτω τονίζοντας το εξαιρετικά ρευστό τοπίο που επικρατεί στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την εκπαίδευση γενικοότερα: «Επειδή όμως στην Ελλάδα ποτέ κανείς δεν ξέρει από πού του ξεφυτρώνει μια αλλαγή και πως μπορεί να εξελιχθούν τα πράγματα, θα πρέπει και η Ομοσπονδία και εσείς οι ίδιοι να είστε και ενήμεροι και εν εγρηγόρσει προκειμένου να αντιμετωπίσετε κάποιες τέτοιες καταστάσεις.»

Είναι εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη η αντιπαραβολή των παραπάνω με την πρόταση του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας που κλείνει τα μάτια στις αλλαγές που μπορεί «να ξεφυτρώσουν» ανά πάσα στιγμή  για το μέλλον του Δημοτικού Σχολείου αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του ίδιου του τμήματος.

Ποια υπήρξαν τα κίνητρα και ποιες οι επιστημονικές εξελίξεις που μεταβάλλουν το θολό τοπίο και τους κινδύνους που μπορεί να επιφυλάσσει η νυν συγχώνευση σε σχέση με αυτήν που επιχειρήθηκε το 2017-2018 και την οποία απέτρεψε η σθεναρή στάση της Δ.Ο.Ε. με την στήριξη των περισσότερων Παιδαγωγικών Τμημάτων και του ίδιου του προέδρου του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας;

 Τι άλλαξε, επιστημονικά, από την ομόφωνη απόφαση του Τμήματος για τις συνενώσεις Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. με την οποία «Το Π.Τ.Δ.Ε., ομόφωνα και επί της αρχής είναι αντίθετο με το σχέδιο απορρόφησης του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας από το Π.Π. και εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο να καταψηφίσει τη σχετική πρόταση στη Σύγκλητο»;

Το σκεπτικό της πρότασης ότι « … είναι σαφές: τα ΠΤΔΕ μάλλον έχουν κλείσει τον κύκλο της μέχρι σήμερα λειτουργίας τους» σε συνδυασμό με την «είδηση» ότι «…η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει την αφετηρία για έναν γενικότερο προβληματισμό σχετικά με το μέλλον και τις προοπτικές των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και σε άλλα ελληνικά Πανεπιστήμια, θέμα το οποίο, ούτως ή άλλως, απασχολεί τη Σύνοδο Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας» δείχνει ολοφάνερα στην κατεύθυνση μιας «συζήτησης» που διεξάγεται ερήμην των εκπαιδευτικών και των φοιτητών, αυτούς δηλαδή που ουσιαστικά αφορά η οποία φαίνεται να έχει ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα έχουν κλείσει τον κύκλο τους.  Κι αν ο προβληματισμός είναι ειλικρινής κι αποβλέπει στην στήριξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων, γιατί πουθενά δεν διατυπώνεται το αίτημα για ενίσχυσή τους με μέτρα όπως η επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης;

Όπως αναφέρεται στην εξαιρετική επιστολή ομότιμων καθηγητών η οποία μας κοινοποιήθηκε: «Αν μοναδικό κριτήριο για τη λειτουργία ενός Τμήματος ήταν η απορροφητικότητα των πτυχιούχων του, τότε θα έπρεπε, με εξαίρεση τις Στρατιωτικές Σχολές, να κλείσουν αμέσως ΟΛΑ τα Τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ. Το έγκλημα που θα συντελεστεί με τη συγχώνευση δεν θα είναι στιγμιαίο, αλλά θα είναι διαρκές. Τα κριτήριά για τη συγχώνευση δε φαίνεται να είναι ακαδημαϊκά. Είναι, μάλλον,  μικροπολιτικά …».

Με βάση το σκεπτικό του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας και τα όσα προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, πόσα ακόμη τμήματα θα μπορούσαν να εγείρουν αιτήματα για ανάλογες συγχωνεύσεις στο μέλλον;

Είναι βέβαιο ότι μπροστά στην «ανάγκη» της συγχώνευσης των εμπνευστών της πολλές διαβεβαιώσεις θα δοθούν τόσο ως προς τις αγνές προθέσεις όσο και ως προς τις επιπτώσεις. Λόγια δίχως περιεχόμενο που δεν αποτρέπουν τον υπαρκτό κίνδυνο να ανοίξει ανά πάσα στιγμή ο δρόμος για:

•            Σύγχυση των επιστημονικών πεδίων των τμημάτων

•            Ανακατατάξεις με αρνητικό πρόσημο για  τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

•            Άνοιγμα επικίνδυνων δρόμων για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εν ενεργεία δασκάλων αλλά και τη δομή και τον προσανατολισμό του δημοτικού σχολείου.

Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας δεν εκπλήσσεται, βέβαια, από την, για μια ακόμη φορά, τακτική αιφνιδιασμού και έλλειψης δημοκρατικού και ουσιαστικού διαλόγου που εφαρμόζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Το σχέδιο νόμου το οποίο περιλαμβάνει τα παραπάνω και σειρά αλλαγών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οδεύει προς ψήφιση τη Μεγάλη Δευτέρα σε κενό διαλόγου.

Έχοντας εξαιρετικά νωπό στη μνήμη τον νικηφόρο αγώνα για την αποτροπή των συγχωνεύσεων των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για τις προδιαγραφόμενες εξελίξεις σχετικά με το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, μιας ιστορικής κατάκτησης του κλάδου.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχωρά σε συνάντηση – παράσταση διαμαρτυρίας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Πάτρας την Πέμπτη 18 Απριλίου στην κατεύθυνση της άμεσης αλλαγής στάσης του Τμήματος στο θέμα της συγχώνευσης.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα τη ρύθμιση για τη συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας και τη μετονομασία του  σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να σχεδιάζεται, με βάση «θολές» επιδιώξεις, ερήμην του εκπαιδευτικού κινήματος και δεν θα το ανεχτούμε.

Διαβάστε επίσης σχετική είδηση στο alfavita.gr

Αυτόνομο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα ζητούν φοιτητές

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Νέα τμήματα στο 400 ωρών εξ αποστάσεως σεμινάριο "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης"

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιασωνας
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
Ο βασικός αυτόπτης μάρτυρας και συνοδηγός του οχήματος επιχείρησε με την κατάθεσή του να αποδώσει εμμέσως ευθύνες στο νεαρό οδηγό της μηχανής
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα