υποβρύχιο
«Ακούστηκε πρόσθετη ακουστική ανατροφοδότηση που θα βοηθήσει στην καθοδήγηση των επιφανειακών μέσων και θα υποδείξει επίσης συνεχή ελπίδα για επιζώντες»

Τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan στα βάθη του Ατλαντικού άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά την Τρίτη, σύμφωνα με εσωτερική κυβερνητική ενημέρωση για τις εξελίξεις στην έρευνα, την οποία επικαλείται το αμερικανικό δίκτυο CNN.

Τέσσερις ώρες μετά, και αφού μπήκαν στην έρευνα περισσότερες συσκευές σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα, χωρίς ωστόσο να γίνεται σαφές πότε ακούστηκε το χτύπημα την Τρίτη ή για πόση ώρα.

Ωστόσο, μεταγενέστερη ενημέρωση που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».

«Ακούστηκε πρόσθετη ακουστική ανατροφοδότηση που θα βοηθήσει στην καθοδήγηση των επιφανειακών μέσων και θα υποδείξει επίσης συνεχή ελπίδα για επιζώντες», αναφέρεται στο σημείωμα.

Ένα καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση, αλλά ένα άλλο πλοίο που επρόκειτο να ερευνήσει εκτράπηκε για να βοηθήσει στην έρευνα της ακουστικής ανατροφοδότησης, σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση.

Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης εργάζεται για την εξεύρεση ενός υποβρύχιου τηλεχειριζόμενου οχήματος που θα βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.

Τα πιθανά σενάρια για την εξαφάνιση του υποβρυχίου

Σύμφωνα με ανάλυση του Guardian ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι η εμπλοκή του υποβρυχίου στα συντρίμμια του Τιτανικού και προβλήματα με την επικοινωνία και το ρεύμα.

Τα συντρίμμια του πλοίου, που βρίσκονται σε βάθος 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, είναι διασκορπισμένα και επικίνδυνα.

«Υπάρχουν παντού κομμάτια και συντρίμμια του πλοίου», δήλωσε ο Frank Owen, συνταξιούχος αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.

Η επαφή χάθηκε μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του υποβρυχίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή στον πυθμένα, ανέφερε.

Το υποβρύχιο έχει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά είναι πιο αργός όσο πιο βαθιά πηγαίνει.

Σε περίπτωση εμπλοκής, διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένος με βαρίδια, τα οποία μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να τον ανεβάσουν στην επιφάνεια. Διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα και φώτα που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις βρεθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή.

Ένα άλλο σενάριο, είναι να υπήρξε διαρροή. Στο σενάριο αυτό η τύχη του υποβρυχίου δεν είναι καλή, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα και δεν μπορεί να ξαναβγεί με τη δική του δύναμη, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», πρόσθεσε. «Εάν το υποβρύχιο βρίσκεται στον πυθμένα και παραμένει άθικτο, είναι ελάχιστα τα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες».

Ο Chris Parry, απόστρατος αντιναύαρχος του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, δήλωσε στο Sky News ότι η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση».

«Ο Τιτανικός βρίσκεται σε μία τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω. Έτσι, η προσπάθεια να εντοπιστεί με το σόναρ, ώστε να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dieythyntes
Σχολεία και διοικητική ασφυξία: Στο κέντρο του λαβύρινθου βρίσκεται ο διευθυντής
Η ανάγκη αποφόρτισης του διοικητικού έργου των σχολικών μονάδων δεν είναι συντεχνιακό αίτημα. Είναι βαθιά παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα.
Σχολεία και διοικητική ασφυξία: Στο κέντρο του λαβύρινθου βρίσκεται ο διευθυντής
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η μισθοδοσία των 180.000 μονίμων και αναπληρωτών
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΙΑΣ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που μισθοδοτούνται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 71.095 ενώ στη Δευτεροβάθμια είναι...
Εκπαιδευτικοί: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η μισθοδοσία των 180.000 μονίμων και αναπληρωτών