Thumbnail

Η Ελλάδα προχωρά στη δεύτερη φάση εφαρμογής των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) και των 169 υποστόχων τους, που υιοθετήθηκαν στο πλαίσιο της 70ής γενικής συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έως το 2030. Παράλληλα, προωθεί την εφαρμογή τους και στην ευρύτερη περιοχή, μέσα από συνέργειες και δίκτυα, όπως αυτό της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων (BUA-Balkan Universities Association), η συνάντηση των πρυτάνεων της οποίας φιλοξενείται από χθες μέχρι και αύριο Πέμπτη στη Θεσσαλονίκη, από το προεδρεύον Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

«Εθνικό Σχέδιο Εφαρμογής των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης»

Στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της BUA με θέμα «Εφαρμογή της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στα Βαλκάνια: Ο Ρόλος των Πανεπιστημίων», που διοργάνωσε σήμερα το ΑΠΘ, στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων, ο προϊστάμενος Γραφείου Συντονισμού, Θεσμικών, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων της γενικής γραμματείας της κυβέρνησης Νίκος Τράντας, παρουσίασε την πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα έναντι των δεσμεύσεων που ανέλαβε.

«Η Ελλάδα, από την πρώτη στιγμή, έχει υιοθετήσει σθεναρά τους 17 στόχους και 169 υποστόχους. Προηγήθηκε μια χαρτογράφηση και αποτύπωση του τι κάνει η χώρα σε σχέση με τους στόχους, τόσο σε σχέση με τη δημόσια διοίκηση, όσο και τους κοινωνικούς εταίρους, την ακαδημαϊκή κοινότητα, την κοινωνία των πολιτών, την τοπική αυτοδιοίκηση και αυτό έχει καταγραφεί στην Εθνική Έκθεση Αξιολόγησης, την οποία παρουσιάσαμε στον ΟΗΕ τον Ιούλιο του 2018», είπε.

Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα διευκρίνισε ότι συντάσσεται Εθνικό Σχέδιο Εφαρμογής για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η επεξεργασία ενός συνόλου δεικτών για την ποσοτική παρακολούθηση της προόδου υλοποίησης των ΣΒΑ. Ο κ. Τράντας επισήμανε ότι στόχος είναι «να προχωρήσουμε στα θέματα της συνοχής των πολιτικών, να κάνουμε τις δημόσιες πολιτικές που εφαρμόζονται πιο συνεκτικές, γιατί οι στόχοι είναι πολλοί και πολλές φορές έρχονται σε αντίφαση μεταξύ τους και δεν θέλουμε να υλοποιούμε έναν στόχο, επιβαρύνοντας έναν άλλον».

«Βελτιώνονται οι διακρατικές σχέσεις ξεκινώντας από τα Πανεπιστήμια»

Η ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί τον τέταρτο από τους δεκαεπτά στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, όμως η εκπαιδευτική διαδικασία εμπλέκεται πολλαπλώς στην ενσωμάτωση και των τριών διαστάσεων της βιώσιμης ανάπτυξης -κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική. Το ΑΠΘ, εκτός από το συνέδριο της BUA για την εφαρμογή της ατζέντας του ΟΗΕ, ανέλαβε και να υποστηρίξει τη δημιουργία Δικτύου για την Επίλυση Προβλημάτων Βιώσιμης Ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

Για τη σημασία της δικτύωσης και της εξωστρέφειας στην υλοποίηση των αναπτυξιακών πολιτικών μίλησε ο πρύτανης του ΑΠΘ και πρόεδρος της BUA, καθ. Περικλής Μήτκας. «Ο στόχος της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των Πανεπιστημίων, η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα --εκπαιδευτικό, ερευνητικό, πολιτιστικό. Στόχος είναι να βελτιώνονται οι σχέσεις μεταξύ των κρατών, ξεκινώντας από τα Πανεπιστήμια, από τη νέα γενιά, που θέλουμε όλοι να πιστεύουμε ότι επιθυμεί να ζει ειρηνικά, να έχει ευκαιρίες απασχόλησης και να βλέπει τη ζωή της να βελτιώνεται διαρκώς», εξήγησε. Σημείωσε, δε, ότι παράλληλα με το συνέδριο γίνονται και συναντήσεις των κοσμητόρων των Σχολών Επιστημών Υγείας και των Σχολών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών των Βαλκανίων.

Αύριο, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί η 5η Ετήσια Συνάντηση των Πρυτάνεων της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων, που θα εξετάσει και τις αιτήσεις εισδοχής νέων μελών, ανάμεσα στις οποίες και πέντε ελληνικών πανεπιστημίων. Ο κ.Μήτκας γνωστοποίησε ότι στο περιθώριο των εργασιών της BUA έγιναν και διμερείς επαφές μεταξύ διοικήσεων πανεπιστήμιων, με στόχο να συνεργαστούν σε μεγαλύτερο βάθος. «Ήδη κάποια Πανεπιστήμια έχουν ζητήσει να συνάψουν Σύμφωνα Συνεργασίας με το Αριστοτέλειο, απλώς η δική μας διαδικασία περιλαμβάνει πρώτα την έγκριση από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων, έπειτα από τη Σύγκλητο και μετά την υπογραφή συμφωνίας. Με πολλά από τα πανεπιστήμια της Ένωσης -ιδιαίτερα τα μεγαλύτερα- έχουμε ήδη συμφωνίες συνεργασίας [...] Στην ουσία αυτό το συνέδριο είναι ένα ακόμη βήμα και δείγμα εξωστρέφειας του ΑΠΘ. Αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο μας ως ενός σημαντικού παίκτη στα διεθνή δίκτυα και στις συνεργασίες με άλλα πανεπιστήμια», τόνισε ο πρύτανης.

«Πρότυπο ειρηνικής και βιώσιμης ανάπτυξης η Βαλκανική Ένωση Πανεπιστημίων»

«Η BUA είναι πρότυπο για την ειρηνική και βιώσιμη ανάπτυξη στους τομείς του πολιτισμού, της επιστήμης, της εκπαίδευσης και μας απασχολεί καθημερινά η ιδέα του να αντιμετωπίσουμε από κοινού τα προβλήματα και ζητήματα των κοινωνιών», δήλωσε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου, καθ. Μιρτσέα Ντουμίτρου, μιλώντας για τον ρόλο των Πανεπιστημίων πλέον της αποστολής τους να εκπαιδεύσουν τη νέα γενιά και να κάνουν έρευνα.

«Το δίκτυο της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων, αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά δίκτυα, αν όχι το πιο σημαντικό δίκτυο στην περιοχή. Φτάνουμε σχεδόν τα 80 μέλη που εργαζόμαστε πάνω στους ίδιους στόχους. Τα Πανεπιστήμια στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες στην αντιμετώπιση των ζητημάτων, τα οποία αποτελούν τις προκλήσεις για τις σύγχρονες κοινωνίες. Γενικά θα έπρεπε να είμαστε αισιόδοξοι, έχοντας την οπτική πως υπάρχουν κάποιες λύσεις. Όμως, στις μέρες μας οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι τόσο μεγάλες και ορισμένες φορές τόσο επικίνδυνες, ώστε πρέπει να εργαστούμε πολύ σκληρά προκειμένου να καταλήξουμε στις προτεινόμενες λύσεις», επισήμανε.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου με το ΑΠΘ σημείωσε πως είναι πολύ στενοί οι δεσμοί με τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου.

Ο κ. Ντουμίτρου, που θα είναι ο επόμενος Πρόεδρος της BUA, δήλωσε πως ως καθηγητής Φιλοσοφίας και μελετητής του Αριστοτέλη τον θεωρεί ως τον πιο σημαντικό επιστήμονα και φιλόσοφο όλων των εποχών και ανά τον κόσμο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση