Δρόμοι στην Αθήνα
Απόδραση από το μποτιλιάρισμα: Στην τελική ευθεία ο νέος άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα

Ένα μεγάλο οδικό έργο, που στοχεύει στην εκτροπή κυκλοφορίας από τον υπερφορτωμένο Κηφισό, βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο του σχεδιασμού για τη βελτίωση των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Ο λόγος για τον προτεινόμενο νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, δημιουργώντας μια βορειοδυτική παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Λεωφόρου Κηφισού αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα για τους οδηγούς της Αττικής, καθώς πρόκειται για έναν από τους πιο κορεσμένους άξονες της χώρας, με χιλιάδες οχήματα να κινούνται καθημερινά με καθυστερήσεις και απώλειες χρόνου. Η ανάγκη για εναλλακτικές διαδρομές και αποσυμφόρηση των βασικών αρτηριών έχει τεθεί επανειλημμένα στο τραπέζι τόσο από ειδικούς όσο και από την πολιτεία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η προώθηση του νέου οδικού άξονα εντάσσεται στη λογική δημιουργίας μιας εναλλακτικής διαδρομής για εμπορευματικές και διαμπερείς μετακινήσεις, κυρίως βαρέων οχημάτων, που σήμερα επιβαρύνουν σημαντικά τον Κηφισό και τις γειτονικές περιοχές της Δυτικής Αττικής.

Το έργο προωθείται από ιδιωτικό φορέα στο πλαίσιο του μηχανισμού των Πρότυπων Προτάσεων, μέσω του οποίου επενδυτές καταθέτουν πλήρεις τεχνικοοικονομικές μελέτες, προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους υλοποίησης και χρηματοδότησης. Η πρόταση βρίσκεται υπό αξιολόγηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και, εφόσον εγκριθεί, θα ακολουθήσει δημόσιος διαγωνισμός.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και αναμενόμενες επιπτώσεις

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η νέα αρτηρία θα ξεκινά από τα Οινόφυτα, διασχίζοντας περιοχές της Βοιωτίας και της Δυτικής Αττικής, και θα καταλήγει στην περιοχή του Αγίου Λουκά, με σύνδεση στην Αττική Οδό. Η χάραξη έχει στόχο να εξυπηρετήσει εμπορευματικές ροές από το λιμάνι της Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα, μειώνοντας την πίεση στο Θριάσιο Πεδίο και τους κύριους οδικούς κόμβους της πρωτεύουσας.

Εκτιμάται ότι η λειτουργία του νέου δρόμου θα επιτρέψει σημαντική αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού, ειδικά από τη διέλευση βαρέων οχημάτων, προσφέροντας βελτιωμένες συνθήκες για την καθημερινή κυκλοφορία χιλιάδων ΙΧ και λεωφορείων.

Από την ακύρωση στην επαναφορά

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιδέα του έργου δεν είναι νέα. Το αρχικό πλάνο, γνωστό ως οδικός άξονας Ελευσίνα–Θήβα–Υλίκη, προέβλεπε τη σύνδεση της Βοιωτίας με την Αττική Οδό, ωστόσο το 2015 η υλοποίηση ανεστάλη. Τότε εκφράστηκαν ανησυχίες για ενδεχόμενες νομικές προσφυγές παραχωρησιούχων άλλων αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι εκτιμούσαν ότι θα επηρεάζονταν αρνητικά από τη μείωση των διελεύσεων στα δικά τους δίκτυα.

Πλέον, η πολιτική ηγεσία έχει αναγνωρίσει τη σημασία του έργου, με κυβερνητικά στελέχη να δηλώνουν ότι η ανακούφιση του Κηφισού αποτελεί προτεραιότητα, ειδικά καθώς η Αττική συνεχίζει να αντιμετωπίζει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα και έλλειψη εναλλακτικών οδικών επιλογών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ
Μητσοτάκης: Σημαντικό βήμα η δήλωση της Χαμάς, οι όμηροι πρέπει να απελευθερωθούν και να σταματήσουν οι εχθροπραξίες
Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη
Μητσοτάκης: Σημαντικό βήμα η δήλωση της Χαμάς, οι όμηροι πρέπει να απελευθερωθούν και να σταματήσουν οι εχθροπραξίες