Thumbnail
Αναθέσεις

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η έντονη οικονομική δυσπραγία και οι εντολές των θεσμών για περικοπές στην εκπαίδευση δημιούργησαν νέες συνθήκες στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η δυνατότητα για σωστή λειτουργία της δημόσιας παιδείας, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όλο και περιορίζεται. Εξαιτίας αυτών των συνθηκών, θέλουμε να πιστεύουμε και όχι για άλλους λόγους, φέτος, για πρώτη φορά δόθηκε η ανάθεση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.

Ωστόσο, σε καμιά άλλη ειδικότητα  δεν υπάρχει ούτε μαθησιακή ούτε διδακτική συνάφεια με το αντικείμενο των θεολογικών κατευθύνσεων, βάση των προγραμμάτων σπουδών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις.

Πρώτον, με βάση τα παραπάνω, καθίσταται δεδομένη η ανεπάρκεια οποιουδήποτε άλλου εκπαιδευτικού , πλην του θεολόγου, αν επιχειρήσει να διδάξει Θρησκευτικά.

Δεύτερον, φέτος εφαρμόζονται για πρώτη φορά τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Θρησκευτικά και αν θέλουμε (εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, μαθητές) να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, χρειάζεται το μάθημα να το διδάσκουν οι θεολόγοι και να μην τίθεται το λάθος δίλημμα: ή καθόλου θρησκευτικά, αφού δεν έχει διοριστεί θεολόγος ή διδασκαλία από μη καταρτισμένο εκπαιδευτικό που θα χρησιμοποιηθεί ως «πολλαπλό-εργαλείο».

Τρίτον και σπουδαιότερο, είναι παρακινδυνευμένο για την ομαλή ψυχο-πνευματική ανάπτυξη των εφήβων η λανθασμένη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, όταν εύκολα μπορεί να δημιουργήσει παρανοήσεις, υπερβολές και ψυχικές εντάσεις στους μαθητές. Παιδαγωγικά και μαθησιακά ο θεολόγος χρειάζεται να βρίσκεται εντός του σχολείου, αφ' ενός γιατί είναι ένας επιστήμονας που μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, πέραν της μετάδοσης των γνώσεων και της σωστής προσέγγισης του θρησκευτικού κόσμου, και αφετέρου με την ανάλυση-διευκρίνιση θεολογικών αναζητήσεων, που διαχρονικά δημιουργούνται στην ηλικία της εφηβείας, μια ηλικία κατ' εξοχήν αναζήτησης νοήματος στη ζωή και τις προσωπικές επιλογές. Ειδικά στην εποχή μας, εφόσον ζούμε σε μια ελεύθερη, πολυπολιτισμική κοινωνία αλλά και γενικότερα σε μια παγκόσμια πραγματικότητα που συνεχώς μεταβάλλεται, είναι επιτακτική ανάγκη οι έφηβοι να έχουν μια σωστή θρησκευτική εκπαίδευση, με γνώμονα πάντα τον σεβασμό στην ελεύθερη βούλησή τους.

Θεωρούμε ότι η ανάθεση οποιουδήποτε μαθήματος, πολύ περισσότερο των Θρησκευτικών, σε μη καταρτισμένους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να επαναξιολογηθεί από το Υπουργείο με βάση τα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών, τις μαθησιακές επιπτώσεις αλλά και την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων κάθε ειδικότητας.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΠΑΣΑΘ)

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"