Thumbnail
Του Γιώργου Διακουμάκου

Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Σύμφωνα με τα όσα μέχρι τώρα έχουν ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων, υπάρχει έντονος προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα ως την διαδικασία της ψηφοφορίας του συλλόγου διδασκόντων για το κατά πόσον το αποτέλεσμα της μοριοδότησης μπορεί να συμβαδίσει με τη θέληση του συλλόγου. Αν (όπως έχουν αφήσει να εννοηθεί) η διαδικασία ψηφοφορίας από το σύλλογο είναι ΜΙΑ και αφορά ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ας δούμε ένα παράδειγμα μοριοδότησης σε ένα σχολείο όπου υπάρχουν δύο υποψήφιοι:

Ας υποθέσουμε ότι τα μέλη του συλλόγου που ψηφίζουν στο συγκεκριμένο σχολείο (χωρίς αυτούς που διατίθενται σε αυτό για λίγες ώρες) είναι 20, όπως συμβαίνει πάνω-κάτω σε πολλά γυμνάσια και λύκεια.

Ο 1ος υποψήφιος:

  • Έχει 19 έτη υπηρεσίας
  • Έχει διατελέσει μία τετραετία διευθυντής
  • Έχει μεταπτυχιακό (όπως τουλάχιστον έχουν όλοι οι εν ενεργεία διευθυντές)
  • Έχει πιστοποίηση στις ΤΠΕ επιπέδου Ι
  • Έχει πιστοποίηση μιας ξένης γλώσσας επιπέδου Β2
  • Αποσπά από το σύλλογο μόνο 4 ΨΗΦΟΥΣ

 

Ο 2ος υποψήφιος:

  • Έχει 16 έτη υπηρεσίας
  • Έχει πιστοποίηση στις ΤΠΕ επιπέδου Ι
  • Έχει πιστοποίηση μιας ξένης γλώσσας επιπέδου Β2
  • Αποσπά από το σύλλογο 16 ΨΗΦΟΥΣ

Τα συνολικά μόριά τους εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:

1ος ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ (ο εν ενεργεία διευθυντής)

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ : ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 14

ΕΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
(1/έτος πέραν της 8ετίας έως 11)

19

ΜΟΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ*

11,00

ΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΠΕΡ.Δ/ΝΤΗ, Δ/ΝΤΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ,ΠΡ. ΓΡΑΦΕΙΟΥ,ΣΧ. ΣΥΜΒ, Δ/ΝΤΗ ΣΧΟΛ.ΜΟΝΑΔΑΣή ΣΕΚ ή ΕΚ, ΠΡ.ΚΕΔΔΥ, ΥΠΕΥΘ ΚΠΕ

4

ΜΟΡΙΑ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 1
(0,5 για κάθε χρόνο έως 2)

2,00

ΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤ ΣΧ ΜΟΝ, ΠΡ.ΕΚΠ/ΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΔ/ΝΤΗ, ΥΠΕΥΘ ΤΟΜΕΑ, ΥΠΕΥΘ ΠΕΡ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ-ΑΓ ΥΓ-ΠΟΛΙΤ ΘΕΜΑΤΩΝ-ΚΕΣΥΠ-ΓΡΑΣΕΠ-ΕΚΦΕ-ΠΛΗΝΕΤ-ΣΣΝ

0

ΜΟΡΙΑ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 2
(0,25 για κάθε χρόνο έως 1)

0,00

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ*
(ΕΩΣ 2)

2,00

ΕΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΥΠΗΡ/ΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ κλπ
(0,25 για κάθε χρόνο έως 1)

0

ΜΟΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ**

0,00

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ & ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ
(ΕΩΣ 14)

13,00

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ :  ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 24

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 4

0,00

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚ0
Χ ή κενό

Χ

ΜΟΡΙΑ 3

3,00

ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ Ή ΤΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ          
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 2

0,00

ΠΤΥΧΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ Ή ΣΧΟΛΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΛΜΕ - ΣΕΛΔΕ - ΠΑΤΕΣ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 1
Χ ή κενό

Χ

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,50

ΠΡΩΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Β2
Χ ή κενό

Χ

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,50

ΠΡΩΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΩΤΕΡΟ  ΤΟΥ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 1

0,00

ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,25

0,00

ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΩΤΕΡΟ  ΤΟΥ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
(ΕΩΣ 9)

4,00

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Πλήθος έγκυρων ψήφων

20

Πλήθος θετικών ψήφων

4

ΜΟΡΙΑ

2,40

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 19,4

 

 

 

2ος ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ : ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 14

ΕΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
(1/έτος πέραν της 8ετίας έως 11)

16

ΜΟΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

8,00

ΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΠΕΡ.Δ/ΝΤΗ, Δ/ΝΤΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ,ΠΡ. ΓΡΑΦΕΙΟΥ,ΣΧ. ΣΥΜΒ, Δ/ΝΤΗ ΣΧΟΛ.ΜΟΝΑΔΑΣή ΣΕΚ ή ΕΚ, ΠΡ.ΚΕΔΔΥ, ΥΠΕΥΘ ΚΠΕ

 0

ΜΟΡΙΑ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 1
(0,5 για κάθε χρόνο έως 2)

0,00

ΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤ ΣΧ ΜΟΝ, ΠΡ.ΕΚΠ/ΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΥΠΟΔ/ΝΤΗ, ΥΠΕΥΘ ΤΟΜΕΑ, ΥΠΕΥΘ ΠΕΡ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ-ΑΓ ΥΓ-ΠΟΛΙΤ ΘΕΜΑΤΩΝ-ΚΕΣΥΠ-ΓΡΑΣΕΠ-ΕΚΦΕ-ΠΛΗΝΕΤ-ΣΣΝ

0

ΜΟΡΙΑ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 2
(0,25 για κάθε χρόνο έως 1)

0,00

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ*
(ΕΩΣ 2)

0,00

ΕΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΥΠΗΡ/ΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ κλπ
(0,25 για κάθε χρόνο έως 1)

0

ΜΟΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ**

0,00

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ & ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ
(ΕΩΣ 14)

8,00

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ :  ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 24

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 4

0,00

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚ0
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 3

0,00

ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ Ή ΤΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ          
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 2

0,00

ΠΤΥΧΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ Ή ΣΧΟΛΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΛΜΕ - ΣΕΛΔΕ - ΠΑΤΕΣ
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 1
Χ ή κενό

Χ

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,50

ΠΡΩΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Β2
Χ ή κενό

Χ

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,50

ΠΡΩΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΩΤΕΡΟ  ΤΟΥ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 1

0,00

ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,25

0,00

ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΩΤΕΡΟ  ΤΟΥ Β2
Χ ή κενό

 

ΜΟΡΙΑ 0,5

0,00

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
(ΕΩΣ 9)

1,00

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Πλήθος έγκυρων ψήφων

20

Πλήθος θετικών ψήφων

16

ΜΟΡΙΑ

9,60

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ 18,6

Παρατηρούμε λοιπόν πως ενώ ο σύλλογος διδασκόντων αξιολογεί αρνητικότατα τον εν ενεργεία διευθυντή και αντιθέτως εμπιστεύεται σχεδόν απόλυτα τον 2ο υποψήφιο, δεν επιτυγχάνεται η επιθυμητή και επιβαλλόμενη αλλαγή στη διοίκηση του σχολείου, απλά και μόνο επειδή ο 1ος υποψήφιος ήταν λίγο "παλαιότερος" και είχε μια (αποτυχημένη) διευθυντική τετραετία.

Για να αρθούν παρόμοιες "δομικές" αδυναμίες του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, που αποτελούν τροχοπέδη στο "αμεσοδημοκρατικό" πλαίσιο,  το οποίο απ΄ ότι φαίνεται προσπαθεί να προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει:

  • Να διενεργείται ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΧΩΡΙΣΤΑ με "ψηφοδέλτια" ΝΑΙ και ΟΧΙ.
  • Ο υποψήφιος που λαμβάνει περισσότερα ΟΧΙ από ΝΑΙ να αποκλείεται από την περαιτέρω διαδικασία επιλογής.

Μόνον έτσι γίνεται σεβαστή η άποψη του συλλόγου διδασκόντων. Αλλιώς, όπως και στο παραπάνω παράδειγμα, πέραν πάσης αμφιβολίας ακόμα και ο πλέον αποτυχημένος διευθυντής, θα βρει τον τρόπο να λάβει 4 ψήφους στους 20 για να συνεχίσει την "καριέρα" του.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Γ.Δ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές