Η αυτιστική προσέγγιση της κοινωνίας στον Αυτισμό
Για ακόμα μια χρονιά η 2η Απριλίου ως παγκόσμια ημέρα για τον Αυτισμό δίνει την ευκαιρία για δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Όσοι γνωρίζουν για τον Αυτισμό είτε σαν εκπαιδευτές-θεραπευτές, είτε σαν μέλη οικογένειας, είτε σαν φίλοι Αυτιστικών ατόμων γνωρίζουν τι σημαίνει Αυτισμός και το πώς αυτός επηρεάζει την ζωή τους σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης των ατόμων με Αυτισμό.

Ποιους θέλουμε να ενημερώσουμε; Τους απλούς πολίτες και την κοινωνία γενικά; Τι ζητάμε από αυτούς; Την αναγνώριση της λέξης Αυτισμός; Την αποδοχή;

Ευτυχώς ως προς αυτά, έχουμε τα τελευταία χρόνια προχωρήσει αρκετά. Δεν είναι άγνωστη λέξη πλέον ο Αυτισμός. Παραμένει όμως άγνωστη λέξη  για πλήθος εφήβων και ενηλίκων που περιμένουν μια διάγνωση, αφού πλέον οι κοινωνικές δεξιότητες τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες κοινωνικές απαιτήσεις. Παραμένει βασανιστικά άγνωστη η διάγνωση, όπως βασανιστικές εξελίσσονται και οι ακατάλληλες προσαρμοστικές συμπεριφορές που παρουσιάζονται. Συμπεριφορές αυτοματοποιημένες που δημιουργούνται από το Αυτιστικό φίλτρο των εισερχομένων πληροφοριών και ερεθισμάτων. Συμπεριφορές στην προσπάθεια τους για να επικοινωνήσουν και να συνυπάρξουν με τον τυπικό κόσμο που αδυνατούν να καταλάβουν, αλλά πολύ θα το ήθελαν.

Από τη μία πλευρά όλοι εμείς που καλούμαστε να κατανοήσουμε το νόημα των συμπεριφορών τους και εντέλει τα ίδια άτομα με Αυτισμό, όμως πολλές φορές αδυνατούμε επειδή λειτουργούν διαφορετικά, αλλά πολύ θα θέλαμε να λειτουργήσουν όπως εμείς.

Από την άλλη πλευρά, τα άτομα που έχουν διάγνωση Αυτιστικού Φάσματος. Τι προοπτική εξέλιξης υπάρχει ως προς την ποιότητα της ζωής τους και ακόμα περισσότερο τι προοπτική επαγγελματικής απασχόλησης υπάρχει μετά το τέλος της φοίτησης τους από την  εκπαίδευση; Πόσα άτομα με Αυτισμό ανεξάρτητα από τις όποιες δυσκολίες τους, ζουν μια ζωή με αξιοπρέπεια και με ευχαρίστηση; Τι έχουν απογίνει σαν ενήλικες τα άτομα εκείνα που πέρασαν από την εκπαίδευση; Υποψιάζομαι ότι μάλλον οι οικογένειες τους ακόμα έχουν την αποκλειστική μέριμνα και φροντίδα. Αυτές οι κουρασμένες οικογένειες που φτάνουν σε απόγνωση και  σε απόσυρση αρκετές φορές.  Κάποιες από αυτές δυστυχώς παραπέμπονται από την ίδια την εκπαίδευση σε εισαγγελία και αστυνομία για να βρουν λύσεις στις δυσκολίες του Αυτισμού, που εκείνη δεν μπόρεσε να βρει, παρόλο που το εκπαιδευτικό σύστημα και η δομή του είναι άψογα οργανωμένα. Άλλωστε, για αυτό θα αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς στο αν λειτουργούν άψογα στις άψογες συνθήκες εργασίας που παρέχονται στους ίδιους και στους  μαθητές.

Να και το αξιολογικό σύστημα που θα έρθει να ρωτήσει:

-Δώσατε συμβουλές και οδηγίες στους Αυτιστικούς μαθητές σας;( αν τα κατάλαβαν έχει καλώς, αν όχι τότε δεν μπορούν να εκπαιδευτούν).

-Τους διακόψατε την φοίτηση από το σχολείο;

-Τους δώσατε τις προβλεπόμενες ποινές;

-Καλέσατε την αστυνομία και την εισαγγελία να δώσει λύσεις;

-Αν τα κάνετε όλα αυτά θα αξιολογηθείτε με άριστα και φυσικά δεν φέρετε καμία ευθύνη. Την ευθύνη την έχει ο ίδιος ο Αυτισμός.

Εκτός όμως από παγκόσμια ημέρα για ενημέρωση είναι και ημέρα για ευαισθητοποίηση. Να ευαισθητοποιήσουμε όμως ποιους; Τι περιμένουμε από την ευαισθησία τους; Είναι θέμα ευαισθησίας; Ο Αυτισμός δεν ζητάει οίκτο, ελεημοσύνη, παρηγοριά, συμπόνια. Οι βασικές αρχές της εκπαίδευσης στον Αυτισμό είναι η μάθηση στην θεωρία του Νου και στην Ενσυναίσθηση. Τι ειρωνεία; Αυτό που ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε για να εκπαιδεύσουμε τους Αυτιστικούς μαθητές είναι το ίδιο που θέλουν και εκείνοι να μάθουμε από αυτούς. Να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τον δικό τους διαφορετικό νου (το διαφορετικό λογισμικό του διαφοροποιημένου σε δομή και συνάψεις εγκεφάλου τους) και να συναισθανθούμε τις δυσκολίες και τις συμπεριφορές τους.

Μήπως ο Αυτισμός αναρωτιέται αν η Κοινωνία μας είναι Αυτιστική και δεν μπορεί να νιώσει την διαφορετικότητα του; Μήπως η προσέγγιση μας είναι Αυτιστική; Μήπως τα όρια που θέλουμε να έχουν, είναι τα όρια της φοβίας μας; Τα όρια της ευθύνης μας;

Άλλη μια ημέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Άλλη μια ημέρα Κοινωνικής Πρόσκλησης ή μήπως Κοινωνικής Πρόκλησης ή τελικά Κοινωνικής Απόκρουσης;

Τα ξαναλέμε του χρόνου που η αξιολόγηση θα έχει κάνει τον εκπαιδευτικό καλύτερο. Κάθε χρόνο και καλύτερα.

Υ.γ.

-Πως σε λένε;

-Ο Κανένας.

-Τι θέλεις;

- Το Τίποτα.

-Που πηγαίνεις;

-Στο Πουθενά.

- Ποια εκπαίδευση θες;

- Την Καμία.

Συγχαρητήρια. Πήρες υποτροφία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

 

*Αθανασόπουλος Νίκος , Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ ΠΑΤΡΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά με ψωμί του τοστ
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο οι πιο έξυπνοι άνθρωποι θα βρουν το ψωμί του τοστ σε 10 δευτερόλεπτα
Μόνο οι πραγματικά έξυπνοι άνθρωποι που έχουν μεγάλη παρατηρητικότητα θα καταφέρουν να λύσουν αυτήν τη σπαζοκεφαλιά τόσο γρήγορα
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο οι πιο έξυπνοι άνθρωποι θα βρουν το ψωμί του τοστ σε 10 δευτερόλεπτα