soupermarket gala
Τι έχει μέσα το ηλεκτρονικό καλάθι των αγοραστών - Ποιες αλλαγές κάνουν οι καταναλωτές για να κρατήσουν σταθερή την τιμή

Με λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα αλλά ξοδεύοντας τα ίδια χρήματα σε σύγκριση με πέρυσι γεμίζουν οι καταναλωτές το «καλάθι» τους στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Όπως επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Παναγιώτης Γκεζερλής, πρόεδρος της Convert Group από τα δεδομένα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2022 προκύπτει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν τα ίδια χρήματα ανά online παραγγελία σε σχέση με πέρυσι.

Παραμένουν τα έξοδα, αλλάζουν τα προϊόντα

Συγκεκριμένα, η μέση απόδειξη (ή η μέση αξία ηλεκτρονικού καλαθιού), παραμένει στα 76 ευρώ. Ωστόσο, αγοράζουν λιγότερα προϊόντα. Ειδικότερα, 33 αντί 36 τεμάχια βρίσκονται στο μέσο ηλεκτρονικό καλάθι το τρίμηνο Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2022 σε σχέση με αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πόσο επηρεάζουν όμως οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών; Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκεζερλής, από τα δεδομένα που επεξεργάστηκε η Convert Group προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις». Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty. Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, ο πρόεδρος της Convert Group τονίζει ότι οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο, όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού, ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.

Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. «Σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών» αναφέρει ο κ. Γκεζερλής και συμπληρώνει «ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα