Ψάρια
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Τι αναφέρει ομάδα επιστημόνων, οι οποίοι αξιολόγησαν δεδομένα από 88.400 άτομα

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, αποκάλυψε συναρπαστικές γνώσεις σχετικά με τη σχέση μεταξύ διατροφής και μακροζωίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα πλεονεκτήματα της χορτοφαγικής δίαιτας για ηλικιωμένους ενήλικες.

Επιβεβαιώνει ότι οι χορτοφαγικές δίαιτες γενικά οδηγούν σε χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, ενώ αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα ανατροπή: για τα ηλικιωμένα άτομα, η ενσωμάτωση των ψαριών σε μια κατά τα άλλα φυτική διατροφή μπορεί να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από τη Adventist Health Study-2, η οποία παρακολούθησε 88.400 άτομα στη Βόρεια Αμερική για 11 χρόνια κατά μέσο όρο. Ο συγκεκριμένος πληθυσμός, γνωστός για τον υγιεινό τρόπο ζωής του και τα ποικίλα διατροφικά του πρότυπα, παρείχε στους ερευνητές την ιδανική ευκαιρία να συγκρίνουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και τον αντίκτυπό τους στη μακροζωία.

Συνολικά, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι χορτοφάγοι είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες σε σύγκριση με τους μη χορτοφάγους.

Στην ηλικία των 65 ετών, οι χορτοφάγοι είχαν 11% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, με το πλεονέκτημα να είναι ιδιαίτερα έντονο για τους άνδρες, οι οποίοι παρουσίασαν μείωση του κινδύνου θνησιμότητας κατά 19%.

Όταν οι ερευνητές αναζήτησαν βαθύτερα συγκεκριμένους τύπους χορτοφαγικών διατροφών, έκαναν μια συναρπαστική ανακάλυψη. Οι χορτοφάγοι που περιλαμβάνουν ψάρια στη διατροφή τους, αλλά αποφεύγουν άλλα κρέατα, έδειξαν ακόμη πιο ελπιδοφόρα αποτελέσματα, ειδικά μεταξύ των ηλικιωμένων συμμετεχόντων. Στην ηλικία των 85 ετών, είχαν 10% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με τους μη χορτοφάγους, ενώ οι αυστηροί χορτοφάγοι σε αυτή την ηλικία δεν έδειχναν σημαντικό πλεονέκτημα.

"Οι αυξημένοι κίνδυνοι νευρολογικών παθήσεων μεταξύ των χορτοφάγων στα 80 τους δεν ήταν τεράστιοι, αλλά κάτι συμβαίνει εκεί που δεν πρέπει να αγνοήσουμε εάν επιθυμούμε να συνεχιστεί το πλεονέκτημα της χορτοφαγίας για όλους τους χορτοφάγους στα τελευταία τους χρόνια", σχολιάζει ο Gary Fraser, διακεκριμένος καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Loma Linda.

Αυτό το εύρημα είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο επειδή υποδηλώνει ότι καθώς οι άνθρωποι γερνούν, η συμπερίληψη των ψαριών σε μια κατά τα άλλα φυτική διατροφή μπορεί να προσφέρει πρόσθετα προστατευτικά οφέλη.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο μοναδικό διατροφικό προφίλ του ψαριού, το οποίο είναι πλούσιο σε μακράς αλυσίδας ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να γίνονται όλο και πιο σημαντικά όσο μεγαλώνουμε.

Πηγή: iatronet

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Γιατί τα παιδιά θυμούνται διαφορετικά από τους γονείς τους
Δεν είναι σπάνιο ένα ενήλικο παιδί να επαναφέρει μια συγκεκριμένη φράση ή συμπεριφορά από την παιδική του ηλικία, την οποία ο γονέας δεν θυμάται...
Γιατί τα παιδιά θυμούνται διαφορετικά από τους γονείς τους
Έρχεται διπλή πληρωμή εξπρές έως 1600 ευρώ σε χιλιάδες οικογένειες με παιδιά
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα πλασματικά έτη ασφάλισης
Πρόκειται για έναν θεσμικό μηχανισμό που επιτρέπει τη συμπλήρωση του απαιτούμενου ασφαλιστικού χρόνου χωρίς να απαιτείται αντίστοιχη πραγματική...
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα πλασματικά έτη ασφάλισης