Thumbnail
Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Διεύθυνση Επικοινωνίας:

Χαλάτσογλου Μηλιώνη Λία

[email protected]

Ι. Αγγελοπούλου 58, Θεσσαλονίκη 54352

Τηλ. 2310935352, 2310449554,, κιν. 6944350201, 6947347492, φαξ. 2310453543

 

Αριθμ. Πρωτοκ. 156

Προς

Υπουργό Παιδείας

Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση διεξαγωγής εξετάσεων

Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

Συνήγορο του Παιδιού

Σχετικά με την πρόσφατη εγκύκλιο (Αρ. Πρωτ. Βαθμός Προτ. Φ.251/60745/Β6/30-4-2013)  του Υπουργείου για την προφορική εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η φετινή εγκύκλιος, με θέμα:  Πανελλαδικές εξετάσεις μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξεδόθη 30-4-2013 ακριβώς πριν τις διακοπές του Πάσχα και μόλις εβδομάδες πριν την έναρξη των Πανελληνίων εξετάσεων - παρουσιάζει μια ουσιώδη αλλαγή στις οδηγίες εξέτασης σε σχέση με εκείνες όλων των προηγουμένων ετών.

Συγκεκριμένα:

(4-2013)

Αναφέρει ότι “Στους εξεταζόμενους παρέχεται  ο χρόνος προετοιμασίας, ο οποίος είναι τουλάχιστον ίσος με το χρόνο δυνατής αποχώρησης και δεν μπορεί να υπερβεί τις τρεις ώρες, προκειμένου να μελετήσουν,  να κατανοήσουν τα θέματα και να  κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις  στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή. Όταν  είναι έτοιμοι ή όταν παρέλθει ο τρίωρος χρόνος προετοιμασίας, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά  στην  αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης”. Δηλαδή ότι μετά το τρίωρο που ισχύει για όλους τους εξεταζόμενους των Πανελλαδικών εξετάσεων, τα τετράδια των μαθητών θα κλείνουν και οι μαθητές θα περιμένουν να κληθούν από την επιτροπή.  

(4-2012)

Η αντίστοιχη οδηγία που ίσχυε έως τώρα (Φ.251/45737/Β6/24-04-12) προέβλεπε ότι: «Στους εξεταζόμενους παρέχεται ικανός χρόνος ανάλογα και με το εξεταζόμενο μάθημα, προκειμένου να μελετήσουν, να κατανοήσουν τα θέματα και να κρατήσουν, εφόσον το επιθυμούν, σημειώσεις στο τετράδιο τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν θα προσέλθουν στην επιτροπή.  Όταν είναι έτοιμοι ή όταν κατά την κρίση της επιτροπής παρέλθει ο απαιτούμενος για την προετοιμασία τους χρόνος, προσέρχεται ο κάθε ένας ξεχωριστά στην αίθουσα όπου παρευρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Εξέτασης».

Με βάση την παραπάνω αλλαγή οδηγίας προκαλείται μια ουσιώδης μεταβολή στην αξιολόγηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Ουσιαστικά τους στερείται σχετική ευελιξία πάνω στο χρόνο σκέψης, επεξεργασίας και εξέτασης (ο όποιος συνήθως δίδεται παγκοσμίως, μεταξύ άλλων ρυθμίσεων, στις εξετάσεις των μαθητών αυτών) με δεδομένα:

1.     Η αργή ανάγνωση, η αργή επεξεργασία πληροφοριών και αργή απόδοση γνώσεων είναι ένα από τα χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία.

2.    Πολλοί από τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν γλωσσικές δυσκολίες κατανόησης που αφορούν την κατανόηση οδηγιών, την αντίληψη 2 ή πολλαπλών βημάτων, της μεταφορικής χρήσης της γλώσσας κλπ.

3.    Μπορεί να περάσουν μέχρι και 3 ώρες, με κλειστά τα πρόχειρα, μέχρι να κληθούν από την επιτροπή να αποδείξουν τις γνώσεις τους όπου θα πρέπει να μπορέσουν να επανακτήσουν τον ρυθμό σκέψεων τους. (Χαρακτηριστικό των δυσκολιών τους είναι η αργή ανάκληση πληροφοριών)

Θεωρούμε ότι καταφανώς αδικούνται όταν καλούνται στην Ελλάδα να σκεφτούν για να αποδείξουν τις γνώσεις τους στα ίδια χρονικά πλαίσια με αυτά μαθητών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο επιπλέον χρόνος τον οποίο χρειάζονται προκειμένου να σκεφτούν και να κρατήσουν σημειώσεις είναι εξίσου αν όχι περισσότερο σημαντικός από τον επιπλέον χρόνο που χρειάζονται για να αποδώσουν προφορικά τις γνώσεις τους.

4.    Η ενημέρωση του Υπουργείου τον Δεκέμβριο του 2012 των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 (Αρ. Πρωτ. Φ 251/154284/Β6/06—12-2012) με κανένα τρόπο δεν προετοίμαζε τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τέτοια αλλαγή στον τρόπο εξέτασής τους. Θεωρούμε λοιπόν ότι έχει συντελεστεί  απρόβλεπτη αλλαγή των συνθηκών εξέτασής τους την τελευταία στιγμή καθώς οι περισσότεροι το έμαθαν την πρώτη ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων κι ενώ είχαν προετοιμαστεί με βάση την προηγούμενη εγκύκλιο.

Θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή τελείται μια κατάφορη αδικία εις βάρος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως προς την αξιολόγησή τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Περιμένουμε διευκρινήσεις από την πλευρά του Υπουργείου σχετικά με το σκεπτικό της εγκυκλίου.  

Απαιτούμε άμεση διευκρινιστική ερμηνεία της νέας εγκυκλίου η οποία να επιτρέπει στην επιτροπή να κρίνει το πότε έχει παρέλθει ο απαιτούμενος για την προετοιμασία των μαθητών χρόνος, σύμφωνα με την εγκύκλιο Φ.251/45737/Β6/24-04-12. Σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε νομικές λύσεις ενάντια στην διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων του 2013.

Η γραμματέας                                               Η πρόεδρος

 

Μηλιώνη Λία                                                 Μπάρου Γεωργία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολική βία
ΟΛΜΕ για την επίθεση με σφυρί και μαχαίρι σε σχολείο: Αβοήθητοι οι εκπαιδευτικοί ενώ η πολιτεία περιμένει λύσεις από μια πλατφόρμα
Η ΟΛΜΕ ζητά την άμεση λήψη μέτρων, όπως πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο, αντισταθμιστικά μέτρα, υποστηρικτικές δομές για...
ΟΛΜΕ για την επίθεση με σφυρί και μαχαίρι σε σχολείο: Αβοήθητοι οι εκπαιδευτικοί ενώ η πολιτεία περιμένει λύσεις από μια πλατφόρμα
άνεργοι
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα
Μέχρι 5 Απριλίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης με έμφαση στην πράσινη οικονομία και τις γυναίκες και επιχορήγηση 12.264 ευρώ για κάθε θέση...
ΔΥΠΑ: 5.000 θέσεις για ανέργους με μισθό 12.264 ευρώ- Ποιους αφορά το πρόγραμμα