Στην καταδίκη 57 αγροτών και κτηνοτρόφων από την Κρήτη προχώρησε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, κρίνοντάς τους ένοχους για την πολύκροτη υπόθεση των παράνομων ευρωπαϊκών επιδοτήσεων μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Αντίθετα, η δικαστική έδρα έκρινε, κατά πλειοψηφία, αθώα μία παραγωγό, κάνοντας δεκτό τον αυτοτελή ισχυρισμό της περί εξάλειψης του αξιοποίνου. Η συγκεκριμένη κατηγορούμενη επέστρεψε ολοσχερώς και εντόκως στο ελληνικό δημόσιο το χρηματικό ποσό που είχε εισπράξει, το οποίο άγγιζε τις 30.000 ευρώ.
Το κατηγορητήριο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας
Η δικαστική έρευνα, η οποία διεξήχθη υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (EPPO), αποκάλυψε μια καλοστημένη κομπίνα. Σύμφωνα με το επίσημο κατηγορητήριο, οι 57 εμπλεκόμενοι εμφάνιζαν ψευδή στοιχεία στο σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, διεκδικώντας ενισχύσεις χιλιάδων ευρώ.
Το παράδοξο της υπόθεσης έγκειται στη γεωγραφική απόσταση, καθώς οι παραγωγοί με έδρα την Κρήτη δήλωναν εκτάσεις εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, στην περιοχή της Καστοριάς.
Οι εκτάσεις αυτές παρουσιάζονταν στο σύστημα ως επιλέξιμοι βοσκότοποι για κτηνοτροφική χρήση, σαν αγροτεμάχια για καλλιέργεια ελιάς, ακόμα και ως γεωργικές εκτάσεις για καλλιέργεια αμυγδαλιών.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, το δικαστήριο προχώρησε σε μετατροπή των κατηγοριών για ορισμένους εκ των εμπλεκομένων, διορθώνοντας παράλληλα προς τα κάτω τα τελικά ποσά των επιδοτήσεων σε σχέση με όσα αναγράφονταν στο αρχικό κατηγορητήριο.
Οι καταδικασθέντες επέλεξαν να μην εμφανιστούν αυτοπροσώπως στο δικαστήριο και εκπροσωπήθηκαν από τους πληρεξούσιους δικηγόρους τους. Μετά την ετυμηγορία επί της ενοχής, οι συνήγοροι υπεράσπισης κατέθεσαν αιτήματα για την αναγνώριση ελαφρυντικών περιστάσεων.
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών ανακοίνωσε τη διακοπή της συνεδρίασης για την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Ιουλίου 2026. Κατά τη συγκεκριμένη δικάσιμο, η έδρα αναμένεται να αποφανθεί επί των ελαφρυντικών και να ανακοινώσει τις τελικές ποινές που θα επιβληθούν στους καταδικασθέντες.