Νίκη Κεραμέως
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
«Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι, κυρία Κεραμέως;» λένε οι θεατρολόγοι

Σε εξαιρετικά δυσμενή θέση βρίσκονται οι θεατρολόγοι μετά τις ανακοινώσεις των αριθμών των οργανικών θέσεων, στο πλαίσιο του δεύτερου κύματος διορισμών.

«Από ό,τι επιτρέπει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ελεγχόμενα να διαρρεύσει, μάς προετοιμάζει για μηδενικές προσλήψεις στον κλάδο μας (ΠΕ91), καθώς δεν φαίνεται να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις, αλλά οι διορισμοί αφορούν λίγους κι εκλεκτούς κλάδους με ήδη υπάρχοντα οργανικά κενά» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ).

Όπως επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους, «βλέπουμε με μεγάλη απογοήτευση τη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων στους κόλπους της Εκπαίδευσης, αφήνοντας εκτός ένα σημαντικό κομμάτι της Αισθητικής Αγωγής. Και ρωτάμε ευθέως την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ: Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι;».

Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων

Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι, κυρία Κεραμέως;

Αναντίρρητα, το δεύτερο κύμα μόνιμων διορισμών από τους κλειδωμένους πίνακες για τους κλάδους της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδεύει στην τελική φάση επεξεργασίας, με τους αριθμούς των οργανικών θέσεων να ανακοινώνονται μέσα στο άμεσο χρονικό διάστημα. Παραβλέποντας την κρισιμότητα της απόφασης από πλευράς ΥΠΑΙΘ για τη μη κατοχύρωση του δικαιώματος των υπηρεσιακών μεταβολών για το νεοδιορισθέν προσωπικό κατά το έτος 2021-2022, ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση σε σχέση με τις επικείμενες ανακοινώσεις. Από ό,τι επιτρέπει ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, ελεγχόμενα να διαρρεύσει, μάς προετοιμάζει για μηδενικές προσλήψεις στον κλάδο μας (ΠΕ91), καθώς δεν φαίνεται να συστήνονται νέες οργανικές θέσεις, αλλά οι διορισμοί αφορούν λίγους κι εκλεκτούς κλάδους με ήδη υπάρχοντα οργανικά κενά.

Οφείλουμε να θυμίσουμε λοιπόν στο ΥΠΑΙΘ πως οι Θεατρολόγοι (ΠΕ91.01) βρισκόμαστε στην Εκπαίδευση πολλά χρόνια, οι περισσότεροι από το 2002, κάποιοι ακόμη πιο πριν, και ως το 2010 προσφέραμε τις υπηρεσίες μας ως ωρομίσθιοι (απλήρωτες αργίες, μισθός-χαρτζιλίκι, απόλυση και κατόπιν ταμείο ανεργίας, για όσους τυχερούς πληρούσαν τα κριτήρια) και αμέσως μετά ως αναπληρωτές, υπομένοντας ωστόσο το ίδιο εργασιακό καθεστώς της ανασφάλειας. Το 2021 χαιρετίσαμε τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο και την ειδικότητά μας, ωστόσο, αυτοί οι 171 εκπαιδευτικοί κατέγραψαν το χαμηλότερο ποσοστό στην αναλογία συνολικού αριθμού εκπαιδευτικών ανά κλάδο που απασχολείται στην Εκπαίδευση προς τον τελικό αριθμό διορισθέντων.

Φέτος, με τις νέες εξαγγελίες αναμέναμε μια “θεραπευτική” κίνηση ως προς τη μονιμοποίηση μεγαλύτερου ποσοστού εκπαιδευτικών του κλάδου μας. Αντ’ αυτού, βλέπουμε με μεγάλη απογοήτευση τη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων στους κόλπους της Εκπαίδευσης, αφήνοντας εκτός ένα σημαντικό κομμάτι της Αισθητικής Αγωγής. Και ρωτάμε ευθέως την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ: Είναι απαραίτητη τελικά η Θεατρική Αγωγή στα σχολεία ή όχι;

Οι Θεατρολόγοι υπηρετούμε, ανελλιπώς, σε κάθε σχολική μονάδα που καλούμαστε να προσφέρουμε έργο απευθείας στις ψυχές των παιδιών και ταυτόχρονα αναπληρώνοντας τους εαυτούς μας κάθε χρόνο.

Οι Θεατρολόγοι στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, προσφέραμε μέσω της τέχνης μας σημαντικό έργο, τόσο μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας όσο και στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, για την οποία ακόμη συζητούν με ενθουσιασμό το μαθητικό σύνολο και οι γονείς αυτού.

Οι Θεατρολόγοι έχουμε πολλά ακόμη να προσφέρουμε, μιας και το μάθημά μας σε μια εποχή έξαρσης της μαθητικής βίας είναι η επιτομή της αγκαλιάς του διαφορετικού, του περιθωρίου, του ανοίκειου, του ξένου.

Όλο αυτό το διάστημα, ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. αγωνιά και αφουγκράζεται τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών/μελών του. Γι’ αυτό και έχει στείλει επιστολές προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τον Τύπο, ενημερώνοντας για όλα τα φλέγοντα ζητήματα των Θεατρολόγων, έχει προβεί σε συναντήσεις δια ζώσης και με τη μορφή τηλεσυνάντησης με στελέχη του ΥΠΑΙΘ (όταν το αίτημά του Π.Ε.ΣΥ.Θ. για συνάντηση γινόταν αποδεκτό), έχει οργανώσει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αυτόνομα ή και με την ομπρέλα των κοινών ειδικοτήτων κλάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να δώσει φωνή στα δίκαια αιτήματά του. Σε όλες αυτές τις δράσεις, τονίσαμε κι εξακολουθούμε να τονίζουμε πως: υπήρξε και ακόμη υπάρχει ο πολιτικός χρόνος για τη σύσταση οργανικών θέσεων. Αρκεί να θυμίσουμε πως το περσινό χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών και της σύστασης οργανικών θέσεων είχε δρομολογηθεί πολύ αργότερα!

Με εκτίμηση,

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Έγινε η κλήρωση - Δείτε αν κερδίσατε 50.000€

Ανακοινώθηκε για Μάρτιο ο Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Αιτήσεις εδώ για προετοιμασία

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

moro-baby
Καλαμάτα: Αποσωληνώθηκε το βρέφος που φέρεται να κακοποιήθηκε από τον πατέρα του
«Ταρακούνησα το παιδί, για να σταματήσει το κλάμα- Νόμιζα ότι θα το ηρεμούσα» ανέφερε στην απολογία του ο 20χρονος πατέρας του βρέφους
Καλαμάτα: Αποσωληνώθηκε το βρέφος που φέρεται να κακοποιήθηκε από τον πατέρα του
ΑΣΕΠ προσλήψεις εκπαιδευτικών
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Μαρτίου 2023: Ανατροπή και νέο περιεχόμενο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για χιλιάδες θέσεις
Νέες κατευθύνσεις του ΑΣΕΠ για τους όρους και το περιεχόμενο του νέου Πανελλήνιου Διαγωνισμού που έχει ανακοινωθεί για τον Μάρτιο του 2023
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ Μαρτίου 2023: Ανατροπή και νέο περιεχόμενο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για χιλιάδες θέσεις