Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Ποιος είναι ο ρόλος του καφέ

Οι επιστήμονες προσπαθούν να διαπιστώσουν τις αιτίες της αύξησης της γέννησης αυτιστικών παιδιών. Έχουν διατυπωθεί αρκετές θεωρίες για αυτό το ανησυχητικό φαινόμενο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ενδομήτρια ζωή παίζει ρόλο και ειδικά, οι παράγοντες ,στους οποίους εκτίθεται το έμβρυο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της μητέρας.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν τις γυναίκες να αποφεύγουν τον καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης καθώς είναι πιθανό να αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης αυτισμού στο παιδί τους.

Μελέτη έδειξε ότι η καφεΐνη και η διατροφή με πολλά λιπαρά προκάλεσαν σε αρουραίους σημάδια αυτισμού.

Γι’ αυτό οι ειδικοί προειδοποιούν τις γυναίκες να μην πίνουν πολύ καφέ και να αποφεύγουν την καφεΐνη για το καλό του μωρού τους. Οι γιατροί συνιστούν στις έγκυες να περιορίσουν την πρόσληψη καφεΐνης σε περίπου 200 mg/ημέρα, δηλαδή περίπου δύο φλιτζάνια καφέ.

Πώς διεξήχθη η μελέτη

Στη μελέτη τα τρωκτικά που έλαβαν συγκρίσιμη ποσότητα καφεΐνης με αυτή που λαμβάνει η μέση έγκυος γυναίκα, απέκτησαν μωρά που παρουσίασαν κάποια χαρακτηριστικά σημάδια αυτισμού.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Ecotoxicology and Environmental Safety έδειξε ακόμη ότι τα νεογέννητα ποντίκια που είχαν εκτεθεί στην καφεΐνη και στη συνέχεια έτρωγαν διατροφή με πολλά λιπαρά είχαν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων που μοιάζουν με αυτισμό.

Τα ευρήματα έρχονται να προστεθούν σε αρκετές μελέτες που δείχνουν ότι οι έγκυες γυναίκες που καταναλώνουν καφεΐνη έχουν περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν μικρότερα μωρά.

Και με τις περισσότερες γυναίκες να πίνουν σήμερα περισσότερα από 300 mg έως και 500 mg καφεΐνης την ημέρα, τα στοιχεία είναι άκρως ανησυχητικά, καθώς ολοένα και περισσότερα μωρά θα εμφανίζουν σημάδια αυτισμού, εκτός εάν οι έγκυες γυναίκες περιορίσουν την κατανάλωση.

Πώς επηρεάζει η καφεΐνη τα νεογέννητα

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η καφεΐνη προκαλεί την κακή επικοινωνία των νευρικών κυττάρων και οδηγεί στην εμφάνιση συμπτωμάτων αυτισμού.

Όπως εξηγούν στη μελέτη, στον εμβρυϊκό εγκέφαλο, η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει τη φυσιολογική ανάπτυξη των νευρικών κυκλωμάτων και των νευροδιαβιβαστών, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για διάφορες γνωστικές και συμπεριφορικές λειτουργίες.

Η μελέτη αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ακόμη και μια ελάχιστη πρόσληψη καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να διαταράξει τα πρότυπα ύπνου και κίνησης του μωρού σας στα μεταγενέστερα στάδια της κύησης.

Είναι σημαντικό, τέλος, να σημειωθεί ότι επειδή η καφεΐνη δρα ως διεγερτικό, θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει τόσο τη δική σας όσο και του μωρού σας την ικανότητα να κοιμάται.

Γι’ αυτό καλό είναι να ακολουθείτε τις οδηγίες του γιατρού σας και να μην το παρακάνετε με τον καφέ.

Πηγή: oloygeia

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΘ
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και ο διάδοχος της ιστορικής ENA ενώνουν δυνάμεις με στόχο την ανάπτυξη κοινών ακαδημαϊκών, ερευνητικών και...
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Ντόναλντ Τραμπ
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Νέα ένταση στη Μέση Ανατολή μετά τους ισχυρισμούς του Αμερικανού προέδρου για κατάρριψη στρατιωτικού ελικοπτέρου – Σώοι οι δύο πιλότοι
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Μέγας Αλέξανδρος
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Η περιοχή στα Δαρδανέλια ανακηρύχθηκε επίσημα ιστορικός και αρχαιολογικός χώρος με στόχο τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς και την ανάπτυξη του...
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
emp
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία
Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός DNV με έμφαση στην έρευνα, την απανθρακοποίηση και...
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία