Τρένο
Ο σιδηρόδρομος Κορίνθου – Καλαμάτας ξαναζωντανεύει: Τα νέα ηλεκτρικά τρένα με μπαταρία φέρνουν τη βιώσιμη μετακίνηση στην Πελοπόννησο

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επαναλειτουργία της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής στην Πελοπόννησο παρουσίασε η Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων σε συνεργασία με τη γερμανική Nossen-Riesaer Eisenbahn-Compagnie (NRE GmbH), γνωστή για τη διαχείριση σιδηροδρομικών υποδομών στη Σαξονία.

Το πρώτο βήμα αφορά τη δημιουργία προαστιακού δικτύου στη Μεσσηνία, με στόχο να συνδέσει κατοίκους και τουρίστες με ένα πράσινο και αθόρυβο μέσο μετακίνησης.

Το σχέδιο χωρίζεται σε τρεις φάσεις:

  1. Τουριστική λειτουργία τμήματος Μύλοι–Στενό/Τρίπολη, με συνδυαστικές εκδρομές (τρένο–λεωφορείο, τρένο–ποδήλατο, τρένο–πεζοπορία).

  2. Λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου Καλαμάτας με ηλεκτροκίνητους συρμούς μπαταρίας, οι οποίοι μπορούν να επιδοτηθούν από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  3. Κανονική επιβατική κίνηση στο σύνολο του άξονα Κόρινθος–Άργος–Ναύπλιο/Τρίπολη, με σύνδεση στο δίκτυο κανονικού εύρους στην Κόρινθο.

Το επιχειρησιακό πλάνο περιλαμβάνει: έλεγχο γεφυρών, συντήρηση γραμμών, επισκευή τροχαίου υλικού και εγκατάσταση ψηφιακού συστήματος εισιτηρίων. Ήδη έχει ξεκινήσει μελέτη κόστους και βιωσιμότητας για τα δύο πρώτα στάδια, ενώ επόμενες ενέργειες περιλαμβάνουν συναντήσεις με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Γιώργο Παληό, και επαφές με δήμους κατά μήκος της γραμμής.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής κληρονομιάς της Πελοποννήσου ως μοχλού βιώσιμης ανάπτυξης, με συνδυασμό τουριστικής, προαστιακής και εμπορικής χρήσης, ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες.

Τα ηλεκτρικά τρένα μπαταρίας φέρνουν την επανάσταση

Τα Battery Electric Trains (BEMU) αποτελούν τη νέα τάση στις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές. Τα τρένα μπορούν να κινηθούν και σε μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές, αξιοποιώντας ενσωματωμένες μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας. Οι μπαταρίες φορτίζονται αυτόματα στα ηλεκτροδοτούμενα τμήματα ή μέσω αναγεννητικής πέδησης κατά το φρενάρισμα, προσφέροντας αυτονομία 80–120 χιλιομέτρων.

Αυτό επιτρέπει τη λειτουργία προαστιακών και τοπικών δρομολογίων χωρίς ανάγκη πλήρους ηλεκτροδότησης της γραμμής, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η τεχνολογία έχει ήδη εφαρμοστεί σε χώρες όπως η Γερμανία, με τα μοντέλα Mireo Plus B (Siemens) και Coradia Continental BEMU (Alstom) να κυκλοφορούν σε κανονικές γραμμές από το 2023, καθώς και στη Σουηδία, Ιταλία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Για τη Μεσσηνία, αυτά τα τρένα αποτελούν ρεαλιστική και βιώσιμη λύση για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου προαστιακού δικτύου, συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής, οικολογία και οικονομία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νυρεμ
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας: Επιστροφές, ιστορικά δράματα και αιματοβαμμένες σάτιρες
Από την υπαρξιακή ενδοσκόπηση έως την πολιτική σάτιρα και τον ψυχολογικό τρόμο, η εβδομάδα υπόσχεται σινεμά για κάθε γούστο
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας: Επιστροφές, ιστορικά δράματα και αιματοβαμμένες σάτιρες