Thumbnail
Αναθέσεις

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η έντονη οικονομική δυσπραγία και οι εντολές των θεσμών για περικοπές στην εκπαίδευση δημιούργησαν νέες συνθήκες στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η δυνατότητα για σωστή λειτουργία της δημόσιας παιδείας, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όλο και περιορίζεται. Εξαιτίας αυτών των συνθηκών, θέλουμε να πιστεύουμε και όχι για άλλους λόγους, φέτος, για πρώτη φορά δόθηκε η ανάθεση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.

Ωστόσο, σε καμιά άλλη ειδικότητα  δεν υπάρχει ούτε μαθησιακή ούτε διδακτική συνάφεια με το αντικείμενο των θεολογικών κατευθύνσεων, βάση των προγραμμάτων σπουδών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις.

Πρώτον, με βάση τα παραπάνω, καθίσταται δεδομένη η ανεπάρκεια οποιουδήποτε άλλου εκπαιδευτικού , πλην του θεολόγου, αν επιχειρήσει να διδάξει Θρησκευτικά.

Δεύτερον, φέτος εφαρμόζονται για πρώτη φορά τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Θρησκευτικά και αν θέλουμε (εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, μαθητές) να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, χρειάζεται το μάθημα να το διδάσκουν οι θεολόγοι και να μην τίθεται το λάθος δίλημμα: ή καθόλου θρησκευτικά, αφού δεν έχει διοριστεί θεολόγος ή διδασκαλία από μη καταρτισμένο εκπαιδευτικό που θα χρησιμοποιηθεί ως «πολλαπλό-εργαλείο».

Τρίτον και σπουδαιότερο, είναι παρακινδυνευμένο για την ομαλή ψυχο-πνευματική ανάπτυξη των εφήβων η λανθασμένη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, όταν εύκολα μπορεί να δημιουργήσει παρανοήσεις, υπερβολές και ψυχικές εντάσεις στους μαθητές. Παιδαγωγικά και μαθησιακά ο θεολόγος χρειάζεται να βρίσκεται εντός του σχολείου, αφ' ενός γιατί είναι ένας επιστήμονας που μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, πέραν της μετάδοσης των γνώσεων και της σωστής προσέγγισης του θρησκευτικού κόσμου, και αφετέρου με την ανάλυση-διευκρίνιση θεολογικών αναζητήσεων, που διαχρονικά δημιουργούνται στην ηλικία της εφηβείας, μια ηλικία κατ' εξοχήν αναζήτησης νοήματος στη ζωή και τις προσωπικές επιλογές. Ειδικά στην εποχή μας, εφόσον ζούμε σε μια ελεύθερη, πολυπολιτισμική κοινωνία αλλά και γενικότερα σε μια παγκόσμια πραγματικότητα που συνεχώς μεταβάλλεται, είναι επιτακτική ανάγκη οι έφηβοι να έχουν μια σωστή θρησκευτική εκπαίδευση, με γνώμονα πάντα τον σεβασμό στην ελεύθερη βούλησή τους.

Θεωρούμε ότι η ανάθεση οποιουδήποτε μαθήματος, πολύ περισσότερο των Θρησκευτικών, σε μη καταρτισμένους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να επαναξιολογηθεί από το Υπουργείο με βάση τα πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών, τις μαθησιακές επιπτώσεις αλλά και την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων κάθε ειδικότητας.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΠΑΣΑΘ)

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kakopoiisi_paidiou
Πατέρας ανάγκαζε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο-Πέθανε από χρόνια κακοποίηση
Ανάγκασε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο με «τρελές» ταχύτητες – Πέθανε 12 ημέρες μετά
Πατέρας ανάγκαζε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο-Πέθανε από χρόνια κακοποίηση
ypaith
Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
Tοποθέτηση εκπαιδευτικών με διετή θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία Δ.Ε για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026
Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία: Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
σχολεία
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για τη διακίνηση ναρκωτικών από σπείρα σε σχολεία
Διέταξε προκαταρκτική εξέταση για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος των διευθυντών και του σχολικού φύλακα
Πάτρα: Παρέμβαση Εισαγγελέα για τη διακίνηση ναρκωτικών από σπείρα σε σχολεία