Τη θέση τους για το μέλλον της Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα δημοσιεύουν φοιτητές του τμήματος.
Όπως αναφέρουν σε σχετική ενυπόγραφη ανακοίνωση που απέστειλαν στο alfavita.gr, ζητούν, μεταξύ άλλων "να γίνει αποδεκτή η πρόταση του ίδιου του Υπουργείου που προέβλεπε την ίδρυση αυτόνομου τμήματος στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα", καθώς και την "άμεση στελέχωση του τμήματος με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό".
Αναλυτικά η θέση των φοιτητών:
"- Το τμήμα της Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα λειτουργεί από τη δεκαετία του 1980 (ήταν η πρώτη σχολή που ιδρύθηκε στο ΤΕΙ Πατρών) ως αυτόνομο τμήμα, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο πλαίσιο ενός σύγχρονου κοινωνικού κράτους πρόνοιας.
- Με το σχέδιο συγχωνεύσεων ΑΘΗΝΑ το 2013 , συγχωνεύθηκε με το αντίστοιχο Τμήμα του ΤΕΙ Αθηνών, (ΠΔ 94/ΦΕΚ 132 Α/2013). Παρέμεινε όμως σε λειτουργία για
μεταβατική περίοδο μέχρι το Αύγουστο 2018 (μεταβατικές διατάξεις), για την ολοκλήρωση των σπουδών των φοιτούντων .Το 2017 η σημερινή κυβέρνηση ! με Υπουργό τον κ. Γαβρόγλου, ακολουθώντας την κεντρική πολιτική επιλογή της, που ήταν η στήριξη του κράτους πρόνοιας μέσα στην οικονομική κρίση, επανέφερε στην κανονικότητα το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και έγινε εισαγωγή νέων φοιτητών το ακαδημαϊκό έτος 2017-18.
- Σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου από τη συνάντηση εκπροσώπων καθηγητών και φοιτητών με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας αναφέρεται: «Τόσο η Αναπληρώτρια Υπουργός εξωτερικών (κ.Σία Αναγνωστοπούλου) όσο και οι άλλοι δύο βουλευτές Αχαΐας, τόνισαν ότι ήταν αυτή η ίδια κυβέρνηση που σε αναγνώριση της αναγκαιότητας της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας και, μάλιστα, εν μέσω ανθρωπιστικής κρίσης επέτρεψε την επαναλειτουργία του Τμήματος στη Πάτρα και θα ήταν παράλογο η ίδια κυβέρνηση να αντιστρέψει αυτές τις επιλογές της.»
- Σήμερα το 2019, η ίδια ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ανακοίνωσε την κατάργηση !!! του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, με το νομοσχέδιο συγχώνευσης το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος με το Πανεπιστήμιο Πατρών.
- Μάλιστα στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ύπαρξη νέου Τμήματος στο Πανεπιστήμιο Πατρών με τίτλο «Επιστήμη της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας»!!! Πρόκειται για ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ «ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ», καθώς η Κοινωνική Εργασία αποτελεί αυτόνομο ακαδημαϊκό αντικείμενο πανεπιστημιακού επιπέδου σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες, ενώ η εμπλοκή της με το χώρο της εκπαίδευσης και τα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν σε αυτόν, συμβαίνει σε ένα πλαίσιο απολύτως διακριτών ρόλων με τους παιδαγωγούς και την επιστήμη που υπηρετούν.
- Οι διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν το Τμήμα μας, προβλέπουν τα εντελώς αντίθετα από τις διατάξεις που αφορούν την Κοινωνική Εργασία ΤΕΙ Κρήτης (αυτόνομο τμήμα ΑΕΙ σύμφωνα με το νομοσχέδιο) αλλά και την δημιουργία αυτόνομου τμήματος Κοινωνικής Εργασίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για την αποφοίτηση κατά το ίδιο χρονικό διάστημα Κοινωνικών Λειτουργών δύο ταχυτήτων, χωρίς μάλιστα οι απόφοιτοι του τμήματός μας να έχουν τη δυνατότητα να άρουν την αδικία αυτή στο τέλος των σπουδών τους. Σπουδές τις οποίες, αν γνώριζαν τα όσα σχεδίαζε τα υπουργείο, θα επέλεγαν να κάνουν σε ένα από τα άλλα τμήματα (Κομοτηνή – Ηράκλειο) που προαναφέραμε, στα οποία μπορούσαν να περάσουν λόγω της χαμηλότερης βάσης τους από το τμήμα της Πάτρας.
- Με το παρόν νομοσχέδιο η μόνη επιλογή που δίνεται στους ήδη φοιτούντες της Κοινωνικής Εργασίας Πάτρας είναι να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα σπουδών ΤΕ σε μία σχολή ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ, χωρίς να δίνεται δικαίωμα αναβάθμισης του πτυχίου σε ΠΕ, στους χρόνους για τους οποίους είχαμε προγραμματίσει τις σπουδές μας και τη ζωή μας, και με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επαγγελματική μας σταδιοδρομία (θα είμαστε από την ψήφιση του νόμου και μετά οι μόνοι ΤΕ σε όλη την χώρα)!
- Είμαστε οι μόνοι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές που αποκλειόμαστε από τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε τις σπουδές που επιλέξαμε με όρους ισοτιμίας με τους φοιτητές των υπολοίπων τμημάτων κοινωνικής εργασίας! Πρόκειται για πρωτοφανή ανισότητα σε βάρος των πολιτών της χώρας που επέλεξαν πριν από λίγους μήνες να σπουδάσουν το ίδιο ακριβώς αντικείμενο (Αθήνα-Πάτρα-Ηράκλειο).
- Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας είναι υψηλής ζήτησης και με υψηλή βάση εισαγωγής. Έχει υψηλή απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας και υπηρετεί το Κράτος Πρόνοιας που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Α. Τσίπρας με δηλώσεις του την 1/4/2019 υποσχέθηκε ότι θα ανασυγκροτήσει, κάνοντας σαφή αναφορά και στον ρόλο των Κοινωνικών Λειτουργών! Χρειαζόμαστε, είπε ο πρωθυπουργός, γιατρούς, κοινωνικούς λειτουργούς, πυροσβέστες, «αλλιώς δεν υπάρχει κράτος τα δίνουμε όλα σε ιδιώτες και τελειώνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά την 1/4/2019.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ:
- Ζητάμε να γίνει αποδεκτή η πρόταση του ίδιου του Υπουργείου που προέβλεπε την ίδρυση αυτόνομου τμήματος στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα. Η επίκληση της δυσκολίας λόγω χιλιομετρικής απόστασης από την Πρυτανεία ,που έτσι κι αλλιώς υπάρχει και για πολλά άλλα τμήματα, δεν ευσταθεί στην εποχή μας (τηλεδιασκέψεις, αυτοκινητόδρομοι) και δεν μπορεί να μπαίνει πάνω από την υπηρέτηση της επιστήμης και των δικαιωμάτων των φοιτητών!
- Ζητάμε την άμεση στελέχωση του τμήματος με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό, ως μοναδική απόδειξη μετά τις παλινωδίες και τις σκοπιμότητες των τελευταίων ετών, της επιλογής της κυβέρνησης για πλήρη στήριξη της ύπαρξης και της εξέλιξής του.
- Ζητάμε την συμπαράσταση των διδασκόντων του τμήματος, σύμφωνα με τα όσα έχουν αποφασίσει στη ΓΣ της ΣΕΥΠ (15/3) και σύμφωνα με την θέση που κοινοποίησε με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 27/3 ο Καθηγητής του Τμήματός μας.
- Ζητάμε από τον Σύλλογο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας, να τοποθετηθεί για το θέμα της υποβάθμισης των σπουδών του ιστορικού Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας
Πάτρας.
- Ζητάμε από τη Σύγκλητο του ΤΕΙ να πάρει θέση για τα αιτήματά μας, όπως κατ’ επανάληψη έχουμε ζητήσει.
- Ζητάμε να μην ψηφιστεί το παρόν νομοσχέδιο, του οποίου οι υπό ψήφιση διατάξεις αφανίζουν την επιστήμη της Κοινωνικής Εργασίας υποτάσσοντάς την σε ένα τμήμα το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την Κοινωνική Εργασία.
- Ζητάμε να ακουστούν σε όλον τον κόσμο τα δίκαια αιτήματά μας και γι’ αυτό θα απευθυνθούμε και στην Διεθνή Ομοσπονδία Κοινωνικών Λειτουργών και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Εκπαίδευσης, η οποία υποστηρίζει τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας και τους εκπαιδευτικούς που υφίστανται πιέσεις για να κάνουν "παραχωρήσεις" σχετικά με την ποιότητα της εκπαίδευσης, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα διεθνή πρότυπα των επαγγελμάτων. v
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ."
Το κείμενο υπογράφουν οι φοιτητές:
ΘΕΟΔΩΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ 5002
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΟΥΝΤΟΥΡΗΣ 5040
ΜΥΡΤΩ ΚΟΥΜΗΝΟΥ 5056
ΜΑΡΚΟΣ ΚΑΡΛΑΣ 5005
ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΑΡΒΑΝΙΤΗ 5055
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΟΦΙΑΝΟΥ 5026
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΥΜΠΟΥΛΗ 5063
ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΚΑΛΙΓΑΡΙΔΟΥ 5001
ΜΑΡΙΑ- AΝΝΑ ΚΑΤΑΒΑΤΗ 5069
ΝΙΚΟΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ 5018
ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΣΙΜΠΟΥ 5008
ΕΦΗ ΤΣΙΜΠΕΡΗ 5020
ΟΛΥΒΙΑ ΜΠΕΚΙΡΑΪ 5077
ΣΕΝΚΑ ΜΠΕΚΙΡΑΪ 5072
ΕΛΕΝΗ ΚΤΕΝΑΒΟΥ 4992
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΚΡΑΤΣΗ 5028
ΕΙΡΗΝΗ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ 5085
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΑΜΠΑΞΗΣ 4967
ΧΡΥΣΑ ΤΣΙΠΗ 5011
ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΗΛΑ 5007
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ 4991
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΑΛΚΑΜΟΥ 4983
ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΜΠΑΧΤΗ 4922
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ 4938
ΞΕΝΙΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ 5023
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ 5017
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗ 5009
ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΙΑΛΛΑ 5012
ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΥ 5075
ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΗΤΣΟΥΛΑ 5030
ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΕΡΗ 5041
ΦΡΑΤΖΕΣΚΑ ΝΤΟΡΑΤΣΙ 5073
ΜΑΡΙΑ ΠΥΡΠΙΡΗ 5029
ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΚΟΥΤΣΗ 5006
ΙΩΑΝΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ 5066
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ 5047
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΑΜΑΛΑ 5034
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ 5010
ΒΛΑΣΙΑ ΣΠΑΝΟΥ 5021
ΔΗΜΗΤΡΑ ΦΑΚΛΗ 5031
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΠΕΤΡΗ 5036
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΥΡΛΗ 5038
ΝΙΚΗ ΛΑΣΚΑΡΗ 5014
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΟΣ 5074
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΑΔΡΑ 5051
ΜΑΡΙΑ ΧΑΣΚΑΡΗ 5068
ΒΑΣΩ ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ 5024
ΧΟΝΔΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 5035
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη