Τέλος στον παραδοσιακό δακτύλιο της Αθήνας- Νέο σύστημα κυκλοφορίας το 2025
Ο παραδοσιακός δακτύλιος με ζυγά και μονά στην Αθήνα φτάνει στο τέλος του. Το νέο σύστημα θα βασίζεται στην τεχνολογία, στις εκπομπές CO₂ των οχημάτων και στην προτεραιότητα στα ηλεκτρικά και Euro 6.

Ο παραδοσιακός δακτύλιος της Αθήνας, που για δεκαετίες καθόριζε την κυκλοφορία με τα ζυγά και μονά, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος του.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, το παλαιό σύστημα θεωρείται πλέον παρωχημένο και αναποτελεσματικό για τον περιορισμό της κυκλοφορίας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο στόχος του νέου συστήματος

Το νέο πλαίσιο κυκλοφορίας θα βασίζεται στην τεχνολογία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων. Στόχος είναι η έξοδος από το κέντρο των πιο παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, όπως:

  • Euro 1 (από 1992)

  • Euro 2 (από 1996)

  • Euro 3 (από 2000)

  • Euro 4 (από 2005)

Αυτά τα οχήματα εκπέμπουν πολλαπλάσιους ρύπους και θεωρούνται υπεύθυνα για το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης στο κέντρο της Αθήνας.

Ψηφιακή άδεια εισόδου και προτεραιότητες

Το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει ηλεκτρονική άδεια εισόδου, ελεγχόμενη μέσω εφαρμογών και καμερών αναγνώρισης πινακίδων. Η πρόσβαση θα καθορίζεται από τον τύπο και τις εκπομπές του οχήματος:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά: κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς

  • Plug-in υβριδικά & Euro 6 χαμηλών εκπομπών CO₂: προνομιακή πρόσβαση

  • Παλιότερα οχήματα (Euro 1-4): σημαντικοί περιορισμοί ή πλήρης απαγόρευση εισόδου

Ουσιαστικά, ο νέος δακτύλιος θα λειτουργεί και ως κίνητρο για απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, μειώνοντας τη ρύπανση στην πόλη.

Μέτρα για κατοίκους και εργαζόμενους

Η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους ώστε οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο κέντρο να μην αποκλειστούν από την καθημερινότητά τους, με ειδικά δικαιώματα πρόσβασης για όσους το χρειάζονται. Παράλληλα, προβλέπεται ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να περιοριστεί η εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Το 2025 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα. Στόχος είναι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η ελάφρυνση της καθημερινότητας των πολιτών και η απομάκρυνση των οχημάτων περασμένων δεκαετιών από το κέντρο. Ο παραδοσιακός δακτύλιος ανήκει πια στο παρελθόν και η συζήτηση επικεντρώνεται σε ένα δίκαιο και βιώσιμο μοντέλο κυκλοφορίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης στα δημόσια Ωνάσεια σχολεία στο Περιστέρι – «Εργαστήρια καινοτομίας για ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στα δημόσια Ωνάσεια σχολεία στο Περιστέρι- «Σκοπός σε πρώτη φάση να έχουμε 22 τέτοια σχολεία»
Μητσοτάκης στα δημόσια Ωνάσεια σχολεία στο Περιστέρι – «Εργαστήρια καινοτομίας για ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης»
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Νέα πρόστιμα 177.270 ευρώ για τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ 
Η υπόθεση αφορά την παράλειψη της Διοίκησης να προχωρήσει στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των...
Υπουργείο Παιδείας: Νέα πρόστιμα 177.270 ευρώ για τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ