Thumbnail
Dr Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd
Η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το Λύκειο1, που κατατέθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τον Ιανουάριο του 2017, περιλαμβάνει «μεταβολές της δομής του Λυκείου», που θα επιτρέψουν «τη θετική επανασημασιοδότηση της εκπαιδευτικής πράξης εντός του Λυκείου», υπό «προϋποθέσεις». Σύμφωνα με την πρόταση, οι προτεινόμενες μεταβολές «συνδέονται με πρωτοβουλίες γενικότερου χαρακτήρα που αφορούν ήδη τις προηγούμενες βαθμίδες και κυρίως:
 
  • την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των Δημοτικών Σχολείων και την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών υλικών Δημοτικού και Γυμνασίου με στόχο την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων [1η προϋπόθεση],
  • την σύνδεση μεμονωμένων αντικειμένων σε ευρύτερες ενότητες και την καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος συνέργειας των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων (με παράλληλη επιμόρφωσή τους) [2η προϋπόθεση],
  • την αλλαγή περιεχομένων, υλικών και μεθόδων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ερευνητικού προβληματισμού, του ενδιαφέροντος και εντέλει της βαθύτερης κατανόησης αντί της απλής αποστήθισης [3η προϋπόθεση],
  • την κατοχύρωση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης μαθητριών και μαθητών, αλλά και την αλλαγή προσέγγισης στο τι ελέγχεται δια των εξετάσεων (ιδίως των πανελλαδικών) [4η προϋπόθεση]και
  • το σταδιακό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων [5η προϋπόθεση].» 
 
Σύμφωνα με δημοσιεύματα το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β’ Λυκείου τη σχολική χρονιά 2018-2019 θα είναι το ακόλουθο:
 
Τα δημοσιεύματα αυτά ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων που εστίασαν κυρίως στην εισαγωγή μαθημάτων, όπως αυτά των Ερευνητικών Προβλημάτων Φυσικών Επιστημών, των Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και της Χημείας/Βιολογίας  που, ας υποθέσω καλοπροαίρετα, ικανοποιούν την δεύτερη (2η) από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Γράφω παραπάνω «ας υποθέσω καλοπροαίρετα» γιατί το παραπάνω ωρολόγιο πρόγραμμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί από το Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και περιλαμβάνει μόνο τίτλους μαθημάτων και ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα, ενώ το περιεχόμενο των μαθημάτων και οι οδηγίες διδασκαλίας τους είναι άγνωστα. Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν και έχουν ήδη ειπωθεί4 σχετικά με την εισαγωγή αυτών των μαθημάτων. Προσωπικά όμως, στο σημείωμά μου αυτό, θα ήθελα να εστιάσω στις υπόλοιπες προϋποθέσεις της πρότασης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής αλλά και στη χρονική συγκυρία.
 
Κυρίες και κύριοι το σημείωμα αυτό γράφεται την 6η Μαΐου 2018. Τα παιδιά που φέτος παρακολουθούν την Α’ τάξη του Λυκείου ολοκληρώνουν τις προαγωγικές εξετάσεις τους στην Β’ τάξη την 14η Ιουνίου 2018 και ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, επισήμως, ούτε την δομή των επόμενων δύο (2) τάξεων του Λυκείου, ούτε το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρακτική αυτή αντίκειται σε παιδαγωγικές αρχές.    
 
Κυρίες και κύριοι το σημείωμα αυτό γράφεται την 6η Μαΐου 2018. Καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έχει υλοποιηθεί, ούτε καν η δεύτερη (2η), αφού προβλέπει την «παράλληλη επιμόρφωση»  των εκπαιδευτικών. Η μη υλοποίηση των προϋποθέσεων κάθε σχεδιασμού καθιστά επικίνδυνη την εφαρμογή του. 
 
Κυρίες και κύριοι το σημείωμα αυτό γράφεται την 6η Μαΐου 2018 και  με αυτό καλώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να αναβάλει τις σχεδιαζόμενες μεταβολές και να δώσει χρόνο στη δημόσια διαβούλευση, επιδιώκοντας εθνική συναίνεση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μολύβια
ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας - 24η συνεδρίαση 2025: Ενημερωτικό αιρετών της ΔΑΚΕ - Τα θέματα που συζητήθηκαν
Ενημέρωση αιρετών της ΔΑΚΕ στην 24η συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας για το 2025
ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας - 24η συνεδρίαση 2025: Ενημερωτικό αιρετών της ΔΑΚΕ - Τα θέματα που συζητήθηκαν
sholeia_sobades
Σχολεία: Ερώτηση ΚΚΕ στην Κομισιόν για την τραγική κατάσταση και την υποχρηματοδότηση των σχολικών κτιρίων
Αντισεισμικοί κίνδυνοι χωρίς ουσιαστική προστασία- Πολιτικές ευθύνες και ευρωπαϊκή υποχρηματοδότηση
Σχολεία: Ερώτηση ΚΚΕ στην Κομισιόν για την τραγική κατάσταση και την υποχρηματοδότηση των σχολικών κτιρίων
foititikes-ekloges.jpg
Φοιτητικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία- Καταγγελίες κατά της ΔΑΠ από την Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας
Ανακοίνωση των υποψηφίων με την Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας- Ξανά στο ίδιο έργο θεατές – Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ επιχειρεί να αλλοιώσει το αποτέλεσμα των...
Φοιτητικές εκλογές: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία- Καταγγελίες κατά της ΔΑΠ από την Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας