Thumbnail
Στις αλχημείες του Υπουργείου Παιδείας απαντούμε και απαιτούμε

Καθηγητές σε συσκευασία ένα σε τρία και σε πέντε να συμφέρει! 2 ώρες πρίν Ετικέτες: καθηγητές συμφέρει συσκευασία xairekaisar Κι εκεί που πιστεύαμε ότι τα είχαμε δει όλα και τίποτε πλέον δεν μπορεί να μας προκαλέσει έκπληξη έρχεται το υπουργείο Παιδείας με τις νέες αναθέσεις να μας διαψεύσει οικτρά.

Αφού λοιπόν το υπουργείο δημιούργησε μια φαρέτρα μέτρων τα προηγούμενα χρόνια, επώδυνων για την εκπαίδευση (να θυμηθούμε συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αύξηση ωραρίου καθηγητών, αλλαγές στη δομή των σχολείων και στο εξεταστικό σύστημα, αλλαγές στα μαθήματα, αύξηση της διδακτέας ύλης, καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων) με στόχο την συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, έρχεται τώρα να αλλάξει και τις αναθέσεις μαθημάτων.

Στη λογική των ισοδύναμων μέτρων (σαν τέτοια τα περιέγραψε η ηγεσία του υπουργείου απέναντι σε μέτρα όπως η νέα αύξηση του ωραρίου) χωρίς κανένα επιστημονικό, εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό κριτήριο το Υπουργείο Παιδείας έρχεται τώρα να κλείσει πονηρά το μάτι σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς που βλέπουν οι ώρες διδασκαλίας τους να έχουν μειωθεί δραματικά, απόρροια των συνεχών μεταβολών των διδασκομένων μαθημάτων και με ευθύνη του ίδιου του υπουργείου, που χρόνο με το χρόνο αλλάζει μαθήματα και ώρες διδασκαλίας, με θύματα τους μαθητές, τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και, κυρίως, το δημόσιο σχολείο.

Τα αποτελέσματα φανερά:

Α). Στερεί απ’ τους μαθητές τον φυσικό τους δάσκαλο που, με την ανάλογη γνώση και κατάρτιση, θα βάλει τα θεμέλια για τη σωστή, επιστημονική προσέγγιση και εμπέδωση του γνωστικού αντικειμένου.

Β). Εκθέτει τους καθηγητές στους μαθητές, στους γονείς και στην κοινωνία αναγκάζοντας τους να διδάξουν μαθήματα έξω από το ειδικό, επιστημονικό γνωστικό τους πεδίο.

Γ). Υποβαθμίζει το Δημόσιο σχολείο, όπου λίγοι εκπαιδευτικοί τα κάνουν όλα και συμφέρουν, ασχέτως ειδικότητας και πτυχίου, έναντι των ακριβών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που θα προβάλουν την αυστηρά εξειδικευμένη παροχή γνώσεων.

Δ). Επιδεινώνει ακόμη περισσότερο τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών διαλύοντας σχέσεις συναδελφικότητας και δημιουργώντας κλίμα αποδοχής της επερχόμενης αξιολόγησης από δυσαρεστημένους συναδέλφους.

Ε) Υποβαθμίζει τα πτυχία των Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Χωρίς να παραγνωρίζουμε πως κάποιες από τις αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων θα έπρεπε να γίνουν και τόσα χρόνια ειδικότητες εξόφθαλμα αδικούνται, η επιλογή του υπουργείου σήμερα δεν είναι η διόρθωση αδικιών. Αρκεί να δει κανείς πως κάποια μαθήματα, ενώ πρόκειται να διδαχθούν από όλους τους εκπαιδευτικούς ανεξαρτήτου ειδικότητας, για το τρέχον σχολικό έτος αποκλείονται της διδασκαλίας τους συγκεκριμένες ειδικότητες. Καταλαβαίνει λοιπόν και ο πιο ανίδεος πως όλη αυτή η ιστορία δεν γίνεται για να προστατευτούν οι εκπαιδευτικοί, αλλά για να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στις συγκεκριμένες ειδικότητες. Η απόδοση Β’ ανάθεσης σε πάρα πολλές ειδικότητες δεν διαφυλάσσει τη θέση των συναδέλφων αφού οι ώρες Β’ ανάθεσης που μπορεί να πάρει κάποιος είναι συγκεκριμένες και μόνο εφόσον οι ώρες έχουν “περισσέψει” από την ειδικότητα που έχει την Α’ ανάθεση του μαθήματος. Καλύπτει όμως το υπουργείο που με αυτό τον τρόπο αποφεύγει τις προσλήψεις μονίμων ή αναπληρωτών.

Όμως όπως τα “ισοδύναμα” στην οικονομία δεν λειτούργησαν ανασταλτικά απέναντι σε νέα άδικα και επώδυνα μέτρα αλλά συμπληρωματικά, καθώς τελικά εφαρμόστηκαν και τα ισοδύναμα άλλα και τα επώδυνα, έτσι και οι αναθέσεις έρχονται να λειτουργήσουν συμπληρωματικά. Ήδη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε όλους τους τόνους μιλάει για νέα κατάργηση ειδικοτήτων, ενώ διαρρέει πως η τύχη συγκεκριμένων κλάδων ή ειδικοτήτων θα κριθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση, παγιώνοντας την πρακτική μεταβολών στις αναθέσεις χρόνο με το χρόνο, δίνει την δυνατότητα στον εαυτό της να δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα. Μπορεί δηλαδή αύριο, μεταβάλλοντας αναθέσεις, να μετατρέψει ολόκληρους κλάδους σε πλεονασματικούς και να τους στείλει στην “δεξαμενή διαθεσιμοτήτων”. Τότε πιθανά οι σημερινοί “ευνοημένοι” να είναι οι αυριανοί αδικημένοι.

Ο κ. Λοβέρδος, αφού έκανε την αρχή της κατεδάφισης της Δημόσιας υγείας και του ασφαλιστικού, ήρθε τώρα να συνεχίσει τη διάλυση της Δημόσιας παιδείας προς όφελος των δανειστών, αλλά και των ντόπιων επιχειρηματιών του χώρου, συνεχίζοντας το έργο του προκατόχου του και της συγκυβέρνησης.

Στις αλχημείες του Υπουργείου Παιδείας απαντούμε και απαιτούμε:

  • Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
  • Κάλυψη των 22000 κενών, που το ίδιο αποδέχεται πως υπάρχουν, με ίσου αριθμού προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Πηγή: anexartitosima.wordpress.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης: «Με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κλείσουν τα πανεπιστήμια στα νησιά»
«Με πολύ ύπουλο τρόπο επηρεάζει η κεντρική κυβέρνηση τη ζωή σας εδω όπως και σε άλλα νησιά που έχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα»
Κασσελάκης: «Με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κλείσουν τα πανεπιστήμια στα νησιά»
bullying
Πώς μπορείς να γιορτάσεις το Πάσχα;
Κι αν για τον Άγιο Βασίλη κάποια στιγμή απομυθοποιείς το όλο σκηνικό, για το Πάσχα δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο. Είναι, άλλωστε, τόσο ισχυρό το όλο...
Πώς μπορείς να γιορτάσεις το Πάσχα;