«Στέρησαν τη δυνατότητα από 100 παιδιά να σπουδάσουν αυτό που ήθελαν, προσπαθώντας να δείξουν ότι είναι μια «απαιτητική σχολή», εκμεταλλευόμενοι την παράλογη νομοθεσία των ΕΒΕ που επέβαλε το υπουργείο» τονίζει η Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτικών - Αρχιτεκτόνων - Τοπογράφων Μηχανικών σε δελτίο τύπου.
Μεταξύ άλλων, υπογραμμίζουν πως η Αρχιτεκτονική Ξάνθης είχε θέσει υψηλή βάση εισαγωγής καθώς «αγνοούσε» πως τα ειδικά μαθήματα καταργήθηκαν στα Γενικά Λύκεια από το υπουργείο και πως οι μαθητές ή θα έπρεπε να προετοιμαστούν στον ιδιωτικό τομέα ή να παρακολουθήσουν την ενισχυτική που ξεκίνησε μόλις 2 μήνες πριν την έναρξη των εξετάσεων.
Αναλυτικά το δελτίο τύπου:
ΘΕΜΑ : H Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό
Για πρώτη φορά στην ιστορία λειτουργίας των αρχιτεκτονικών σχολών της Ελλάδας παρουσιάζεται το φαινόμενο της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ξάνθη όπου κανείς υποψήφιος από τους μαθητές ΓΕΛ δεν κατάφερε να εισαχθεί. Η εν λόγω Σχολή έχει 10 εισακτέους, από διάφορες κατηγορίες υποψηφίων σε σύνολο 108 θέσεων. Άρα φέτος η Αρχιτεκτονική Σχολή Ξάνθης θα λειτουργήσει στο πρώτο έτος με μόνο 10 φοιτητές που εισήχθησαν από τα ΕΠΑΛ και από το σύστημα 10% των περσινών υποψηφίων, ενώ έμειναν κενές 98 θέσεις.
Η περιβόητη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) και η Σύγκλητος του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου αποφάσισε, ότι θα πρέπει, να βάλει συντελεστή 1,1 όχι μόνο στα Γενικά μαθήματα αλλά και στα δύο ειδικά μαθήματα (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο).
Αποτέλεσμα: Κανείς υποψήφιος από τα Γενικά Λύκεια της Χώρας δεν κατάφερε να εισαχθεί φέτος στη σχολή. Με δέκα πρωτοετείς φοιτητές θα πορευτεί η σχολή αυτή, αφήνοντας ικανότατα παιδιά απ’έξω., που ίσως δεν κατάφεραν να πιάσουν την υψηλότατη ΕΒΕ στα σχέδια. Στέρησαν τη δυνατότητα από 100 παιδιά να σπουδάσουν αυτό που ήθελαν, προσπαθώντας να δείξουν ότι είναι μια «απαιτητική σχολή», εκμεταλλευόμενοι την παράλογη νομοθεσία των ΕΒΕ που επέβαλε το υπουργείο.
Για να γίνει κατανοητό τι συμβαίνει για να περάσει κάποιος σε σχολές που απαιτούν ειδικά μαθήματα και ειδικά στις αρχιτεκτονικές, ο υποψήφιος θα πρέπει να πληροί τρεις ΕΒΕ.
Η Αρχιτεκτονική της Ξάνθης έβαλε υψηλό συντελεστή ΕΒΕ, (μάλλον για λόγους μεγαλοιδεατισμού) με αποτέλεσμα:
1) η ΕΒΕ στο γραμμικό να είναι 17,08
2) η ΕΒΕ στο ελεύθερο 15,43
3) η ΕΒΕ της σχολής 14,45
Άρα ακόμα και αν κάποιος έχει γράψει σε όλα 20 και έχει γραμμικό 17 δεν περνάει. Να σημειωθεί ότι πάντα υπήρχε η βάση του 10 για τα ειδικά μαθήματα. Άλλο όμως το 10 και άλλο το 17!
Πιθανόν στην αρχιτεκτονική της Ξάνθης δεν γνώριζαν, ότι τα ειδικά μαθήματα καταργήθηκαν ως διδασκόμενα μαθήματα στα Γενικά Λύκεια της χώρας από το Υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές θα έπρεπε να προετοιμαστούν στον ιδιωτικό τομέα (φροντιστήρια) ή να παρακολουθήσουν την “ενισχυτική” που ξεκίνησε διαδικτυακά 2 μήνες ριν τις εξετάσεις!
Όσοι διδάσκουμε τα σχέδια, γραμμικό και ελεύθερο, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αφενός τα σχέδια δεν διδάσκονται "εξ αποστάσεως" και αφετέρου ότι δύο ώρες την εβδομάδα δεν αρκούν για προετοιμασία μαθητών για πανελλαδικές εξετάσεις σε 6ωρο εξεταζόμενο μάθημα.
Φυσικά όλοι οι μαθητές που ενδιαφέρονταν πήραν το μήνυμα πως πρέπει να πάνε σε φροντιστήρια, να πληρώσουν για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των μαθημάτων αυτών.
Η μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, λόγω της ΕΒΕ, δεν είναι απεγκλωβισμός, είναι απλά κοινωνικός αποκλεισμός.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη