Νέα κατεύθυνση πρόκειται να δοθεί στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Πλέον, οι ποινές θα αποδίδονται πλέον στο οδηγό και όχι στο όχημα.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει πως θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και ότι άλλο προβλέπεται, στον οδηγό του οχήματος.
Στο ίδιο το όχημα, δεν θα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
«Οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητας της κάθε παράβασης», συμπλήρωσε, αναφέροντας μάλιστα ότι «οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για επικίνδυνες παραβάσεις, όπως για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση. Οι ποινές για τις προαναφερθείσες παραβάσεις εξισώνονταν προς τα κάτω, με τις λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, οπότε πλέον θα υπάρχει μέτρο».
Ο Κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι θα δημιουργηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, στο οποίο θα καταλήγουν τα χρήματα από τις κλήσεις του ΚΟΚ, τα οποία θα κατανέμονται αργότερα στους δήμους, οι οποίοι θα τα χρησιμοποιούν για δράσεις οδικής ασφάλειας. Αν όμως δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν, δεν θα τα παίρνουν καθόλου.
Η επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται και προφανώς θα αφορά και τα δίκυκλα, αφού είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου άλλος αναβάτης οδηγεί την μοτοσυκλέτα, και η αστυνομία παίρνει στο δίκυκλο την άδεια κυκλοφορίας και την πινακίδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, δημιουργώντας πρόβλημα στον ιδιοκτήτη.
Θα πληρώνουν «ακριβά» τις χειρονομίες οι οδηγοί
Το καινοτόμο στην μεταρρύθμιση του ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των παραβάσεων αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε διάβαση αναπήρων, οι χειρονομίες, η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ακουστικά ή ανοιχτή ακρόαση και η ρίψη τσιγάρου από το παράθυρο του αυτοκινήτου.
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης είχε αναφέρει πως οι παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς θα αντιμετωπίζονται και με διοικητικές κυρώσεις, όπως είναι η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος.
Ωστόσο, μετά τις δύο αφαιρέσεις της άδειας και του διπλώματος, που θα διαρκεί έναν με δύο μήνες, ο οδηγός θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη