Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Επίδομα 534€: Ποιοι και πώς το δικαιούνται για τον Μάιο
Alexandros Michailidis / SOOC
Μία μικρή αύξηση της τάξης του 2% στον κατώτατο μισθό από την 1η Ιανουαρίου 2022, ανακοίνωσε χτες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης

Την αύξηση κατά 2% του κατώτατου μισθού ανακοίνωσε χτες, Δευτέρα 26 Ιουλίου κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι «παρά την αντίθετη εισήγηση των εκπροσώπων των επιχειρήσεων, η Κυβέρνηση αποφάσισε για φέτος την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2%».

Η αύξηση κατά 2% από 1ης Ιανουαρίου 2022 που ενέκρινε χτες το υπουργικό συμβούλιο ουσιαστικά μεταφράζεται στο ότι ο κατώτατος μισθός αυξάνεται από τα 650 ευρώ που είναι σήμερα, στα 663 ευρώ το μήνα.

Η απόφαση ελήφθη ύστερα από την ολοκλήρωση της διαβούλευσης στην οποία συμμετείχαν οι κοινωνικοί εταίροι, ερευνητικοί και επιστημονικοί φορείς, η Τράπεζα της Ελλάδος κ.ά., με βάση τις προτάσεις που διατυπώθηκαν, τις αντοχές της οικονομίας και των επιχειρήσεων, ιδίως των μικρομεσαίων αλλά και τη διεθνή συγκυρία.

Δείτε πως κινήθηκε το σκεπτικό της απόφασης, το ύψος του κατώτατου μισθού στην Ελλάδα σήμερα, το ευρωπαϊκό περιβάλλον σε σχέση με τους κατώτατους μισθούς, τις απόψεις που διατυπώθηκαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης καθώς και τη διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβερνητική απόφαση για αύξηση του κατώτατου μισθού έρχεται σε μια περίοδο στην οποία ισχυροποιούνται τα σενάρια για πρόωρες εκλογές το φθινόπωρο.

    Ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα σήμερα

    Στην Ελλάδα ο νομοθετημένος από 1/2/2019 κατώτατος μηνιαίος μισθός για τους υπαλλήλους ανέρχεται στα 650 ευρώ και το ημερομίσθιο για εργατοτεχνίτες στα 29,04 ευρώ. Δεδομένου ότι στην Ελλάδα καταβάλλονται 14 μισθοί, αυτό μπορούμε να πούμε ότι αντιστοιχεί σε 758 ευρώ/μήνα. Με την εγκύκλιο 7613/395-18-02-2019 του Υπουργείου Εργασίας ορίστηκε ότι τα ανωτέρω ποσά προσαυξάνονται μέχρι και 30% ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας που έχει συμπληρώσει ο/η εργαζόμενος/η προ του 2012. Συνεπώς ο κατώτατος μισθός μπορεί να είναι έως και 195 ευρώ υψηλότερος (βλ. πίνακα).

    Αντίστοιχα από 1-1-2022 ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 663 ευρώ το μήνα (ή 773,5 ευρώ με αναγωγή των 14 μισθών) ενώ με τις τριετίες φθάνει έως και 198,9 ευρώ υψηλότερα. Το κατώτατο ημερομίσθιο από 1-1-2022 διαμορφώνεται σε 29,62 ευρώ.

    Οι ισχύοντες και οι νέοι μισθοί για άγαμους και έγγαμους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες με τις τριετίες παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα.

    Πώς διαμορφώνεται ο κατώτατος μισθός από 1η Ιανουαρίου

    Κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο στην Ελλάδα – σημερινό καθεστώς και διαμόρφωση από 1-1-2022

    Ύψος κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για διάφορες κατηγορίες εργαζόμενων.

     

     

    Σήμερα1-1-2022
    Έτη προϋπηρεσίας:Υπάλληλοι (€/μήνα)
    0-3650,00663,00
    3-6715,00729,30
    6-9780,00795,60
    9 και άνω845,00861,90
     Κατώτατος μισθός με επίδομα γάμου (€/μήνα)
    0-3715,00729,30
    3-6780,00795,60
    6-9845,00861,90
    9 και άνω910,00928,20
     Εργατοτεχνίτες (€/ημέρα)
    0-329,0429,62
    3-630,4931,10
    6-931,9432,58
    9-1233,4034,07
    12-1534,8535,55
    15-1836,3037,03
    18 και άνω37,7538,51
     Κατώτατο ημερομίσθιο με επίδομα γάμου (€/ημέρα)
    0-331,9432,58
    3-633,4034,07
    6-934,8535,55
    9-1236,3037,03
    12-1537,7538,51
    15-1839,2039,98
    18 και άνω40,6641,47

    Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, από το Φεβρουάριο του 2019, η αγοραστική δύναμη του κατώτατου μισθού έχει αυξηθεί, αφενός εξαιτίας των αποπληθωριστικών πιέσεων (-1,3% το 2020) αφετέρου λόγω της μείωσης κατά 1,63% των ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλουν οι εργαζόμενοι (από 15,75% σε 14,12%). Για ένα μισθωτό πλήρους απασχόλησης που λαμβάνει τον κατώτατο μισθό των 650 ευρώ το συνολικό όφελος από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται σε 10,6 ευρώ/μήνα ή 148,3 ευρώ/έτος (14 μισθοί).

    Δηλαδή αυτό που λέει το υπουργείο είναι ότι, το πραγματικό ετήσιο διαθέσιμο των μισθωτών πλήρους απασχόλησης που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό των 650 ευρώ έχει αυξηθεί κατά περίπου 250 ευρώ το χρόνο λόγω του αρνητικού πληθωρισμού και της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και θα αυξηθεί από 1-1-2022 επιπλέον κατά 182 ευρώ με την αύξηση του κατώτατου μισθού.

    Το ευρωπαϊκό περιβάλλον

    Μεταξύ των 21 κρατών μελών της ΕΕ που έχουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό, η Ελλάδα βρίσκεται στη μέση της κατάταξης όσον αφορά το ύψος του κατώτατου μισθού (11η  με βάση τον ονομαστικό και 13η με βάση τα Ισοδύναμα Αγοραστικής Δύναμης).

    Διάγραμμα: Ύψος κατώτατου μισθού στην ΕΕ

    Οι 18 από τις ανωτέρω χώρες προχώρησαν σε ονομαστική αύξηση το διάστημα Ιαν 2020-Μαρ. 2021. Ωστόσο, η σύγκριση των ονομαστικών αυξήσεων αγνοεί σημαντικά νομισματικά και οικονομικά μεγέθη (πληθωρισμός, συναλλαγματική ισοτιμία, μεταβολή ΑΕΠ, ιστορικό μεταβολών κατώτατου μισθού). Ειδικότερα:

    • Μόνο σε 9 χώρες η αύξηση υπερέβη το 2%, αν λάβουμε υπόψιν τον πληθωρισμό και τη συναλλαγματική ισοτιμία (για τις χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωζώνης). Σε 6 χώρες η πραγματική αύξηση ήταν μικρότερη της μίας ποσοστιαίας μονάδας και σε 1 ο πραγματικός κατώτατος μισθός μειώθηκε.
    • Στην Ελλάδα η πραγματική αξία του κατώτατου μισθού αυξήθηκε κατά 1,3% λόγω του αποπληθωρισμού, ενώ περαιτέρω αύξηση της αγοραστικής δύναμης επήλθε από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων κατά 1,63%.
    • Η πλειονότητα των χωρών με σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού είναι μικρές και «ανοικτές» οικονομίες που είχαν έντονη αναπτυξιακή δυναμική πριν την πανδημία και επλήγησαν πολύ λιγότερο από αυτήν. Επίσης στις δύο χώρες με την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση (Λετονία, Σλοβενία) εφαρμόστηκαν αποφάσεις που είχαν ληφθεί πολύ πριν την πανδημία. Η Σλοβενική κυβέρνηση έσπευσε μάλιστα να δεσμευτεί ότι θα αποζημιώσει, εν μέρει, τις επιχειρήσεις για το αυξημένο εργασιακό κόστος.
    • Η Ισπανία και η Εσθονία διατήρησαν αμετάβλητο τον ονομαστικό κατώτατο μισθό το 2020, ενώ η πραγματική αύξηση (αφού ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός) ήταν μικρότερη από εκείνη της χώρας μας.

    Μεταβολή κατώτατου μισθού στις χώρες της ευρωζώνης (Ιαν. 2020- Μαρ. 2021)

    ΧώραΚΜ ευρώ (3/2021)Ονομαστική μεταβολή από  1/2020Πληθωρισμός  2020Πραγματική μεταβολή από 1/2020Μεταβολή ΑΕΠ 2020
    Λετονία50016,3%0,1%16,2%-3,6%
    Σλοβενία1.0248,9%-0,3%9,2%-5,5%
    Σλοβακία6237,4%2,0%5,4%-4,8%
    Πορτογαλία7754,7%-0,1%4,8%-7,6%
    Λιθουανία6425,8%1,1%4,7%-0,9%
    Ιρλανδία1.7234%-0,5%4,5%3,4%
    Λουξεμβούργο2.2012,8%0%2,8%-1,3%
    Βέλγιο1.6252%0,4%1,6%-6,3%

    Γερμανία

    1.6141,9%0,4%1,5%-4,8%
    Ελλάδα7580%-1,3%1,3%-8,2%
    Ολλανδία1.6841,9%1,1%0,8%-3,7%
    Εσθονία5840,0%-0,6%0,6%-2,9%
    Γαλλία1.5541,%0,5%0,5%-7,9%
    Ισπανία1.1080%-0,3%0,3%-10,8%
    Μάλτα7841,%0,8%0,2%-7,8%

    Πηγή: Eurostat *Για την Ελλάδα υπολογίζεται με 12 καταβολές

    Μεταβολή κατώτατου μισθού στις χώρες ΕΕ που δεν ανήκουν  στην ευρωζώνη (Ιαν. 2020 – Μαρ. 2021)

    ΧώραΜεταβολή από 1/2020 (εθνικό νόμισμα)Μεταβολή από 1/2020 (ευρώ)Ύψος ΚΜ 3/2021 (ευρώ)Μεταβολή ΑΕΠ 2020
    Βουλγαρία6,6%6,6%332,34-4,2%
    Κροατία4,6%3,1%562,77-8,0%
    Ουγγαρία4%-4,1%442,44-5,0%
    Πολωνία7,7%0,5%614,08-2,7%
    Ρουμανία3,1%1,3%458,07-3,9%
    Τσεχία4,1%0,8%579,22-5,6%

    Πηγή: Eurostat

    Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης

    Υπέρ του παγώματος του κατώτατου μισθού τάχθηκαν οι εργοδοτικοί φορείς, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων. Υπέρ του παγώματος επίσης ή της πολύ περιορισμένης  αύξησης τάχθηκαν οι επιστημονικοί φορείς που συμμετείχαν στη διαδικασία διαβούλευσης συμπεριλαμβανομένης και της Τράπεζας της Ελλάδος.

    Η ΓΣΕΕ πρότεινε άμεση αύξηση στα 751 ευρώ μηνιαίως (15,5%) με την προοπτική περαιτέρω αύξησης στα 809 ευρώ. Στο τελικό πόρισμα της διαβούλευσης το ΚΕΠΕ και ορισμένα μέλη της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων θεωρούν ότι είναι σκόπιμο «η όποια αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού να ανασταλεί έως ότου αποκατασταθεί η κανονικότητα στην οικονομία και αυτή καταγράψει συστηματικά θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», ενώ ορισμένα άλλα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων προτείνουν αύξηση του κατώτατου μισθού σε ποσοστό έως και 4% (26 ευρώ) θεωρώντας ότι αυτό θα στείλει ένα θετικό σήμα για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

    Οι προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εργασίας και παρουσιάζονται κωδικοποιημένες στον παρακάτω πίνακα:

    Οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων και των επιστημονικών φορέων για τον κατώτατο μισθό

    ΓΣΕΒΕΕΣε αυτό το εξαιρετικά ρευστό περιβάλλον προέχει η διάσωση των επιχειρήσεων και η διατήρηση των θέσεων εργασίας. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε μεταβολή που αυξάνει το κόστος λειτουργίας μπορεί να αποβεί καθοριστική τόσο για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων όσο και για την διατήρηση των θέσεων εργασίας
    ΓΣΕΕΓια το 2021, η πρότασή μας είναι ο κατώτατος μισθός να ανέλθει στα 751 ευρώ και στη συνέχεια να προσαρμοστεί στο 60% του διάμεσου μισθού βάσει των στοιχείων του ΟΟΣΑ, δηλαδή στα 809 ευρώ.
    ΕΣΕΕΕνδεχόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού σήμερα θα είχε ως αποτέλεσμα να πληγεί η βιωσιμότητα των ΜμΕ, οι οποίες είναι ο σημαντικότερος εργοδότης της χώρας, ενώ θα επέφερε ισχυρές αναταράξεις σε θέσεις εργασίας που αμείβονται με τον κατώτατο (νέοι εργαζόμενοι και ευέλικτες μορφές απασχόλησης) ή σε ήδη σκληρά δοκιμαζόμενους κλάδους.
    ΣΒΕ

     

     

    Ο κατώτατος μισθός να παραμείνει και την επόμενη χρονιά στο ύψος των 650 ευρώ, αλλά να συνοδεύεται απαραίτητα από φορολογικές ελαφρύνσεις των χαμηλόμισθων και να εξεταστούν πιθανά άλλα μέτρα τα οποία θα βελτιώνουν το εισόδημά τους.
    ΣΕΒΤουλάχιστον για όσο διαρκούν οι άμεσες αρνητικές επιδράσεις της πανδημίας, το 2021 δεν κρίνεται σκόπιμο να γίνουν αλλαγές στο επίπεδο του κατώτατου μισθού, ειδικά μεγάλης κλίμακας.
    ΣΕΤΕΣτην τρέχουσα οικονομική συγκυρία και τις συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία του Covid-19 δεν ενδείκνυται μια αύξηση του κατώτατου μισθού το 2021.

    Επιστημονικοί φορείς

    Τράπεζα της ΕλλάδοςΔεν υπάρχει περιθώριο για μια αύξηση των κατώτατων μισθών και ημερομισθίων το 2021
    ΙΟΒΕΤο τρέχον επίπεδο του κατώτατου μισθού δεν είναι ούτε ιδιαίτερα χαμηλό ούτε ιδιαίτερα υψηλό. Συνεπώς, τουλάχιστον για όσο διαρκούν οι άμεσες αρνητικές επιδράσεις της πανδημίας, το 2021 δεν κρίνεται σκόπιμο να γίνουν αλλαγές στο επίπεδο του κατώτατου μισθού, ειδικά μεγάλης κλίμακας
    ΕΙΕΑΔΕπιλογή 1: Διατήρηση στα 650 ευρώ με συνοδευτικά μέτρα ενίσχυσης των χαμηλόμισθων (πχ αναψηλάφηση του ζητήματος των τριετιών, μικρή αύξηση του αφορολόγητου)

    Επιλογή 2: Αύξηση κατά 1,53% που αντιστοιχεί το ήμισυ της αναμενόμενης αύξησης της παραγωγικότητας για το 2022

    ΚΕΠΕΊσως να ήταν σκόπιμο η χώρα μας να απέχει από επιλογές που θα μπορούσαν να επιβαρύνουν αρκετές, ήδη οριακές, επιχειρήσεις και να έχουν δυσμενή αποτελέσματα στην απασχόληση και στους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης.

    Οποιαδήποτε αλλαγή στο ύψος του κατώτατου μισθού προφανώς θα ενσωματώσει τις πρόσφατες φορολογικές και ασφαλιστικές αλλαγές μισθωτών και επιχειρήσεων.

    Εφόσον αποκατασταθεί η ομαλότητα στην οικονομία και αυτή καταγράψει συστηματικά θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του κατώτατου μισθού.

    Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου

    Η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2% από 1ης Ιανουαρίου 2022 είναι η χρυσή τομή που επελέγη προκειμένου να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η βιωσιμότητα επιχειρήσεων που βρίσκονται σε οριακό σημείο.

    Η απόφαση ελήφθη με γνώμονα την εξέλιξη της οικονομίας κατά τη διετία 2019 – 2020 (δεδομένου ότι η προηγούμενη αύξηση του κατώτατου μισθού έγινε στις αρχές του 2019) και τις προβλέψεις διεθνών και εγχώριων οργανισμών και ινστιτούτων για την ανάπτυξη της οικονομίας το 2021 και το 2022. Ειδικότερα:

    • Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (αλυσωτοί δείκτες όγκου με εποχική με ημερολογιακή διόρθωση) το ΑΕΠ το 2018 ήταν 180,068 δισ. ευρώ. ενώ το 2020 λόγω της κρίσης του κορωνοϊού διαμορφώθηκε σε 168,737 δισ. ευρώ. Δηλαδή ήταν μειωμένο κατά 6,29%, σε σχέση με το 2018 εξαιτίας κατά κύριο λόγο των επιπτώσεων της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι η ύφεση το 2020 ήταν 8,2%.
    • Οι προβλέψεις διεθνών και εγχώριων φορέων συγκλίνουν σε ισχυρά ποσοστά ανάπτυξης τόσο το 2021 όσο και, κυρίως, το 2022 (ενδεικτικά: Ευρωπαϊκή Επιτροπή +4,3% το 2021, +6% το 2022, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο: +3,3% το 2021, +5,4% το 2022, Τράπεζα της Ελλάδος: +4,2% το 2021, +5,3% το 2022).

    Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα για την διετία 2019 – 2020 (σωρευτική ύφεση 6,29%) και τις εκτιμήσεις για το 2021 (ανάπτυξη 3,3% – 4,3%), η κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2% από 1ης Ιανουαρίου του 2022, μια λελογισμένη αύξηση η οποία αντανακλά τις μέχρι τώρα επιδόσεις αλλά και τις προοπτικές της οικονομίας και δεν βάζει σε κίνδυνο τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας. Οι προβλέψεις για την ανάπτυξη το 2022 (5,3% – 6%) οι οποίες είναι ακόμη πιο ευνοϊκές, θα ληφθούν υπόψη προφανώς, μαζί με τα απολογιστικά στοιχεία που θα υπάρχουν τότε, κατά τη διαδικασία αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού που θα γίνει το 2022.

    Η αύξηση του κατώτατου μισθού σε επίπεδα που υπερβαίνουν τις αντοχές της οικονομίας και των επιχειρήσεων θα απέβαινε τελικά σε βάρος των ίδιων των εργαζομένων καθώς θα οδηγούσε σε:

    • Κίνδυνο για τη βιωσιμότητα επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία και λειτουργούν «στο όριο». Ο κίνδυνος αυτός είναι ιδιαίτερα αυξημένος καθώς οι κλάδοι που επηρεάστηκαν περισσότερο (εστίαση κλπ) έχουν ταυτόχρονα και υψηλό ποσοστό εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.
    • Κίνδυνο απολύσεων ή στροφής σε αδήλωτη / υποδηλωμένη εργασία λόγω της δυσκολίας απορρόφησης της αύξησης του εργασιακού κόστους εν μέσω ύφεσης.
    • Περαιτέρω επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας καθώς στο έντονο πλήγμα που είχε ήδη υποστεί λόγω της οικονομικής κρίσης προστέθηκαν και οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας (μείωση παραγωγικότητας κατά 6,9% και αύξηση μοναδιαίου κόστους εργασίας κατά 7,9% το 2020).

    Η διαδικασία διαβούλευσης

    Η προβλεπόμενη διαδικασία για την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου 2020 με τη συγκρότηση της τριμελούς επιτροπής συντονισμού της διαβούλευσης. Ωστόσο, οι εξελίξεις με την πανδημία κατέστησαν επιβεβλημένη την μετάθεσή της έναρξης της διαβούλευσης αρχικά για το Σεπτέμβριο του 2020, στη συνέχεια το Νοέμβριο του 2020, και εν τέλει, το Μάρτιο του 2021.

    Η διαδικασία της διαβούλευσης που προβλέπεται στο άρθρο 103 του Ν. ν.4172/2013 ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, με την αποστολή του πορίσματος που συνέταξε το ΚΕΠΕ σε συνεργασία με 5μελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων.

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    Σχολεία: Τι απαντά ο Θάνος Πλεύρης για το ενδεχόμενο «λουκέτου»

    ΟΠΕΚΑ - ΟΑΕΔ - ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ: Πότε πληρώνουν 1.000.000 πολίτες

    Σοκάρει η εικόνα αθλήτριας μετά από άγριο ξυλοδαρμό από το σύντροφό της

    ΑΣΕΠ - ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Οι Προκηρύξεις για 4.416 νέες προσλήψεις - Που κάνετε αίτηση

    ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

    Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

    ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

    σχετικά άρθρα

    Συμβούλιο της Επικρατείας - ΣΤΕ
    ΣτΕ: Συνταγματικό το νέο εργασιακό καθεστώτος εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
    Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε συνταγματική την αναμόρφωση του εργασιακού καθεστώτος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, που έγινε με τον νόμο 4713/2020 - Είχε...
    ΣτΕ: Συνταγματικό το νέο εργασιακό καθεστώτος εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
    ¨κατάργηση¨ του Πανεπιστημιακού ασύλου
    Μεθοδεύουν «επιχειρηματικά» Πανεπιστήμια, φοιτητικά δάνεια και δίδακτρα
    Ο σχεδιασμός είναι ένα Πανεπιστήμιο που θα βγάζει μόνο του το ψωμί του από φοιτητές που θα χρεώνονται φοιτητικά δάνεια και δίδακτρα
    Μεθοδεύουν «επιχειρηματικά» Πανεπιστήμια, φοιτητικά δάνεια και δίδακτρα