Κοινωνία 0

Νιώθω ή νοιώθω; Μία λέξη που προβληματίζει

sygrammata
Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Εν τέλει πρέπει να γράφουμε νιώθω ή νοιώθω;

Διχάζεστε κι εσείς με το αν πρέπει να γράψετε νιώθω ή νοιώθω; Δεν είστε οι μόνοι.

Ας δούμε, λοιπόν, τι ισχύει.

Νιώθω ή νοιώθω;

Η συγκεκριμένη λέξη έχει μία κάπως περίπλοκη, αλλά και αβέβαιη ιστορία.

Το λεξικό του Μπαμπινιώτη αναφέρει πως, «Το μεσαιωνικό ρήμα «νιώθω» προέρχεται από τον μεταπλασμένο τύπο «γνώθω»  του αρχαίου ρήματος «γιγνώσκω». Η λέξη ορθογραφείται κανονικά με -ι-, η δε γραφή του με -οι- οφείλεται σε εσφαλμένη σύνδεση [sic] με τη λέξη έννοια». 

Το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, έχοντας τον τύπο με -ι-, υποστηρίζει: «μσν. (;) νοιώθω < εννοιώ (<έννοι(α) –ώ, σύγκρ. νοιάζομαι) μεταπλ. με βάση το συνοπτικό θ. νοιωσ- κατά το σχ. : κλωσ- (έκλωσα) – κλώθω, αλεσ- (άλεσα) – αλέθω (ορθογρ. απλοπ.)».

Μέσα στην γενικότερη αβεβαιότητα προέλευσης της λέξης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τους δύο τύπους, χωρίς κάποιος να θεωρείται λάθος.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Σχολεία: Όλες οι ημερομηνίες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς - Πότε επιστρέφουν εκπαιδευτικοί και μαθητές

ΑΣΕΠ 6Κ/2026: Κλείδωσε η νέα προκήρυξη για 317 μόνιμες προσλήψεις στα νοσοκομεία

Υπουργείο Παιδείας: Μέσω gov.gr η ανάληψη υπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς
 

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

κοινωνία