ζώνης ασφαλείας
Ελάχιστοι γνωρίζουν αυτή την ιδιότητα

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το πιο χρήσιμο και σωτήριο κομμάτι στο αυτοκίνητο κάθε οδηγού, ενώ η χρήση της αποτελεί απαράβατο κανόνα για κάθε συνοδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες κάθε οχήματος, κατά τη διάρκεια της επιβίβασης.

Από τότε που εισήλθε στα αυτοκίνητα έχει σώσει εκατομμύρια ζωές από τραυματισμούς έως και βέβαιο θάνατο.

Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί την βάση και βρίσκεται στο επίκεντρο των συστημάτων παθητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου αφού χωρίς τη χρήση της τα υπόλοιπα υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα οι αερόσακοι, όχι μόνο είναι πρακτικά άχρηστα αλλά μπορεί να γίνουν επικίνδυνα για την ακεραιότητα οδηγού και επιβατών.

Ο Βρετανός George Cayley είναι αυτός που εφηύρε τη πρώτη ζώνη ασφαλείας στα μέσα του 19ου αιώνα για χρήση στα ανεμόπτερα εκείνης της εποχής.

Για χρήση στα αυτοκίνητα ο Αμερικανός Edward J. Claghome ήταν εκείνος που πιστώθηκε την εφεύρεση της ζώνης ασφάλειας δύο σημείων (γύρω από τη μέση) στην ιστορία των τεσσάρων τροχών το 1885, ο οποίος βρήκε αυτόν τον τρόπο ώστε οι επιβάτες ενός ταξί να παραμένουν στη θέση τους.

Η σύγχρονη ζώνη ασφάλειας τριών σημείων αποτελεί εφεύρεση του Σουηδού Nils Bohlin, το 1958, τον πρώτο μάλιστα χρόνο που εργάστηκε για την Volvo, η οποία μάλιστα τις εφάρμοσε άμεσα στα μοντέλα της αλλάζοντας τα δεδομένα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

Μολονότι, βέβαια, η ζώνη ασφαλείας είναι ένα «αντικείμενο» με το οποίο όλοι μας ερχόμαστε καθημερινώς σε επαφή, οι περισσότεροι ίσως να μην γνωρίζουν κάποιες βασικές αρχές λειτουργίας της και τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα επιμέρους τμήματά τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πλαστικού κουμπιού το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο σε κάθε ζώνη ασφαλείας, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει σχεδόν κανείς τι είναι αυτό που το κάνει τόσο απαραίτητο.

Αν και το πλαστικό τμήμα παραπέμπει σε κουμπί, στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα στοπ, το οποίο ουσιαστικά αποτρέπει την πόρπη της ζώνης να υπακούσει στο νόμο της βαρύτητας και να βρεθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου καθιστώντας την… ανάσυρση και τη χρήση της πολύ πιο δύσκολη και χρονοβόρα.

Επί της ουσίας, το γεγονός ότι κάθε ημέρα με μια απλή κίνηση του χεριού μπορείτε να τοποθετήσετε τη ζώνη ασφαλείας το οφείλετε σε αυτό το υπεράνω κάθε υποψίας κομμάτι πλαστικού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ptyxia_shutterstock_98186429.jpg
Μαθητής του 4ου Γυμνασίου Λάρισας κατακτά την κορυφή στον διαγωνισμό Bebras 2025-2026
Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, οι μαθητές Μακρή Φωτεινή, Κούτρας Μιχάλης και Ιωνά Γεωργία διακρίθηκαν με τη δεύτερη θέση μεταξύ των 60 συμμετεχόντων,...
Μαθητής του 4ου Γυμνασίου Λάρισας κατακτά την κορυφή στον διαγωνισμό Bebras 2025-2026
15ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΥΨΕΛΗΣ
Κυψέλη: Δίωξη για δύο κακουργήματα και ένα πλημμέλημα στη 16χρονη που μαχαίρωσε μαθήτρια
Ποινική δίωξη στην 16χρονη που χτες μαχαίρωσε συμμαθήτρια της σε σχολείο της Κυψέλης
Κυψέλη: Δίωξη για δύο κακουργήματα και ένα πλημμέλημα στη 16χρονη που μαχαίρωσε μαθήτρια
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΜΠΛΟΚΑ
Χυδαίο σχόλιο υποψήφιου ευρωβουλευτή της ΝΔ για τα μπλόκα των αγροτών: «Μήπως ήρθε η ώρα να ξεφουσκώσουμε κανένα λάστιχο»
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις δεν αποτελούν επικοινωνιακό τέχνασμα, αλλά κραυγή αγωνίας ανθρώπων που βλέπουν το εισόδημά τους να καταρρέει. Σε αυτό το...
Χυδαίο σχόλιο υποψήφιου ευρωβουλευτή της ΝΔ για τα μπλόκα των αγροτών: «Μήπως ήρθε η ώρα να ξεφουσκώσουμε κανένα λάστιχο»