H ιδεολογική εμμονή με τον Βασίλη Δημάκη
Όχι μόνο θα έπρεπε το κράτος να μεριμνήσει για τη μεταγωγή του σε μέρος που θα του επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών του, αλλά να καταστήσει τον Βασίλη πρότυπο για τους κρατουμένους.

Έτσι χτίζεται η ασφάλεια: με τον μετασχηματισμό των αντιλήψεων των κρατουμένων, με την ενδυνάμωσή τους και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την κοινωνική ενσωμάτωσή τους. 

Η «ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ» ΕΙΝΑΙ από τις λέξεις που έχουν διεισδύσει συχνότερα και εντονότερα στον δημόσιο λόγο. Πάντα απευθυνόμενη ως «κριτική» στον πολιτικό αντίπαλο, η λέξη ιδεοληψία ταυτίζεται με την ανορθολογική και άγονη θέαση της πραγματικότητας που υποκινείται από «ιδεολογικές εμμονές». Δημοσιογράφοι, πολιτικοί και πολίτες έκαναν την «ιδεοληψία» λάβαρο της κριτικής τους. Η δεξιά μεμφόταν την αριστερά για ιδεοληψίες και το αντίθετο.

Η γνωστική αδιαλλαξία του ιδεοληπτικού τον εμποδίζει να φιλτράρει την πραγματικότητα. Αρνείται τα δεδομένα που διαψεύδουν τη θέση του και οχυρώνεται πίσω από τα δικά του επιχειρήματα. Η Νέα Δημοκρατία επένδυσε ιδιαίτερα στο να αναδείξει τις ιδεοληψίες των αντιπάλων της. Είναι, ωστόσο, εκκωφαντική ασυνέπεια να μην αναστοχάζεται πάνω στις δικές της. Η περίπτωση του Βασίλη Δημάκη είναι ίσως η αντιπροσωπευτικότερη απόδειξη της γνωστικής και πολιτικής ακαμψίας της κυβέρνησης.  

Σε μια προσπάθεια αναζήτησης πολιτικών συμβολισμών η Νέα Δημοκρατία επενδύει πρωτίστως σε αυτά που μαγεύουν το πολιτικό της ακροατήριο: τάξη, ασφάλεια, νομιμότητα. Αναζητώντας συμβολικές νίκες φαίνεται ότι αντιμετωπίζει και την περίπτωση του κρατουμένου απεργού πείνας Βασίλη Δημάκη ως τέτοια.  

Όχι μόνο θα έπρεπε το κράτος να μεριμνήσει για τη μεταγωγή του σε μέρος που θα του επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών του, αλλά να καταστήσει τον Βασίλη πρότυπο για τους κρατουμένους.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης αρνείται πεισματικά να δει τα στοιχειώδη πορίσματα της εγκληματολογίας και της σωφρονιστικής. Αρνείται να αναγνωρίσει ότι η εκπαίδευση των κρατουμένων και η διευκόλυνσή της από την πολιτεία με κάθε πρόσφορο μέσο είναι το βασικότερο όπλο στον δύσκολο αγώνα για την κοινωνική ενσωμάτωσή τους. Διαφημίζει «ασφάλεια» αλλά κάνει πως δεν βλέπει αυτό που και ένας πρωτοετής νομικός, κοινωνιολόγος και κοινωνικός λειτουργός γνωρίζει: η εκπαίδευση των κρατουμένων είναι μια από τις λίγες εγγυήσεις που θα αποτρέψουν τη νομική, συναισθηματική και κοινωνική υποτροπή τους.  

Ο Βασίλης Δημάκης θα μπορούσε να γίνει η αρχή για την επεξεργασία πρόσθετων μέτρων που θα διευκόλυναν την πρόσβαση των κρατουμένων στα αγαθά της εκπαίδευσης. Όχι μόνο, δηλαδή, θα έπρεπε το κράτος να μεριμνήσει για τη μεταγωγή του σε μέρος που θα του επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση των σπουδών του, αλλά να καταστήσει τον Βασίλη πρότυπο για τους κρατουμένους. Θα έπρεπε να τον εμπλέξει σε εκπαιδευτικές πολιτικές που θα χαρτογραφούσαν τις ανάγκες των κρατουμένων, να του επιτρέψει να γίνει δίαυλος για τη μεταφορά των αιτημάτων των υπόλοιπων.  

Ο αγώνας του Δημάκη υποστηρίχτηκε από ακαδημαϊκούς αλλά και από μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης. Αν το υπουργείο Δικαιοσύνης θέλει να αποδείξει ότι δεν είναι ιδεοληπτικό, πρέπει να αναζητήσει τους τρόπους που θα κάνουν την υπόθεσή του θρυαλλίδα που θα ανάψει τη φωτιά μιας ευρείας σωφρονιστικής μεταρρύθμισης. Έτσι χτίζεται η ασφάλεια: με τον μετασχηματισμό των αντιλήψεων των κρατουμένων, με την ενδυνάμωσή τους και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την κοινωνική ενσωμάτωσή τους. Η πρόληψη της εγκληματικότητας δεν χτίζεται με φωνές στα τηλεοπτικά κανάλια αλλά με πολιτικές πράξεις.

Δικαίωση στα αιτήματα του Βασίλη Δημάκη και ευρεία συζήτηση για τα δικαιώματα των κρατουμένων άμεσα. 

Το κείμενο του Θεοδόση Γκελτή δημοσιεύθηκε στο Lifo

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;