Έντονο επεισόδιο σημειώθηκε στη σύσκεψη για το μέλλον της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, όπου ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, και ο δήμαρχος της πόλης, Κώστας Πελετίδης, συγκρούστηκαν ανοιχτά για την υπογειοποίηση του έργου.
Ο δήμαρχος Πάτρας επέμεινε πως η γραμμή πρέπει να περάσει υπόγεια ώστε να μη χαθεί πολύτιμος δημόσιος χώρος στο παραλιακό μέτωπο, ενώ ο κ. Κυρανάκης τον κατηγόρησε ότι υιοθετεί υπερβολικές απαιτήσεις.
«Με όλες αυτές τις μαξιμαλιστικές σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει στην Πάτρα. Μήπως δεν θέλετε τελικά να φτάσει;» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός, με τον κ. Πελετίδη να απαντά οργισμένα: «Τι την περάσατε την Πάτρα; Είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας. Δεν δεχόμαστε ότι η πόλη μας δεν θα έχει τη μεγάλη επένδυση του τρένου όπως πρέπει. Δεν μετέχουμε στη λογική ότι θα περιμένουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση για να αποφασίσουμε. Η επιφανειακή διέλευση που προτείνετε ακυρώνει την ανάπλαση και τη ζωή της πόλης».
Η ένταση κορυφώθηκε όταν ο κ. Κυρανάκης επανέφερε παλαιότερη συζήτησή του με τον δήμαρχο, υποστηρίζοντας ότι εκείνος είχε ζητήσει πλήρη υπογειοποίηση «ακόμη κι αν χρειαστεί να περικοπούν αμυντικές δαπάνες».
«Βλέπω ότι η συζήτηση εκτροχιάζεται, βλέπω ότι ο δήμαρχος δεν θέλει να βρούμε σήμερα λύση, θέλει να φωνάξει, θέλει να κάνει σόου», πρόσθεσε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο κ. Πελετίδης αντέδρασε έντονα, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «μπλοκάρει την ανάπλαση και θέλει να περάσει τις γραμμές μέσα στην πόλη».
Η αποκλιμάκωση και το «άνοιγμα» σε νέα πρόταση
Μετά από αρκετή ώρα αντιπαράθεσης, το κλίμα άρχισε να ηρεμεί, με τον κ. Κυρανάκη να δηλώνει ότι υπάρχει περιθώριο συνεννόησης: «Παρότι μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, βλέπω κοινό έδαφος. Κι εγώ, αν ήμουν κάτοικος της Πάτρας, θα ήθελα πλήρη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο. Σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις οι πολίτες θέλουν αστικές συγκοινωνίες, πράσινο και ανοιχτούς χώρους. Λέμε “ναι” στην ανάπλαση χωρίς τρένο στην επιφάνεια και “ναι” στην τροχιοδρομική λύση μέσα στον χώρο».
Τελικά, ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε πως θα επιστρέψει τον Μάρτιο με νέα, εναλλακτική πρόταση υπογειοποίησης για την Πάτρα. Όπως εξήγησε, ο νέος κύκλος του προγράμματος CEF αφήνει «παράθυρο» επανακατάθεσης σχεδίων που δεν προχώρησαν.
«Θα το επιχειρήσουμε ξανά, αλλά αυτή τη φορά θα το κάνουμε μαζί, με τους Φορείς, με διαφάνεια… Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να πετύχουμε το στόχο μας», είπε, διευκρινίζοντας ότι η πρόταση με τη μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας περιλαμβάνει υπογειοποίηση από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα με μονή σήραγγα, κυρίως για εμπορευματικές – αλλά διαθέσιμη και για επιβατικές – μεταφορές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Νίκος Μακρής