κοτόπουλο
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Μια νέα επιστημονική μελέτη από την Ιταλία φέρνει στο προσκήνιο πιθανές επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης κοτόπουλου στην υγεία, εστιάζοντας στον αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από καρκίνο του πεπτικού συστήματος.


Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients, βασίζεται σε στοιχεία από 4.869 ενήλικες άνω των 20 ετών και διεξήχθη από ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Γαστρεντερολογίας στην Ιταλία.

Ποια είναι τα βασικά ευρήματα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η τακτική κατανάλωση πουλερικών σε ποσότητα άνω των 300 γραμμαρίων την εβδομάδα σχετίζεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο του γαστρεντερικού συστήματος. Μάλιστα, το ποσοστό κινδύνου φάνηκε να είναι 27% υψηλότερο σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες (έως 100 γραμμάρια την εβδομάδα).

Η αυξημένη επίπτωση παρατηρήθηκε κυρίως στους άνδρες, σύμφωνα με τους επιστήμονες, γεγονός που υποδηλώνει ότι το φύλο ενδέχεται να επηρεάζει την ευαισθησία του οργανισμού στην επίδραση αυτού του διατροφικού παράγοντα.

Αβεβαιότητα για τον ακριβή μηχανισμό
Παρότι η συσχέτιση μεταξύ υψηλής κατανάλωσης κοτόπουλου και καρκίνου του πεπτικού αναδείχθηκε ως στατιστικά σημαντική, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να αποσαφηνιστεί εάν ο αυξημένος κίνδυνος οφείλεται στο ίδιο το κρέας ή στον τρόπο παρασκευής του (π.χ. ψήσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες, τηγάνισμα κ.ά.).

«Αν και τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά, χρειάζεται πρόσθετη έρευνα για να καθοριστεί με ακρίβεια ο αιτιολογικός μηχανισμός», σημειώνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Τι σημαίνει αυτό για τις διατροφικές μας επιλογές
Η νέα αυτή έρευνα δεν συστήνει την πλήρη αποφυγή κατανάλωσης κοτόπουλου, αλλά επισημαίνει την ανάγκη για μετριοπάθεια και ενημερωμένες διατροφικές επιλογές. Ειδικά όταν πρόκειται για συχνή κατανάλωση μεγάλης ποσότητας, είναι σκόπιμο να λαμβάνεται υπόψη και ο τρόπος μαγειρέματος, καθώς και η συνολική ποιότητα της διατροφής.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αμφιθεατρο
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος καταγγέλλει σχέδιο εμπορευματοποίησης των σπουδών και καλεί σε κινητοποιήσεις
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
Η Επιστημονική Εταιρεία χαιρετίζει την ενίσχυση της Σύγχρονης Φυσικής και τη δομή των θεμάτων, επισημαίνοντας παράλληλα σημεία που μπορούν να...
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν
Το χρονικό της εφιαλτικής καταδίωξης των ανηλίκων στα Χανιά και η επεισοδιακή σύλληψη του δράστη στο Ενετικό Λιμάνι.
Τρόμος στη Κρήτη: 34χρονος παρενοχλούσε μαθητές και τους πρόσφερε χρήματα για να τον ακολουθήσουν
Γαβριήλ Σακελλαρίδης
Σακελλαρίδης από τη Θεσσαλονίκη: Κάλεσμα για ενότητα και κοινό βηματισμό στην Αριστερά
«Η κοινωνία ζητά αξιόπιστες λύσεις απέναντι στην ακρίβεια και την πολιτική ρευστότητα», τόνισε ο γραμματέας της Νέας Αριστεράς
Σακελλαρίδης από τη Θεσσαλονίκη: Κάλεσμα για ενότητα και κοινό βηματισμό στην Αριστερά