Πανελλαδικές: Η διόρθωση της αδικίας σε βάρος των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα απαιτεί ηγεσία με ισχυρή βούληση
Ανοιχτή επιστολή γονέα υποψηφίου των πανελλαδικών με το παλαιό σύστημα στην υπουργό Παιδείας

Αξιότιμη κυρία  Υπουργέ,

Ως γονέας απόφοιτου  παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τη μεγάλη αντίδραση που έχει ξεσπάσει σχετικά  με το ποσοστό των θέσεων που έχει ανακοινώσει το υπουργείο για τους απόφοιτους που διαγωνίστηκαν με το παλαιό σύστημα. Με τα έως τώρα δεδομένα  και το ποσοστό που έχει ανακοινωθεί (9,51%) η αδικία, ιδιαίτερα στα άτομα του 3ου επιστημονικού πεδίου, είναι προφανής.

 Οι λόγοι είναι γνωστοί: 

  1. Γνωρίζαμε  ότι σύμφωνα με τον Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019 «θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς».
  2. Η αναλογία είναι, 2.233/13.215 ( παλαιών / έναντι καινούριων) = 16,9%.
  3. Το ποσοστό εισαγωγής που καθορίστηκε εκ νέου από το ΦΕΚ 2221/Β/11-06-2020 ουσιαστικά ένα μήνα πριν τις εξετάσεις, δεν έδινε καμία δυνατότητα παρέμβασης ή διόρθωσης  των  υποψηφίων με το παλιό   να επιλέξουν με ποιο σύστημα εισαγωγής θα διαγωνισθούν ( καινούριο ή παλιό). Απλά εγκλωβιστήκαν σε μια υπουργική απόφαση που άλλαζε τα ποσοστά χωρίς καθόλου να   μπορούν να  αντιδράσουν…και έτσι φτάσαμε  στο σήμερα. 

Οι απαντήσεις που δόθηκαν από το υπουργείο σας μέχρι σήμερα, όπως,  ότι  οι υποψήφιοι ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα γνώριζαν το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ / είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν / με τον ίδιο τρόπο υπολογίστηκε το ποσοστό και το 2016 (ΔΤ ΥΠΑΙΘ/20-07-20)κ.τ.λ. δεν ευσταθούν. Και η αλήθεια αποδεικνύεται περίτρανα  από τα παραπάνω.

Θα ήθελα μάλιστα σε αυτό το σημείο, να σας θυμίσω το σάλο που είχε ξεσπάσει  το 2016,  σε ανάλογη περίπτωση τότε,  με παλιό και καινούριο σύστημα,  με σχετικές ερωτήσεις  στη Βουλή των Ελλήνων  /αρ. πρωτ. 2400 /05-12-2019 κ.α.

Κυρία Υπουργέ, είναι παραπάνω από σαφές ότι υπάρχει κατάφορη αδικία σε μια μερίδα παιδιών που επέλεξαν ξανά να μπουν στην επίπονη διαδικασία των πανελλαδικών      (με ότι αυτό συνεπάγεται)    δοκιμάζοντας να αγωνιστούν με ίσους όρους, όπως τουλάχιστον πίστευαν,  για την επιτυχία  του απόλυτου, που απαιτούν οι υψηλόβαθμες σχολές και  οι επιστήμες του 3ου πεδίου.

Στην προσπάθεια αυτών των παιδιών να κάνουν  πράξη τα  όνειρά τους,  η  συντεταγμένη πολιτεία και το επίσημο κράτος, όχι απλά δεν υποστηρίζει τη δικαιοσύνη την  ισονομία και την ισοπολιτεία, όπως επιβάλλει μια ευνομούμενη πολιτεία, αλλά αντίθετα  τα καταδικάζει. Χωρίς καμία ισχυρή βούληση για  να διορθώσει τα πράγματα  όπως απαιτεί μια σύγχρονη κοινωνία σ ένα σύγχρονο κόσμο, ακόμα και τώρα υποστηρίζει το άδικο. Η πρακτική αυτή αμαυρώνει τόσο τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων όσο και την δημοκρατική αντίληψη του υπουργείου, που όπως φαίνεται μεριμνά για τους πολλούς και αδιαφορεί για τους λίγους.

Όλα τα παραπάνω προκύπτουν και δημοσιοποιούνται κι  από σπουδαίους αναλυτές που έχουν αρθρογραφήσει σχετικά αλλά και από επερωτήσεις που έχουν ήδη κατατεθεί σχετικά  στην Βουλή των Ελλήνων

Θα  ήθελα επίσης κ. Υπουργέ,  να βάλω ακόμα ένα θέμα ηθικής τάξεως,  που θα πρέπει κατά την γνώμη μου   να λάβετε  πολύ σοβαρά υπόψιν σας:

Πώς γίνεται  φέτος να δούμε στις  ιατρικές σχολές ( σύμφωνα με στατιστικούς αναλυτές)  να μπαίνουν παιδιά  με μόρια από περίπου 17. 350-17.500  του νέου συστήματος  και να μένουν εκτός παιδιά που έχουν γράψει 18.350-18.400) του παλαιού συστήματος;

Αυτή η διαφορά που φαίνεται ότι θα προκύψει  (των περίπου 1000 μορίων)  από αναλύσεις σπουδαίων αναλυτών δεν σας προβληματίζει; Tο θεωρείτε φυσιολογικό;  δίκαιο; αξιοκρατικό;

 Ειλικρινά, τι μπορείτε να  μας  απαντήσετε; Ότι υπήρχαν δύο διαφορετικοί κόσμοι; Ότι ήταν διαφορετικές εξετάσεις; Ότι όλο αυτό αφοράει λίγα παιδιά,  οπότε ας  τα θυσιάσουμε;   Ή ότι τα παιδιά αυτά είναι παιδιά  ενός κατώτερου θεού;   

Δεν νομίζετε ότι αυτή η διαφορά αν προκύψει  σ’ ένα  κοινό αγώνα, αυτό των πανελλήνιων εξετάσεων  με ίσους  όρους   όπως θέλετε να λέτε,  είναι οξύμωρη,  παράξενη, άδικη και ουσιαστικά  υποβαθμίζει μια τόσο σπουδαία σχολή αλλά και   αυτή καθαυτή την επιστήμη; 

Κλείνοντας, και αφού  η    ευθύνη όπως προκύπτει βαραίνει αποκλειστικά  εσάς και το υπουργείο στο οποίο ηγείστε,  πάρετε το   θάρρος και τη ισχυρή  βούληση  δείχνοντας ηγεσία με διαφορετικές πρακτικές από αυτές  του παρελθόντος, να αποκαταστήσετε την έννομη τάξη και να  άρετε την αδικία. Είναι σίγουρο ότι αυτό, εκτός των άλλων, θα  βοηθήσει   στην δημιουργία  αλλαγής   κουλτούρας  και εμπέδωσης,  αισθήματος δικαίου,     που τόσο το   έχει ανάγκη και η κοινωνία  μας, οι πολίτες μας, όσο φυσικά και οι νέοι μας,  για ένα κράτος που θα αναπτύσσεται και θα προοδεύει. Για ένα κράτος που  θα σέβεται τους πολίτες του,  δημιουργώντας αξία στο να είναι   πολίτης αυτού του κράτους.

Με μεγάλη εκτίμηση και  βαθιά πεποίθηση,  ότι θα σκύψετε πάνω στο πρόβλημα με ισχυρή βούληση και θέληση,   διορθώνοντας την απόλυτη αδικία και αφήνοντας έτσι με την ηγεσία σας,   κληρονομιά,  ένα καλύτερο κόσμο.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Γ.Α

Ο γονέας απόφοιτου μαθητή, που έδωσε με το παλαιό σύστημα

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΠΙΝΑΚΕΣ: Αυτά είναι τα σεμινάρια που δίνουν μόρια και έχουν ανοικτές αιτήσεις
 

 

σχετικά άρθρα

Παρέμβαση ΣΑΚΕΑ για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Παρέμβαση ΣΑΚΕΑ για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Επιστολή του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Παρέμβαση ΣΑΚΕΑ για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών
Η χρήση μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους δημόσιους χώρους και στους 19 δήμους των Βρυξελλών, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο.
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών